Prva slika

Mercedes je objavio prvu sliku modela EQA: Električni crossover biti će predstavljen 2020.

17.12.2019 u 09:59

Bionic
Reading

Ponuditi će domet od 400 km i po cijeni koja će izravno biti konkurencija BMW-u i3 od nešto više od 40.000 eura te će biti dio palete od 10 EQ automobila koji dolaze na tržište do 2022. godine

Nakon što smo nedavno imali premijeru nove generacije modela GLA, stiže nam i potpuno električna verzija bazirana na ovom modelu. Predsjednik Uprave Mercedes-Benza Ola Källenius predstavio je nadolazeći potpuno električni kompaktni model pri predstavljanju novog GLA, uoči punog predstavljanja sljedeće godine.

Izvršni direktor Mercedes-Benza službeno je ranije potvrdio da će novi ulazni EV, nazvan EQA, biti predstavljen 2020. godine, a sada smo i dobili prve slike ovog buućeg modela.

Govoreći na predstavljanju druge generacije GLA, šef Ola Källenius stao je uz prvu sliku EQA, pokazujući stil karoserije usko povezan s onim novog crossovera. 'To je definitivno dijete ljubavi', rekao je, navodeći EQA-ovu sličnost s modelom GLA.

Iako se isprva mislilo da će EQA biti hatchback izvedba, sada je jasno da se radi o formi crossovera, kada je prototip snimljen na podzemnom parkiralištu u Stuttgartu u Njemačkoj, priključen na javnu punionicu. Od tada je više električnih prototipova potajice snimljeno na zimskim testiranjima.

GLA čini prikladniju bazu od hatchbacka za potpuno električni model poput EQA-e, jer viša linija krova omogućava više prostora ispod sjedala za baterijske ćelije, a da se pritom ne gubi na prostoru u kabini. Mercedesova EQ divizija električnih vozila također je lansirala svoj prvi električni model, EQC, kao SUV, a uskoro bi trebao uslijediti i model EQB koji je baziran na modelu GLB.

Prošle je godine Mercedes potvrdio da će proizvoditi EQA u svojoj tvornici u Hambachu u Francuskoj, gdje se trenutno izrađuju električni Smart modeli, nakon ulaganja od 500 milijuna eura.

Novi ulazni model Mercedes-Benzove palete EQ električnih automobila naći će se u prodaji 2020. godine. Ponuditi će domet od 400 km i po cijeni koja će izravno biti konkurencija BMW-u i3 od nešto više od 40.000 eura, a EQA će biti dio palete od 10 EQ automobila koji dolaze na tržište do 2022. godine.

Prije odlaska s dužnosti Mercedesovog šefa, Dieter Zetsche rekao je: 'EQ-serija će pokrivati ​​različita vozila i jedno od njih bit će kompaktni automobil.'

Mercedes nastoji povećati produktivnost svoje globalne tvorničke mreže, s tim da je mjesto Hambach postalo specijalizirano za električna vozila. To će pomoći marki da poveća svoju proizvodnju bez utjecaja na opskrbu benzinskim i dizelskim modelima.

Šef proizvodnje Mercedesa Markus Schäfer rekao je da će Smart tvornica 'postati dio naše globalne mreže za proizvodnju kompaktnih automobila, s glavnom tvornicom u Rastattu, u Njemačkoj'. A Britta Seeger, šefica prodaje i marketinga tvrtke Mercedes, rekla je: 'Ovaj će EQ biti prvi Mercedesov model ikad izgrađen u Francuskoj.'

Zetsche je prošle godine rekao da Mercedesov nagon za elektrifikacijom 'ubrzava ritam' i da 'EQA dokazuje da ozbiljno uvodimo električnu mobilnost u cijeli portfelj'.

Polazna točka EQA je nova platforma za električna vozila koja je Mercedes razvio za upotrebu u svim nadolazećim EQ modelima. Zamišljena je pod kodnim imenom EVA (electric vehicle platform ili platforma električnih vozila), i trebala bi omogućiti da se novi model može proizvoditi zajedno s Mercedesovim konvencionalnim modelima kompaktnih automobila u istim tvornicama koje proizvode A-klasu, B-klasu, CLA, CLA Shooting brake i GLA.

Planirana je fleksibilna platforma koja će podržavati pogon na prednjim, stražnjim ili na sva četiri kotača, s jednim ili dva elektromotora i skalabilnom (može mijenjati veličinu) baterijom koja je nisko postavljena unutar svoje strukture ravne podnice, koja radi na električnom sustavu od 800 Volti koji može osigurati brzo punjenje , rekao je glavni dizajnerski direktor Mercedesa Gorden Wagener.

S duljinom od 4285 mm, širinom od 1810 mm i visinom od 1428 mm, koncept EQA je jedva 14 mm kraći, 30 mm širi i 6 mm niži od postojeće A-klase treće generacije. Također koristi međuosovinski razmak koji je 30 mm duži od početnog modela Mercedes-Benza s 2729 mm.

Snaga za drugi EQ konceptni automobil stiže iz razvojnog pogonskog sklopa spremnog za niz EQ modela. Koristi dva elektromotora - jedan je postavljen naprijed ispod poklopca motora, a drugi integriran u sklop stražnje osovine. Postava, slična onoj koja je prikazana na EQC-u, daje kombiniranih 270 KS i više od 500 Nm okretnog momenta uz ubrzanje od 0 do 100 za 'oko 5,0 sekundi'.

Sa sustavom pogona na sva četiri kotača koji podržava promjenjivu raspodjelu obrtnog momenta između prednje i stražnje osovine i baterijskim sklopom montiranim nisko dolje u podnoj konstrukciji, koncept sugerira dinamične kvalitete proizvodnog automobila, nagovještavajući da će nuditi različite načine vožnje. U konceptu EQA, vozač može birati između Sport i Sport Plus kako bi promijenio raspodjelu okretnog momenta prema straga.

EQA je zamišljen tako da bude pokretan litij-ionskom baterijom od 60 kWh, a proizvoditi će ju sestrinska tvrtka Mercedesa, Accumotive. Tvrdi se da omogućuje osnovnom modelu ukupni domet od 'oko 400 km' i može se puniti bilo pomoću tradicionalnog dodatka ili indukcijskim putem, a službenici tvrde da je 10 minuta punjenja dovoljno za 100 km dometa na visokonaponskom sustavu.

Mercedes kaže da će mu ulaganje u američkog dobavljača punionica ChargePoint pomoći u njegovim planovima za uvođenje niza EQ brendiranih modela omogućavajući mu da ponudi više rješenja za punjenje. Na predstavljanju Concept EQA-a, Mercedes je najavio planove za širenje poslovanja ChargePointa na Europu u sklopu napora na proširenju postojeće infrastrukture za punjenje.

Kao i kod koncepta EQC, prednja strana koristi osvijetljenu crnu ploču koja sadrži karakteristično stilizirana prednja svjetla od laserskih vlakana, čime se Concept EQA odmah izdvaja od postojeće ponude kompaktnih Mercedesovih modela.

Prednji kraj visoke tehnologije djeluje i kao virtualna rešetka hladnjaka. Programirana je za promjenu izgleda novog automobila ovisno o načinu vožnje. U Sportu prikazuje ono što Mercedes opisuje kao plamteće vodoravno krilo, s plavim nijansama koje se protežu iz predimenzioniranog grba u obliku trokrake zvijezde. U Sport Plus, crna ploča mijenja izgled tako da oponaša oblik rešetke Panamericana modela AMG, zajedno s vertikalnim žlijebovima.

Sličan tretman crnih ploča koristi se straga, gdje vizualno proširuje dubinu stražnjeg stakla i služi za smještaj OLED-ovih stražnjih svjetala pune širine.

Plava nijansa rešetke zrcali se u nizu LED lampica unutar vanjskog i donjeg dijela prednjeg branika, bočnih pragova i stražnjeg odbojnika.

Konceptualne prirode, koncept EQA ima gladak 'varajući' aerodinamički izgled, uključujući izostavljanje brisača vjetrobranskog stakla, dodavanje funkcije daljinskog otvaranja umjesto uobičajenih kvaka na vratima i zatamnjenog staklenog krova.

'Konceptom EQA objasnili smo svoju filozofiju dizajna. Eliminirali smo nabora i linije. To je hrabra izjava za naš EQ brend.'

  • +6
EQA koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG