ažuriranje

KIA Stonic sada i s hibridnim pogonom; osvježeni model povezaniji i uz nove sustave pomoći

Osvježeni KIA Stonic sada nudi niz učinkovitih novih 'Smartstream' pogonskih sklopova, s inovacijama koje povećavaju učinkovitost

Osvježeni KIA Stonic sada nudi niz učinkovitih novih 'Smartstream' pogonskih sklopova, s inovacijama koje povećavaju učinkovitost

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Nadograđeni model nudi novi benzinski blagi hibridni pogonski sklop (MHEV) 'EcoDynamics+' i nove Smartstream benzinske pogonske agregate

KIA je objavila kako njihov nadograđeni model Stonic sada nudi niz učinkovitih novih 'Smartstream' pogonskih sklopova, s inovacijama koje povećavaju učinkovitost. Među njima, Stonic sada nudi Kijin novi benzinski 48-voltni blagi hibridni 'EcoDynamics+' pogonski sklop, a opremljen je i tvrtkinim novim inteligentnim ručnim mjenjačem ‘clutch-by-wire’ (spojka (kvačilo) po žici).

Dizajn interijera i eksterijera Kije Stonic u velikoj mjeri ostaje nepromijenjen, no uz još veće mogućnosti prilagodbe nego prije, s novim bojama karoserije i krova te shemama boja i novim izborom naplataka. U unutrašnjosti vozači i putnici sada mogu odabrati veći 8,0-inčni informacijski i navigacijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir s Kijinim novim 'Phase II' UVO Connect telematičkim značajkama. Sigurnost i podrška vozaču dodatno su poboljšani usvajanjem niza novih visokotehnoloških naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS).

Osvježeni KIA Stonic

Osvježeni KIA Stonic

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Otkako je predstavljen na europskom tržištu krajem 2017. godine, Stonic je postao Kijin četvrti najprodavaniji model godišnje nakon obitelji modela Ceed, Sportage i Picanto. Ukupna dosadašnja europska (EU+EFTA+Velika Britanija) dosegnula je više od 150.000 prodanih primjeraka.

Nadograđena Kia Stonic kreće u prodaju u Europi tijekom trećeg tromjesečja 2020., sa standardnim Kijinim jamstvom za sve modele od 7 godina ili 150.000 kilometara jamstvom, najdužim među svim proizvođačima automobila.

Motori

Nadograđeni Kia Stonic nudit će novi benzinski blagi hibridni pogonski sklop (MHEV) 'EcoDynamics+'. Uparivanjem novog 'Smartstream' 1,0-litrenog T-GDi (turbo benzinac s direktnim ubrizgavanjem) s 48-voltnim MHEV sustavom, EcoDynamics+ pogonski sklop omogućuje veću učinkovitost neprimjetnim uključivanjem i obnavljanjem električne energije. Kompaktna 48-voltna litij-ionska polimerna baterija dopunjava snagu motora motora električnom snagom i produžuje 'off time' motora s novom blago hibridnom pokretač/generator jedinicom (Mild-Hybrid Starter-Generator ili MHSG).

MHSG je remenom povezan s radilicom motora i neprimjetno prelazi između 'motora' i 'generatora'. U 'motornom' načinu rada, uz ubrzanje, MHSG pruža pomoć u električnoj energiji za smanjenje opterećenja i emisije motora. Kako automobil usporava, MHSG pod određenim uvjetima ima mogućnost prelaska u način rada 'generatora', oporavljajući energiju iz radilice za ponovno punjenje baterije.

Novi Smartstream motor zamjenjuje Stonicovu raniju 1.0-litrenu T-GDi Kappa generaciju motora i opremljen je tehnologijom neprekidnog promjenjivog trajanja otvaranja ventila (Continuously Variable Valve Duration ili CVVD). CVVD omogućuje motoru da se bez ikakvih mogućnosti neprimjetno prebaci između različitih ciklusa izgaranja, ovisno o opterećenju, povećavajući učinkovitost u svim situacijama u vožnji. Smartstream motor proizvodi istu snagu kao i prethodni Kappa motor od 100 KS ili 120 KS, ali omogućava nešto viši najveći okretni moment, ovisno o mjenjaču. Primjerice, najveći okretni moment modela snage 120 KS modela sa 7-brzinskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT) je 16 posto veći, sada je 200 Nm.

Novi pogonski sklop EcoDynamics+ dostupan je u izvedbama novog motora od 100 KS i 120 KS, sa sustavom Drive Mode Select koji omogućava vozačima svake verzije da prilagode svoj pogon u modovima 'Eco', 'Sport' i 'Normal'.

EcoDynamics+ modeli dostupni su i sa Kijinim novim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), o kojem smo pisali u Autozoni. Sustav 'spojka po žici' doprinosi većoj ekonomičnosti goriva i manjoj emisiji CO₂ MHEV sustava, zadržavajući angažiranost vozača s uobičajenim ručnim mjenjačem. Umjesto mehaničke veze, IMT spojka aktivira se elektroničkim putem. Besprimjetno se integrira s MHSG-om za isključenje motora ranije od Kijinog start-stop sustava 'Idle-stop & Go' prilikom krstarenja do zaustavljanja.

Kijin novi  inteligentni ručni iMT mjenjač

Kijin novi inteligentni ručni iMT mjenjač

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Oba prijenosa, iMT i 7DCT, omogućuju razdoblja isključenja motora kako bi se poboljšala ekonomičnost potrošnje goriva. Ovo funkcionira pri brzinama do 125 km/h, a motor se ponovno aktivira kada vozač pritisne papučicu gasa, kočnice ili kvačila (spojke).

Novi benzinski pogonski agregati Smartstream

Nadograđeni Kia Stonic također sadrži značajne revizije postojećeg asortimana benzinskih motora, maksimiziranje učinkovitosti, smanjenje emisije CO₂ i poboljšanje vozne sposobnosti. Kao i EcoDynamics+ modeli, linija je sada u Europi ponuđena izborom nehibridnih Smartstream benzinskih motora; novim 1,0-litrenim T-GDi motorom i novom verzijom Kijinog 1,2-litrenog motora s s prirodnim usisom, s inovativnom Dual Port Injection tehnologijom ubrizgavanja i snagom od 84 KS.

1,0-litreni T-GDi motor od 100 KS, također se nudi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, zamjenjujući raniji ručni 5-brzinski i 7DCT automatski mjenjač. Službeni detalji o performansama i učinkovitosti za svaki novi pogonski sklop Stonica, uključujući EcoDynamics+ modele, bit će objavljeni bliže datumu prodaje automobila.

Osvježeni KIA Stonic

Osvježeni KIA Stonic

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Nadograđeni infotainment s inovativnom UVO Connect 'Phase II' telematikom

Stonic ima nadograđeni navigacijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir koji nudi Kijin inovativni 'Phase II' UVO Connect telematički sustav koji poboljšava povezanost i kontrolu vozila. Veći 8,0-inčni zaslon osjetljiv na dodir nudi se standardno, s audio zaslonom ili dodatnom satelitskom navigacijom ovisno o specifikaciji vozila. Novi sustav sadrži Bluetooth povezivanje, omogućujući korisnicima istovremeno povezivanje do dva mobilna uređaja - jednim za korištenje telefona bez uporabe ruku i medija; drugim samo za medije. Sustav nudi bežični Apple CarPlay i Android Auto na modelima opremljenim novim audio sustavom s 8,0-inčnim zaslonom, bez potrebe da vlasnici svoj pametni telefon povežu putem kabela.

Nadograđeni Stonic nudi Kijine nove 'Phase II' UVO Connect značajke telematike, s nizom 'on-board' usluga, uključujući informacije o prometu uživo, vremenske prognoze, točke od interesa (POI), cijene goriva i detalje o potencijalnim parking mjestima na ulici i drugdje (garaže) - uključujući cijenu, lokaciju i dostupnost. Online prepoznavanje glasa omogućuje korisnicima da pretražuju točke od interesa, adrese, ažuriranja vremenskih uvjeta ili šalju tekstualne poruke s glasovnim naredbama. Nova usluga usmjeravanja 'Internetska navigacija' koristi podatke utemeljene u oblaku (cloud) u stvarnom vremenu i podatke o prometu iz proteklog vremena kako bi preciznije predviđala vremenski učinkovite rute nego ikad prije.

UVO aplikacija, kompatibilna s Android i Apple pametnim telefonima, također nudi niz novih 'Phase II' značajki, uključujući 'Last Mile Navigaciju' zadnjeg kilometra. To pomaže vozačima da nastave navigaciju do krajnjeg odredišta svog putovanja, čak i nakon što parkiraju i ostave automobil. To pomaže Kijinim korisnicima da se kreću u gradovima u kojima su parking mjesta često udaljena od trgovina, kafića i restorana.

Osvježeni KIA Stonic

Osvježeni KIA Stonic

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Nova značajka 'User Profile Transfer' omogućuje korisnicima sigurnosnu kopiju svojih UVO postavki putem oblaka i prijenos postavki s jednog vozila na drugo. Ovo je dizajnirano za kupce koji često prelaze između različitih Kia automobila opremljenih s UVO Connect sustavom, poput vozača koji koriste automobile od tvrtke ili obitelji s više od jednog Kia automobila u svom kućanstvu.

Nove mogućnosti boja i naplataka za dodani potencijal prilagođavanja

Iznutra i izvana dizajn nadograđenog Stonica ostaje uglavnom nepromijenjen, a najnoviji model se može pohvaliti novim full LED prednjim svjetlima s upečatljivim novim dizajnom. Budući da je kompaktni crossover stil još uvijek svjež od njegovog lansiranja, Kia kupcima daje nove načine prilagodbe Stonica.

S vanjske strane dostupan je novi izbor naplataka od aluminijske legure od 16 cola, kao i dvije nove boje vanjske boje – siva Perennial Grey i plava Sporty Blue. Kupci sada imaju na izbor paletu do devet boja. Pored toga, nove ponude boja karoserije i krova pružaju priliku za širi izbor kontrastnih boja. Budući da je krov sada dostupan u žutoj boji Most Yellow, ukupni broj dvobojnih kombinacija povećao se na 20, ovisno o tržištu i specifikacijama vozila. Dvobojni krov popularan je kod kupaca Stonica, a 33 posto svih europskih kupaca navodi ovu mogućnost isticanja.

Unutar vozila, pored novog većeg 8,0-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, vozač također uživa u novom 4,2-inčnom digitalnom zaslonu veće rezolucije u instrumentnoj grupi. Za kabinu su dostupne i nove mogućnosti prilagođavanja interijera, a novi paketi plave i žute boje sada omogućuju do njih četiri, ovisno o specifikaciji vozila i tržištu. Oni dodaju 'dodir' boje u kabini, s jarkim naglascima na nadzornoj ploči i središnjoj konzoli.

Nove sigurnosne ADAS tehnologije

Nadograđeni Stonic ima nekoliko Kijinih najnovijih naprednih sustava pomoći u vožnji (ADAS), ovisno o specifikacijama. Oni uključuju pomoć pri izbjegavanju sudara prema naprijed (Forward Collision-Avoidance Assist ili FCA) s pješakom, vozilom i novo predstavljenim biciklističkim prepoznavanjem, pomoć pri zadržavanju trake (Lane Keeping Assist ili LKA), upozorenje na pozornost vozača (Driver Attention Warning ili DAW), upozorenje na mrtvi kut (Blind-Spot Collision Warning ili BCW) i pomoć pri izbjegavanju sudara u slučaju mrtvog kuta (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist ili BCA), inteligentno upozorenje o ograničenju brzine (Intelligent Speed Limit Warning ili ISLW), pametni tempomat (Smart Cruise Control ili SCC) i pomoć praćenja vozne trake (Lane Following Assist ili LFA).

LFA u suradnji s SCC-om kontrolira ubrzanje, kočenje i upravljanje, ovisno o vozilima ispred i uvjetima na cesti. Djelujući pri brzinama ispod 180 km/h, koristi senzore kamere i radara za održavanje sigurne udaljenosti od automobila ispred, dok istovremeno prati oznake na cesti kako bi Stonic ostao u središtu njegove vozne trake. Dostupni su pomoćni stražnji sustav za izbjegavanje sudara (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist ili RCCA) te prednji i stražnji parking senzori, kao i novi sustav upozoravanja na putnike straga (Rear Occupant Alert ili ROA) koji upozorava vozača ako nehotice ostave putnika, poput djeteta ili kućnog ljubimca u automobilu.

Nadograđeni model je opremljen sa šest zračnih jastuka u cijeloj kabini, kao i ISOFIX privezima dječjeg sjedala i točkama za njihovo pričvršćenje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!