Urban EV

Honda u dugo iščekivanom novitetu revolucionarno spojila prošlost i budućnost: Što je procurilo prije Ženeve?

19.02.2019 u 13:10

Bionic
Reading

Hondin Urban EV koncept vidjeli smo već u Frankfurtu 2017. godine. Nakon prvog službenog uvida u prototip 'gotovo spreman za proizvodnju' u službenom crtežu novi teaser pokazao nam je raspored interijera prije punog otkrivanja na Salonu automobila u Ženevi u ožujku

Hondina zatamnjena slika kabine, posvijetljena softverom za uređivanje fotografija, daje nam jasniju sliku radikalnog rasporeda instrumenata Urban EV-a. Kao potpuni kontrast u odnosu na bilo koji model iz trenutne Hondine proizvodnje, pet ekrana je montirano jedan pored drugoga na vrhu armature. Tri središnja zaslona prikazuju informacije o vožnji, infotainment funkcije i informacije vezane uz punjenje električne baterije, dok ostala dva ekrana s obje strane prikazuju slike 'u stvarnom vremenu' s kamera okrenutih unatrag, umjesto konvencionalnih retrovizora na vratima.

Minimalistički izgled prevladava unutrašnjošću, s policom nalik drvenoj ploči, koja se proteže ispod prednjeg vjetrobranskog stakla u jednom, kontinuiranom zamahu. Neobično jednostavno kolo volana s dvije prečke jedinstveno je za Urban EV, dok je osvježavajuće vidjeti da su, unatoč rasporedu kompleksnog zaslona, i dalje posve odvojeni prekidači za kontrolu sustava grijanja i ventilacije. Gotovo kao da se na tom dijelu spajaju prošlost i budućnost.

Iako smo već vidjeli prednji dio budućeg serijskog modela zahvaljujući teaser skici, digitalna slika profila prikazana je na digitalnom zaslonu automobila. To potvrđuje da će, za razliku od originalnog koncepta, prototip imati karoseriju s petero vrata. Međutim, kontrastni 'plutajući' krov koncepta izgleda da će i dalje tako izgledati, a utičnica za punjenje strujom nalazi se unutar crne ploče na sredini poklopca motora.

Ipak, prethodna skica pokazala nam je da će prototip izgledati kao da se radi o uglađenoj verziji izvornog koncepta. Okrugla prednja svjetla, kamere postavljene na vratima i nagib otvora poklopca motora ostaju, ali koncept se ipak razlikuje jer zbog sigurnosnih razloga prototip će biti zaobljeniji i s krupnijim dijelovima.

Silueta prototipa doima se šire u odnosu na izgled kamufliranog modela koji je prethodno viđen u vožnji na cesti, ali je ipak uža od izvornog koncepta. Čini se da je i podnica malo više podignuta od tla. Međutim, službena slika prototipa Honde pokazuje da bi proizvodni model mogao doći na tržište s neobičnim LED prednjim svjetlima.

Honda još nije otkrila izlaznu snagu baterije, podatke o potrošnji energije ili podatke o izvedbi za svoj najnoviji EV, niti ima bilo kakvih detalja o dosegu s jednim punjenjem ili o vremenu potrebnom za punjenje strujom. Međutim, s obzirom na ono što si je Honda zadala, očekujemo relativno skroman domet od 300-tinjak kilometara, uz najnoviju tehnologiju brzog punjenja.

Prvobitni izgled prethodnog koncepta podsjećao je na originalnu Hondu Civic iz sedamdesetih, a prema mnogima je to i dalje upravo tako, dok je njena unutrašnjost bila nešto slično onome što smo prije vidjeli od nje, s minimalističkim dizajnom i velikim središnjim zaslonom.

Koncept Honda Urban EV iz 2017. također je nagovijestio budućnost izgleda Hondina dizajna. Plavi logotip s pozadinskim osvjetljenjem trebao bi se pojaviti na svakom od nadolazećih električnih vozila tvrtke, a interaktivni zaslon između prednjih svjetala može prikazivati poruke, kao što su ažuriranje statusa punjenja i pozdravi drugim sudionicima u prometu.

Jedva čekamo za dva tjedna uživo u Ženevi vidjeti prototip ovog modela spremnog za proizvodnju.