ekskluzivno

[FOTO] Razgovarali smo sa Jean-Éric Vergneom, bivšim vozačem Formule 1 i dvostrukim svjetskim prvakom Formule E

30.10.2022 u 07:17

Bionic
Reading

Ukupno gledajući, Jean-Éric Vergne je u Formuli E postigao impresivne rezultate: startao je u 98 utrka, ovojio dva naslova prvaka, 10 pobjeda, 30 postolja, 15 pole pozicija i 4 najbrža kruga

Na nedavno održanom Pariškom salonu automobila smo tijekom posjeta izložbenom prostoru premium marke DS Automobiles imali prethodno dogovoreni intervju s jednim vrlo zanimljivim vozačem utrka. Ovaj 32-godišnji Francuz ima dugu povijest natjecanja na automobilskim utrkama.

Njegovo ime je Jean-Éric Vergne, 'JEV' kako ga zovu prijatelji, a mnogi poznavatelji utrka će ga se prisjetiti po tome što je riječ o bivšem vozaču Formule 1, ali i po tome što je zasad jedini dvostruki svjetski prvak Formule E u ukupno održanih osam sezona ove serije.

Karijera u Formuli 1

Njegova karijera u Formuli 1, vrhuncu motorsporta, je trajala tri sezone (2012.-2014.) i vozio je za F1 momčad Toro Rosso. Startao je u ukupno 58 puta, osvojivši ukupno 51 bod u svjetskom prvenstvu. Nakon toga je bio angažiran kao testni i razvojni vozač Ferrarija (2015.–2016.), posebno u pogledu rada na simulatoru. Jean-Éric Vergne je napustio Ferrari u veljači 2017.

Karijera u Formuli E

Nakon što nije uspio osigurati punu vožnju za sezonu Formule 1 2015., prebacio se u FIA prvenstvo Formule E i potpisao za Andretti Autosport. Vergne je debitirao na trećoj utrci sezone 2014-2015 u Urugvaju i u kvalifikacijama osigurao pole position. U svojoj debitantskoj sezoni Formule E je završio kao sedmi u konačnom poretku prvenstva sa 70 bodova. Druge sezone, 2015-2016 je vozio za momčad DS Virgin Racing, završivši kao deveti u ukupnom poretku.

Razgovarali smo sa Jean-Éric Vergneom

  • Što se tiče DS Automobilesa, Vi ste očito maneken ove premium marke, da li vas itko konzultira u svezi budućih modela automobila, npr. što se tiče tehnike?

Uvijek je puno razgovora s ljudima marke, trkaće ekipe po pitanju tehnike. Moja uloga kao ambasadora marke je razgovarati na sastancima o budućim DS modelima, pomoći im u razvoju, novoj tehnlogiji rekuperacije energije, Dakle, ima puno razgovora između ljudi iz marke, ekipe i mene.

  • Da li testirate modele DS automobila koji su skoro gotovi?

Da, naravno, poneki puta da.

  • Od kada ste s ekipom DS Automobilesa?

Počeo sam od sezone 2015, pa sam bio dvije sezone s ekipom Techeetah, pa je tu ekipu kupio DS Automobiles, tako sam se ponovo vratio pod njihovo okrilje.

  • Kako predviđate nastup u sljedećoj sezoni s novim momčadskim kolegom Stoffelom Vandoorneom?

Zasad još ne znam tko će biti bolji, brži, niti ne možemo predvidjeti kako bi se mogla razvijati sezona.

  • Što se guma tiče za sljedeću sezonu, Hankook je zamijenio dobavljača Michelin, hoće li one i dalje biti s profilima ili glatke slick?

Da, ostaje isti tip guma pola s kanalima za kišu, a pola glatke slick, no malo su tvrđe nego Michelin, manje gripa. Mislim da će biti složenije nego prije.

  • Što se tiče brzine s novom 3. generacijom Formule E koja ima svoj debi od sljedeće sezone, hoće li ona biti brža?

Svakako će biti puno brža (322 km/h u odnosu na 280 km/h, op.a.), no ne znam hoće li 'Gen 3' biti puno brži, jer to ovisi i o gumama jer će bolidi biti snažniji (350 kW u kvalifikacijama i 300 kW u utrci, u odnosu na 200 do 250 kW na prethodnoj 'Gen2' generaciji, op.a.). Vozila će imati rekuperaciju energije na obje osovine, za razliku od prije kada je bila samo na stražnjoj, pogonskoj osovini.

  • Po Vama, kakva je budućnost Formule 1, hoće li ju zamijeniti Formula E?

Doista ne znam, ja sam samo vozač. Volio bih biti na raspolaganju, bez obzira kako god odgovorni odluče.

  • Nije lako biti vozač, ekipa bi trebala pripremiti trkaći automobil za Vas, a Vi ste tu samo da pilotirate? Ili?

Vozač ima puno posla u radu s ekipom, rekao bih odnos je 50/50. Bez dobrih indikacija vozača, dobrih povratnih informacija, ekipa ne zna u kojem smjeru ide. Inženjeri na osnovu toga odlučuju u kom smjeru ići.

  • Da li ste aktivni u off-road seriji Extreme E (električna rally-raid serija, op.a.)? Da li vas to interesira kao vozača?

Ne, ja sam samo partner jedne ekipe Extreme E Veloce Racing. Vlasnik Formule E i Extreme je isti: Alejandro Agag.

  • Da li ste probali voziti Extreme E?

Jesam, ali kružna staza i rally-raid su dvije posve različite stvari.

  • Što se tiče 24 sata Le Mansa i serije WEC, kakva su vaša iskustva?

Da, vozio sam nekoliko puta 24 sata Le Mansa dosad. Godine 2019. sam vodio i dva sata prije cilja nam se pokvario motor pa smo morali odustati. Godine 2020. sam završio kao 5.

  • Peugeot 9x8 je interesantan bolid za WEC prvenstvo, zar ne? Bili bio problem nastupati u WEC prvenstvu automobila u izdržljivosti, s obzirom da je za to zadužen Peugeot Sport?

Ne uopće, to je ista ekipa, pa ne bi bilo problema. Sve ovisi o tome kako odlučimo.

  • Za kraj, je li Vam nečega žao u svezi Formule 1?

Ne, nije mi ničega žao. I od toga ne bi bilo nikakve koristi. Ne žalim za ničim, niti za Formulu 1, Formulu E, pa čak niti kod odabira svoje supruge, ha, ha,...

U sezoni 2017-18 je s momčadi Techeetah osvojio svoju prvu titulu svjetskog prvaka Formule E, da bi u sezoni 2018/19 Vergne s Techeetahom osvojio 3 utrke te postao prvak drugu godinu zaredom.

Ukupno gledajući, Jean-Éric Vergne je u Formuli E postigao impresivne rezultate: startao je u 98 utrka, ovojio dva naslova prvaka, 10 pobjeda, 30 postolja, 15 pole pozicija i 4 najbrža kruga.

Sezona Formule E 2022-23

U listopadu ove godine je objavljeno da će se Vergne pridružiti novoformiranoj ekipi DS Penske zajedno s aktualnim prvakom Formule E i bivšim vozače Formule 1 Stoffelom Vandoorneom za sezonu 2023.

Osim toga, Vergne je potpisao ugovor s tvorničkim timom Peugeot za natjecanje na WEC FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti 2022. u klasi Hypercar.