CRASH TEST

Evo koliko su sigurni 10-ak godina stari, zahrđali automobili

13.04.2018 u 09:19

Bionic
Reading

Iz godine u godinu pasivna i aktivna sigurnost u automobilima napreduje eksponencijalnim stopama, a proizvođači se ne trude zaštiti samo putnike već i ostale sudionike u prometu poput pješaka i biciklista

I norme nezavisnih agencija za sigurnost u prometu kao što su EuroNCAP i NHTSA postaju sve zahtjevnije, pa tako automobil koji je prije deset godina osvojio pet zvjezdica može biti značajno inferioran novijem nasljedniku koji je kod iste agencije osvojio manji broj zvjezdica.

Razlika može biti i dramatičnija ako je uz godine, stariji model malčice i zahrđao što ponajbolje pokazuje test koji je Vilaagarnas Riksforbund proveo na Mazdi6 prve generacije i Volkswagen Golfu pete generacije.

Šveđani su podesili parametre testiranja izvornim EuroNCAP standardima te su izveli test frontalnog nalijetanja na prepreku, te simulaciju bočnog sudara. Oba automobila postigla su lošiji rezultat.

Mazda je zaslužila 18 bodova, odnosno tri zvjezdice dok je 2004 ovaj model osvojio 26 bodova, odnosno četiri zvjezdice. Poprilično je šokantno vidjeti zakretanje vozačeve pozicije te nalijetanje lutkine glave na B-nosač.

Volkswagen je pak prošao znatno bolje, te je izgubio samo jedan bod u odnosu na početni rezultat. Zahrđali Golf osvojio bi četiri zvjezdice, dok je novi primjerak prije 14 godina uknjižio pet.

Kad u obzir uzmemo činjenicu da je hrvatski vozni park u prosjeku star 14 godina ne trebaju nas pretjerano čuditi poražavajući podaci o fatalnim ishodima prometnih nesreća na našim cestama.

  • +29
Zagreb Auto Show 2018 Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić