A SVI SU SE SMIJALI

Električni autobusi zadaju sve teže udarce naftnoj industriji

25.04.2018 u 13:03

Bionic
Reading

Električni autobusi bili su predmet sprdnje prije sedam godina kada je kineski proizvođač BYD pokazao prototipni model na konferenciji u Belgiji

Danas Kinezi imaju 385.000 električnih autobusa u svakodnevnoj upotrebi, a kineski gradovi svakih pet tjedana floti dodaju po 9.500 novih primjeraka. Usporedbe radi, toliku količinu autobusa ima cjelokupni londonski javni prijevoz.

Električni autobusi trenutno drže 17 posto udjela u autobusnom prijevozu najmnogoljudnije zemlje svijeta, a ovu promjenu počela je osjećati i naftna industrija.

Autobusi u prosijeku troše 30 puta više goriva od prosječnog automobila, pa 1.000 autobusa na struju svakodnevno uštedi 500 barela nafte. Flota električnih autobusa ove godine trebala bi uštedjeti 279.000 barela nafte, što je ekvivalent ukupne godišnje potrošnje jedne Grčke, piše Bloomberg.

Električni autobusi najveće prednosti pokazuju u gradovima, gdje nulta emisija ispušnih plinova, kao i gotovo nečujan rad rezultira većom kvalitetom života za građane.

Budući da im se baterije mogu puniti prilikom čekanja na stanici, ni nedostaci u obliku kratke autonomije nisu problem. Iz svih ovih razloga i drugi svjetski gradovi krenuli su u strategiju unapređivanja vlastitih flota, pa se tako desetak svjetskim metropola, uključujući London, Pariz i Los Angeles, obvezalo na kupovinu isključivo transportnih sredstava s nultom stopom emisije ispušnih plinova do 2025.

London također planira doraditi 5.000 postojećih buseva na električni pogon do 2037.

  • +29
Zagreb Auto Show 2018 Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić