Hrvatska RIBARICA NIJE ISTO ŠTO I BROD

'Zaštitite ribare i spriječite drame na moru!'

'Neriješena situacija na moru doprinosi svim nesrećama', kaže predsjednik udruge profesionalnih ribara Mare Croaticum Daniele Kolec, a kako smatra, poslije nesreće krivica se svaljuje na ribare. 'Ništa nije napravljeno da se zaštite ribari kada dožive takve drame, kao što je zadnji slučaj potonuća ribarskog plovila Golub', kaže Kolec, prozivajući nadležne u resornom ministarstvu. Među neriješenim problemima ističe i to da Lučka kapetanija Umag prometuje ljeti, a to je 60 posto prometa na Jadranu, sa svega dva lučka kapetana, a na brodu Umag istoimene Lučke kapetanije mjesecima nisu popravljena dva ventilatora

'Ništa niste napravili oko pitanja Hrvatskog registra brodova, oko sigurnosti kupača, ronioca ljeti... i ne vidim način na koji ćete sve to riješiti u sat vremena sastanka dvadeset dana prije izbora', pita se ogorčeni Kolec, koji je odbio odazvati se sastanku u resornom ministarstvu na temu pomorskih nesreća.

Predsjednik udruge Mare Croaticum veli da je po svim zakonima EU-a plovilo Golub brodica, a ne brod. Problem je, navodi Kolec, to što je po HRB-u plovilo Golub brod i nema razlike između njega i broda NOERG N. 'Ribarski brod Golub je bio usidren, svijetlio je, i dodat ću još da po pravilniku o ribolovnim alatima u članku 55. piše: 'Radi nesmetanog obavljanja ribolova sitne plave ribe zabranjeno je približavati se svjećarima bilo kojim plovilom na udaljenosti manjoj od 0,3 morske milje'', no ribari s potopljenog Goluba vjerojatno neće dobiti nikakvu odštetu, a da su bili brodica, priča bi bila drukčija.

'Svako ljeto se spuštaju horde moreplovaca s gliserima koji ne poštuju minimalna pravila na moru pa imamo glisiranja na udaljenosti manjoj od 300 metara od kopna, glisiranje preko označenih ronilaca, sudare na moru', navodi Kolec, uz pojašnjenje da do takvih situacija dolazi jer lučke kapetanije ljeti nemaju pojačanje za tri smjene da bi mogle patrolirati 24 sata, a brodovi mjesecima ne mogu dobiti dva mala ventilatora za rashladiti 'štivu' motora.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još