ALGORITMI ZA PERSONALIZACIJU

TikTok uvodi posebno pravilo za EU, a tiče se algoritma i privatnosti

04.08.2023 u 15:10

Bionic
Reading

Algoritam popularne društvene mreže u Europi će postati samo još jednom od opcija. Ovdašnji korisnici moći će vidjeti preporučene 'Za vas' videe koji ne zavise o praćenju njihovih online aktivnosti

Korisnici TikToka u Europi uskoro će dobiti opciju isključivanja algoritma za personalizaciju koji stoji iza njihovih feedova For You i Live. Razlog je unošenje promjena u skladu s EU Zakonom o digitalnim uslugama (DSA). Prema objavi TikToka, onemogućavanjem ove funkcije korisnicima će se prikazivati 'popularni videozapisi iz mjesta gdje žive i iz cijelog svijeta' umjesto sadržaja temeljenog na njihovim osobnim interesima.

Ove se promjene odnose na DSA pravila koja zahtijevaju da vrlo velike online platforme svojim korisnicima omoguće isključivanje primanja personaliziranog sadržaja koji se obično oslanja na praćenje i profiliranje njihove aktivnosti prilikom pregledavanja preporučenog sadržaja.

Radi usklađivanja TikTokova značajka pretraživanja također će prikazivati sadržaj koji je popularan u korisnikovoj regiji, a videozapisi pod feedovima 'Praćeno' i 'Prijatelji' prikazat će se nakon biranja nepersonaliziranog prikaza kronološkim redom.

Još jedna promjena je da europski korisnici u dobi od 13 do 17 godina automatski neće primati personalizirane oglase na temelju svojih online aktivnosti. TikTok je jedna od 19 kompanija koje se pridržavaju pravila DSA-a - uz druge usluge poput YouTubea, Instagrama i Twittera (koji Elon Musk mijenja u X), što znači da vjerojatno neće biti jedina platforma koja će napraviti slične promjene u Europi.

TikTok nije naveo datum objavljivanja nijedne od ovih promjena, ali kaže da namjerava ispuniti potrebne obveze do DSA-ovog roka 28. kolovoza, piše Verge.