TOPLA JESEN

Zbog lijepog vremena i H&M u minusu

30.09.2016 u 15:47

Bionic
Reading

Ugodni jesenski dani uopće nas još ne asociraju na topliju odjeću i nerijetko se gradom šećemo u kratkim rukavima, a to se odrazilo na prodaju u trgovinama pa i u popularnom švedskom brendu H&M, poznatom po trendi i povoljnim krpicama

Neuobičajeno visoke temperature u Europi na pragu jeseni nagrizle su tromjesečnu dobit švedskog modnog lanca Hennes & Mauritza (H&M), pokazuje u petak objavljeno izvješće o poslovnim rezultatima u trećem fiskalnom tromjesečju. U razdoblju od lipnja do kolovoza neto dobit H&M-a smanjena je devet posto, na 4,8 milijardi švedskih kruna (500 milijuna eura).

"Na većini tržišta prodaja je bila dobra do sredine kolovoza", rekao je izvršni direktor Karl-Johan Persson.
"Nakon toga na prodaju je negativno utjecalo neuobičajeno toplo vrijeme koje se nastavilo u rujnu, rezultiravši izazovnim početkom jesenske sezone", dodao je.

U rujnu očekuju povećanje prodaje na razini grupe, uključujući PDV, za samo jedan posto u lokalnoj valuti.
Među ostalim razlozima za pad tromjesečne dobiti Persson izdvaja i jaki dolar, koji je utjecao na troškove nabave. Ukupni prihodi uvećani su u trećem fiskalnom tromjesečju šest posto, na 56,8 milijardi kruna. U lipnju su u H&M-u za slabu prodaju okrivili neuobičajeno hladno proljeće u Europi.

U danas objavljenom izvješću ističu pak "pozitivan stav o mogućnostima u 2017. i dalje, kako u pogledu prodaje tako i u pogledu profitabilnosti".

U cijeloj 2016. u H&M-u očekuju da će pojačati prisutnost u SAD-u i Kini otvaranjem 30 odnosno 47 novih trgovina.

Ove jeseni planiraju također otvoriti internetske trgovine u Kanadi i Južnoj Koreji, čime će do kraja 2016. biti putem internetskih trgovina prisutni na 11 novih tržišta. Ukupno će do kraja 2016. putem internetskih trgovina biti prisutni u 35 zemalja.

U financijskoj godini 2015/2016. planiraju neto povećanje broja fizičkih trgovina za 425 i ulazak na portorikansko, novozelandsko i ciparsko tržište.
U 2017. otvorit će trgovine "na četiri do pet novih tržišta, uključujući Kolumbiju, Island i Kazahstan" te nastavak širenja internetskih trgovina.