must have komad

Neodoljivo udobne i praktične: Popularnosti tajica ne nazire se kraj, a stižu i noviteti

07.01.2024 u 21:23

Bionic
Reading

Praktične, iznimno kvalitetne, inkluzivne i nevjerojatno udobne - tajice su s razlogom postale neizostavan modni komad u svačijoj garderobi i industrija vrijedna skoro 33 milijarde dolara

Malo tko je mogao predvidjeti da će tajice danas biti jedan od najunosnijih i najomiljenijih modnih komada. Otkako smo ih počeli nositi 1980-ih, redovito su ismijavane zbog svog 'prekomjerno' ležernog stila, no upravo je to bilo ono što se tražilo 2020., otkad imaju - must have status.

Industrija tajica 2022. godine procijenjena je na nevjerojatnih 32,89 milijardi dolara, a stručnjaci predviđaju da će joj vrijednost do 2031. narasti na 57,97 milijardi dolara.

Analiza platforme Statista utvrdila je da će do 2027. biti proizvedeno više od četiri milijarde tajica. Takvi podaci ne ukazuju samo na promjene u modnim trendovima, već i u kulturi.

Stilski zaokret Kate Middleton Izvor: Profimedia / Autor: tportal.hr/Profimedia

Naime vodeći brendovi nisu oni koji su proslavili ovaj trend. Iako se Prada, Loewe i Moncler godinama trude proizvesti hit luksuzne tajice, ovim tržištem suvereno vladaju specijalizirane marke koje su godinama radile na proizvodnji održivih i dokazano kvalitetnih komada.

High-tech materijali

Zaboravite na tajice od nepropusnih materijala u kojima koža ne diše ili gubitak elastičnosti pri prvom pranju - današnji modeli proizvedeni su korištenjem visoke tehnologije i od high-tech materijala.

Dobar primjer toga je Vuori, kalifornijski brend čije se tajice za vježbanje prodaju po cijeni između 98 i 108 dolara. Njihov izum BlissBlend razvijen je korištenjem 75 posto recikliranih materijala kako bi se stvorila superrastezljiva i lagana tkanina koju kupci obožavaju.

'Inovacija tkanina jedan je od naših najvećih prioriteta. Naš je cilj osvježiti način na koji ljudi razmišljaju i osjećaju se u tkaninama i sportskoj odjeći, a dajemo prednost materijalima koji ne štete okolišu', objasnila je Sarah Carlson, viša potpredsjednica ženskog dizajna u Vuoriju.

Njemački brend Hey Honey Yoga je pak obiteljski je biznis i zvijezda u usponu na modnoj sceni, čije tajice za teretanu u maloprodaji koštaju oko 120 dolara, imaju certifikat OEKO-TEX i nalaze se na PETA-inoj listi odjeće za vegane.

'Kupci brenda Hey Honey traže više od odjeće, jer ona za njih nije samo nešto što se nosi, oni žele holističko iskustvo. Od početka smo se fokusirali na pomicanje granica u ovoj brzo razvijajućoj industriji', pojašnjava Tomma Oeljeschlager, a vodi posao sa sestrama Imke von Johnston i Jankom Oeljeschlager.

Funkcionalnost i laskavi krojevi

Sestre ističu da njihovi klijenti uvijek favoriziraju funkcionalnost, kvalitetne materijale i laskave krojeve koji osnažuju njihov pokret, ali i odražavaju jedinstven stil.

No malim specijaliziranim proizvođačima sve je teže opstati jer se u utrku uključuju veliki sportski brendovi s milijunskim brojem sljedbenika na Instagramu.

Brend On ima 1,4 milijuna pratitelja, Gymshark 6,7 milijuna, Lululemon 4,7 milijuna, a jedan od snažnijih igrača na ovom tržištu je i Skims (5,6 milijuna pratitelja) u vlasništvu Kim Kardashian, naširoko zaslužne za masovnu popularizaciju pokreta body-con, u kojem tajice imaju ulogu glavnog junaka.

Moć inkluzivnosti

Za pripadnike generacije Z udobnost i funkcionalnost su na prvom mjestu, pojašnjavaju stručnjaci. No tu je i faktor inkluzivnosti.

'Popularnost tajica povezana je s inkluzivnošću. Zahvaljujući proširenom spektru veličina kod mnogih brendova, tajice pristaju svim tipovima tijela na način na koji druge kategorije, poput trapera, nikada nisu mogle', pojasnila je Lucie Green, modna konzultantica.

Na to se oslanja i Vuori, čiji materijal BlissBlend nudi više opcija za unutarnje šavove te dolazi u veličinama od XS do XXL.

'Materijal sadrži poseban elastin koji se rasteže kako bi ravnomjerno pristajao različitim oblicima tijela. Rezultat je potpuna udobnost i ujednačen osjećaj mekoće koji naši kupci jedva čekaju isprobati', kažu iz Vuorija.

Na tržištu su i tradicionalni sportski brendovi, uključujući Adidas, Pumu i Nike. Iz potonjeg kažu da su udvostručili svoja ulaganja u 'specifične inovacije za žene' posljednje dvije godine kako bi razumjeli više toga o ženskom tijelu, a tajice su ključni dio te strategije.

'Znamo da su tajice ključne za žensku garderobu', rekao je glasnogovornik Nikea CNN-u i dodao:

'Imamo priliku uključiti više ljudi tako da iskuse blagodati sporta i radost kretanja. U konačnici, naš je cilj dizajnirati proizvode koji olakšavaju kretanje kako bi se žene i djevojke osjećale samopouzdano, udobno, lijepo i snažno, a sve je to potpomognuto znanošću i nevjerojatnim inovacijama.'

Inovacije su, rekla je konzultantica Green, njihovo tajno oružje i uzrok ovog procvata poslovanja.

'Preciznost u izradi i jedinstvene tkanine ono su po čemu se brendovi razlikuju i zbog čega im njihovi kupci ostaju lojalni. Također, upravo je to razlog za podizanje cijene, posebno kod sofisticirane klijentele koja ulaže u luksuzne teretane i razne terapije kojima poboljšavaju svoje zdravlje.'

Sve ovo bilo je nezamislivo prije 50 godina, kada su tajice bile tek 'nešto udobno' što bi se nosilo u intimi doma. Danas ipak govorimo o odjeći bez koje je teško zamisliti garderobu i čija industrija nezaustavljivo raste - spremajući nove inovacije kojima će biti još teže odoljeti.