TEST

Opel Astra OPC - bomba!

17.01.2014 u 16:38

  • +16

Opel Astra OPC

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Donedavno je prosječan vozač bio sposobniji od prosječnog automobila. Drugim riječima, performanse dostupne smrtnicima rijetko su dosezale njihove vještine. Sa zadovoljstvom možemo ustvrditi da su ta vremena iza nas

Današnji papreni kompakti raspolažu performansama koje će tek profesionalni vozači i najbolji među entuzijastima moći maksimalno iskoristiti. Uzmimo za primjer posljednju generaciju Astre OPC. Sa 280 KS i 400 Nm okretnog momenta, deklariranim ubrzanjem do 100 km/h za šest sekundi te maksimalnom brzinom od 250 km/h ovo čudo od automobila praktički pruža doživljaj vožnje kao superautomobili našeg djetinjstva, a da za to ne treba opljačkati banku.

Možda vam se, kao pojedincu koji je svakodnevno bombardiran informacijama o kojekakvim Nissanima GT-R i Porscheima GT3 RS koji isto odrađuju za treptaj oka, šest sekundi do 100 km/h čini kao čitava vječnost, no, vjerujte nam, kad sjednete za upravljač Astre OPC, imat ćete osjećaj da joj samo nedostaju krila da poleti.

I ovaj dojam se ne stječe isključivo po ravnom; ubacite par povezanih zavoja i serpentina u miks i, ako ste ikad imali prilike upravljati dosadašnjim modelima iz OPC-a, zapitat ćete se - što su u Russelsheimu dosad radili. Prošla Astra OPC je isto pucala od snage no bio je to automobil s kojim, recimo to tako, niste baš napadali zavoje. Nova Astra OPC ne bira što će proždrijeti. Sve prolazi. Sve ostaje u retrovizoru.

Pohvale ponajprije idu na račun krute šasije i ovjesa zbog kojih smo požalili što nismo imali prilike OPC isprobati na trkaćoj stazi. Astra OPC je tvrda, neutralna i predvidljiva, i ono najvažnije - ne čupa upravljač iz ruku i ne podupravlja. Zasluga je to arhitekture Hyperstut koja je uspjela zauzdati moćni okretni moment, kao i mehaničkog diferencijala s ograničenim proklizavanjem.

Astra OPC nije pretjerano udoban automobil što bi trebalo biti jasno već na prvi pogled, pređete li preko novčića kotačem, gotovo da ćete znati je li okrenut na stranu pisma ili glave. Sjedala Recaro imaju elektronsko podešavanje držanja tijela pa jamče da iz njih nitko neće izletjeti u zavoju. Astra OPC automobil je koji s brzinom postaje sve bolji. A upravo se po ovoj karakteristici poznaju pravi sportski auti. Oni nisu uglađeni i fini, već zahtijevaju da se prema njima odnosi s respektom.

Ako volite malo nabrijaniji izgled, onda će vas Astra OPC naprosto oboriti s nogu. Recimo samo to da se ovim automobilom nigdje ne može proći neopaženo. Astra OPC izgleda toliko pretjerano da jednostavno mora izmamiti osmijeh na lice. Tako se vozi, tako i zvuči. Jedino se nećete previše smijati na benzinskim stanicama gdje će vas radnici vjerojatno ubrzo znati po imenu.

Elektronska kontrola šasije uz normalan nudi još dva režima, Sport i OPC. Mi smo skoro uvijek bili u potonjem koji nudi brži odaziv na gas, direktniji upravljač, krući ovjes i agresivniju notu motora. Pretjerano velike razlike i nema, jer je Astra OPC uvijek spremna za lansiranje, no ugodno je gledati u crvenkastu pozadinu instrumenata u odnosu na standardnu bjeličastu. Astra OPC nakrcana je sigurnosnom opremom, a valja spomenuti i ESP koji se može staviti u odgođeni i potpuno isključeni režim.

Najveće zamjerke imamo na račun mjenjača. Unatoč odlično podešenim prijenosnim omjerima, hodovi ručice predugački su, a mjenjač je sklon i zapinjanju. Automatizirani mjenjač s dvije spojke od Astre OPC bi napravio raketu. Zato sve pohvale idu na račun ogromnih ventiliranih diskova sprijeda i straga koji su čak i nakon višestrukog mrcvarenja uvijek spremni za još.

Astra OPC je automobil koji će malo koga ostaviti ravnodušnim te je napokon automobil kojim je Opel poručio konkurenciji da s njima nema zafrkancije.

Proizvođač: Opel
Model: Astra OPC
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 206/280 @ 5.500 o/min.
Okretni moment (Nm): 400 @ 2.500-4.500 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 7,8/13,8/10,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 6 s
Maksimalna brzina: 250 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.466/1.840/1.482
Cijena do registracije: 278.189 kuna (228.000 kuna osnovni model)