TEST

Volvo S60 D2 DRIVe - luksuzni škrtac

20.07.2012 u 14:51

Bionic
Reading

S obzirom na broj automobila koji godišnje proizvodi, čudesno je što izlazi kao gotov proizvod iz Volvovih pogona

Šveđani godišnje proizvedu pola milijuna automobila. Usporedbe radi, BMW ih proizvede 1,4 milijuna. Razlika na papiru je ogromna, no u stvarnosti se može dobiti sasvim drukčija slika.

Novi S60 posljednji je pokazatelj onog za što su Šveđani sposobni. Riječ je o veoma elegantnoj limuzini koja na prvi pogled djeluje klasu ispred svoje konkurencije, ponajprije stoga što je od direktnih suparnika, Mercedesa C-klase, BMW-a serije 3 i Audija A4, jednostavno - veća. U pitanju je donekle optička varka jer, po mjerama interijera sudeći, S60 nije ništa prostraniji od konkurencije jednom kad se zakorači u unutrašnjost.

Mjesta naprijed ima dovoljno i za dvometraše, no putnici na stražnjoj klupi mogli bi se požaliti na nedostatak prostora za koljena i glave. Ni 340 litara prtljažnog obujma nije nešto što će nas ostaviti oduševljenima, prije u nevjerici kamo ćemo s ostatkom prtljage. No, opet, ni konkurencija nije bolja.

Kvaliteta korištenih materijala i završna obrada besprijekorne su, a ergonomija je na najvišoj razini. S60 je izuzetno sofisticiran automobil koji odiše luksuzom i sigurnošću. Automobil je upravo nakrcan sigurnosnom opremom, od automatske kontrole mrtvog kuta i upozoravanja vozača prilikom nesvjesnog prelaženja automobilom iz trake u traku, pa sve do adaptivnog tempomata koji je sposoban održavati konstantnu udaljenost od vozila ispred, pa čak i prikočiti automobil u situacijama kada je sudar neminovan.

S60 podjednako briljira i kada je udobnost i rafiniranost u pitanju. Izolacija buke u unutrašnjosti je izvrsna, neovisni ovjes suvereno upija bilo kakve neravnine, a grijana sjedala pružaju zadovoljavajuće držanje i potporu tijelu. Vozački orijentirani vlasnici ipak bi mogli ostati pomalo razočarani činjenicom da je ovjes više za udobnu nego za sportsku vožnju, da je upravljač poprilično anemičan te da ručica šesterostupanjskog mjenjača ima preduge hodove, a i prijenosni omjeri su za štedljivu vožnju, a ne za dinamičko jurcanje zavojima.

Odabrani agregat također nas je ostavio pomalo ravnodušnima. 1,6-litreni četverocilindrični dizelaš sa 115 KS pomalo je preslab za nošenje sa 1.500 kilograma teškom čeličnom krstaricom. U gradskoj se vožnji ovo toliko i ne osjeti zbog povoljne isporuke okretnog momenta pri niskim okretajima, no na otvorenoj cesti će vam vrlo brzo postati jasno da nešto baš i nije po planu i programu. Posebice prilikom pretjecanja. S60 će odraditi svaku zadaću koju pred njega stavite, no pritom neće biti pretjerano štedljiv ako papučicu gasa razvije bliske odnose s 'daskom'. Ukoliko vam se nikamo ne žuri, a automobil vam služi isključivo kao sredstvo za prelaženje udaljenosti od točke A do točke B moguće je postići zavidne rezultate na kojim će vam pozavidjeti i vlasnici mnogo manjih automobila.

Mi bismo odabrali snažniji dvolitreni dizel, no ne sumnjamo da će, s obzirom na stanje na benzinskim crpkama, potencijalni kupci dobro razmisliti i o testnoj izvedbi. Valja također priznati da je razlika u cijeni dovoljno dramatična i plus više slabijem modelu. Koji god odabrali, valja reći da je S60 odličan automobil koji bismo voljeli češće vidjeti na našim prometnicama kako zbog vizualnog dojma koji na nas ostavlja, tako i zbog raznolikosti koja svakoga veseli.

Proizvođač: Volvo
Model: S60 1.6 DRIVe
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 84/115 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 270 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,4/7,3/6,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.628/1.865/1.484
Cijena do registracije: 199.795 kuna