TEST

Renault Megane 1.6 16V

21.04.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Francuzi su napravili nemali zaokret uvođenjem nove generacije Meganea. Novi automobil, premda građen na istoj platformi kao prethodnik, mnogo je konzervativnije dizajniran, primjetno sigurniji, štedljiviji i ono najvažnije – luksuzniji

Pri oblikovanju novog Meganea Francuzi su odlučili pokazati nešto manje hrabrosti nego dosad, pa je Megane u izvedbi s pet vrata dobio konzervativne linije karakteristične svojim mrskim suparnicima Volkswagen Golfu i Ford Focus, dok je onima razuzdanijim i mlađim u srcu namijenjen atraktivniji trovratni model. Mi smo na testu imali peterovratnu inačicu u više-manje osnovnom izdanju za koju će se vjerojatno odlučiti većina kupaca Meganea.

Megane je s razlogom dizajniran ovako konzervativno. Prednji kraj oblikovan je kako bi postigao što bolji rezultat na Euro NCAP-ovim crash testovima sigurnosti pješaka, dok će se vlasnicima svidjeti povećana praktičnost zahvaljujući prostranijem prtljažniku. Budući da su dva automobila, stari i novi Megane, građeni na istoj platformi, šasija je ostala neizmijenjena, kao i ovjes, sprijeda nezavisni tipa McPherson te polukruta osovina straga. Ovo znači da novi Megane tehnički kaska za svojom 'neovisnom konkurencijom', no slobodno možemo reći da su Francuzi iz ove arhitekture izvukli najviše moguće za jedan obiteljski kompakt. To znači da je ovjes primjetno krući od prethodnikovog, upravljač direktniji, a automobil izbalansiraniji te znatno predvidljiviji.

Najveće novosti se ipak kriju u unutrašnjosti koja sada izgleda i djeluje znatno sofisticiranije i luksuznije. Materijali su kvalitetniji na dodir te djeluju znatno robusnije, dok je ergonomija bolje prilagođena nego što je to bio slučaj kod prethodnika. Prostora za putnike ima dovoljno sprijeda i straga, dok će prtljažnik s lakoćom progutati do 400 litara stvari. Zamjerke imamo tek na vozačku poziciju koja bi trebala biti niža i podložnija boljoj prilagodbi. Zato nas je oduševila nova kontrolna ploča s digitalnim brzinomjerom i klasičnim obrtomjerom. Kontrolna ploča osjećaj u vožnji podiže za jedan stupanj i doista s nestrpljenjem iščekujemo RS izvedbu budući da je naša raspolagala tek baznim 1,6-litrenim atmosferskim benzincem sa 110 KS.

Motor je štedljiv, rafiniran, no sa 110 KS nedovoljno jak da se na ozbiljniji način nosi s nemalom Meganeovom masom od 1.200 kilograma. S njime Megane do stotke sprinta za nešto više od jedanaest sekundi, a u konačnom stupnju prijenosa postići će 195 km/h. Pritom moramo spomenuti više nego dobru izolaciju buke u unutrašnjosti. Pohvale idu i na račun šesterostupanjskog ručnog mjenjača čiji su prijenosni omjeri dobro prilagođeni gradskoj vožnji. Hvalimo i kočnice koje svoj posao zaustavljanja automobila odrađuju progresivno i predvidivo, s pravovremenom aktivacijom ABS-a te paljenjem sva četiri pokazivača smjera pri naglom kočenju.

Megane uživa status jednog od najsigurnijih automobila u klasi. Francuzi su ga opremili s čak osam zračnih jastuka, od kojih su dva namijenjena vozaču i suvozaču koje u slučaju sudara sprečavaju da podlete ispod sigurnosnog pojasa, te si na taj način nanesu ozljede. Megane je na Euro NCAP-ovim crash testovima zaslužio pet zvjezdica za odrasle i četiri za najmlađe putnike te dvije za prolaznike.

Proizvođač: Renault
Model: Megane 1.6 16V
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 81/110 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 151 @ 4.250 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,1/8,9/7,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,1 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.295/1.808/1.471
Cijena do registracije: 123.900 kuna