Auto zona TEST

Peugeot 508 SW 2.2 HDi – dvije muhe jednim udarcem

  • Autor: M. V.
  • 6.5.2011 16:46:00
  • 6.5.2011 15:26:10

Prošla su vremena kad se za vrhunski luksuz trebalo okretati premium proizvođačima poput Mercedesa i BMW-a. Da nam je netko kojim slučajem vezao oči i posjeo nas u testni Peugeot 508, sumnjamo da bismo samo na dodir razaznali kako nije riječ o skupocjenijem automobilu

Peugeot je već sa 607-icom shvatio da je Sizifov posao gurati se u segment kojim suvereno vladaju BMW-ova serija 5, Mercedesova E-klasa i Audi A6. Unatoč dimenzijama, bogatoj opremi i nižoj cijeni, 607 nije uspio postići zacrtani cilj, no Francuzi su jako dobro naučili lekciju, te su je primijenili u razvoju 508-ice. Baš kako mu ime kaže, 508 se dimenzijama i mogućnostima smjestio između 407-ice i 607-ice, a već nakon kratkotrajnog druženja poprilično nam je jasno da je bolji od oboje.

Premda je manji od 607-ice, do tog zaključka nikad ne biste došli sjedeći u unutrašnjosti. Prostora ima za dvometraše sprijeda i straga, a ugodan dojam voluminoznosti daje i veliki panoramski krov koji se proteže do samog kraja automobila. Korišteni materijali i preciznost završne obrade malo koga će ostaviti ravnodušnim, a u 508-ici je ugodno iskustvo voziti se i u mraku kada je interijer osvijetljen oku ugodnom iluminacijom. Testni model bio je upravo nakrcan opremom – od grijanih, kožom presvučenih sjedala koja odlično drže i masiraju tijelo, do navigacije, pa čak i sustava koji projicira podatak o brzini na predio ispod vjetrobranskog stakla kako vozač ne bi morao micati pogled s ceste. Ugodno smo bili iznenađeni i ergonomijom. Iako je 508 do zuba ispunjen kojekakvim kontrolama one su sve intuitivno raspoređene, a posebne pohvale idu na račun onih na upravljaču koje, premda mnogobrojne, ne smetaju pri vozačkim manevrima.

508 je svakako automobil koji ćete rado voziti i izvan autoceste. Premda platformu dijeli sa sestrinskim modelom Citroenom C5, Peugeotovi inženjeri temeljito su doradili ovjes 508-ice koja je dobila dvostruka poprečna ramena sprijeda i neovisnu višedijelnu osovinu straga. Rezultat se osjeti kako u dinamičnoj vožnji povezanim zavojima, tako i na oštećenom asfaltu gdje je 508 predvidljiv i staložen te impresivno udoban. Sveopćem dojmu doprinosi i šesterostupanjski automatski mjenjač koji nema dvije spojke, no to nikad ne biste pogodili. Izmjene brzina su trenutne i pravovremene, kako u normalnom, tako i u sportskom režimu, a za korak više tu su i polugice smještene iza kola upravljača za manualnu izmjenu. Mjenjač vrlo dobro čita vozača tako da ga je gotovo nemoguće zbuniti, a prava je šteta što snagu umjesto na stražnju isporučuje prednjoj osovini.

Sve bi ovo bilo mnogo manje impresivno da se pod poklopcem testnog modela našao neki drugi motor, a ne novi common-rail dizelaš s turbopunjačem varijabilne geometrije. Riječ je o jednom od ponajboljih dizelskih motora na tržištu koji, obzirom na volumen, nudi gotovo nevjerojatan specifičan omjer snage i okretnog momenta. 204 KS iz 2,2 litre je rezultat kojeg se ni potentniji benzinci ne bi posramili. Podatak o ubrzanju s mjesta do 100 km/h za svega osam sekundi govori tek dio priče. Recimo samo da furioznosti u ubrzanju ne ponestaje ni do brzina debelo iznad dopuštenih na domaćim prometnicama te da bi elastičnošću posramio i razvikanije konkurente, a sve uz, s obzirom na performanse, hvale vrijednu potrošnju.

Da rezimiramo: Peugeot 508 odličan je automobil koji služi kao još jedan je dokaz da se francuski proizvođač nalazi na dobrom putu. S nestrpljenjem iščekujemo isprobati ovaj automobil i u izvedbi s novom generacijom dizelsko-električnog hibridnog pogona Hybrid4 koji će 508-ici osigurati pogon na sva četiri kotača te još bolje performanse uz nižu potrošnju. Jedini kamen spoticanja jest cijena, no za ovako opremljeni automobil biste kod razvikanije konkurencije ionako morali ostaviti ruku i nogu.

Proizvođač: Peugeot
Model: 508 SW 2.2 HDi
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.179 cm3
Snaga (kW/KS): 150/204 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 450 @ 2.000 - 2.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/7,9/6,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,2
Maksimalna brzina: 234 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.813/1.853/1.487
Cijena testnog modela do registracije: 237.500 kuna
(179.000 kuna osnovni model)
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
Anketa
Skrivanje policijskih kamera služi za: