GLEDALI U PRAZNO

U zabavnoj prevari otkrili snobove s tržišta umjetnina

02.10.2014 u 10:30

Bionic
Reading

Dvadesetsedmogodišnja umjetnica Lana Newstrom tvrdi da je prva umjetnica na svijetu s izložbom nevidljivih radova. U dokumentarcu ekipa CBC-a prolazi kroz prazan studio kako bi promotrila njezin neuobičajen kreativni proces

'Samo zato što ništa ne vidite ne znači da nisam potrošila sate stvarajući određenu umjetninu', kazala je Newstrom

'Umjetnost ovisi o imaginaciji i zato moji radovi zahtijevaju publiku za interakciju. Morate zamisliti slike ili skulpture koje su ispred vas', objašnjava.

Lanin menadžer Paul Rooney vjeruje u njezinu umjetničku viziju i misiju.

'Kad opisuje ono što ne možemo vidjeti, publika počinje shvaćati zašto njezini nevidljivi radovi mogu doseći cijenu i višu od milijun dolara', zaključio je Rooney.

Tako zvuči prezentacija cijelog projekta. No nevidljiva umjetnost 27-godišnje Newstrom ipak je prevara, koju su osmislili komičari Pat Kelly i Peter Oldring. Neposredno prije njih, kontroverze je potakla i Marina Abramović, nakon što je objavila da je njezina nova izložba zapravo 'ni o čemu'. Nije bila sporna sama ideja, već rasprave o plagijatu, jer je još jedan umjetnik tvrdio da ima pravo na taj koncept performansa.

I u slučaju prevare oko nove nevidljive umjetnosti, nije bila problematična ideja, već su se ljudi zgražali postupcima 'glupih i bogatih kolekcionara' koji su bili spremni platiti nešto što nisu mogli vidjeti i opipati.

Stranica Wealthy Debates s prezirom se osvrnula na imaginarne kolekcionare umjetnina.

'Najzabavniji je aspekt priče samo zamišljanje bogatih snobova koji se šeću praznim studiom i studiozno bulje u bijele zidove', napisali su, a s njima su se složili i autori stranice Barstool Sports

'Ako ste umišljeni idiot i 'poznavatelj' umjetnosti koji je spreman platiti ogromnu svotu za nevidljivu umjetnost, trebate se ubiti. Zamislite plaćanje nekoliko milijuna za 'carevo novo ruho'!'

'Dakle, zaključak cijele priče jest taj da se nitko više ne želi smijati 'ludim' konceptima suvremene umjetnosti, već da ljude najviše šokira i sablažnjava ideja funkcioniranja snobova s tržišta umjetnina', zaključio je Jonathan Jones, kolumnist Guardiana.

POMICANJE GRANICA