'Pas' - dirljiv, pomalo neujednačen film za ljubitelje životinja, ali i nova dimenzija Channinga Tatuma

• 16.04.2022 u 21:43

U pomalo neujednačenom filmu glavna je zvijezda, naravno, psica Lulu, ali i Channing Tatum pokazuje nam nešto više glumačkog raspona nego što smo navikli od njega.

Svi vole dirljive priče o prijateljstvu čovjeka i životinje, pogotovo kada je riječ o životinjama koje držimo kao kućne ljubimce. Kada se takve priče ekraniziraju, obično je riječ o pričama u kojima životinja promijeni čovjeka dok čovjek pokušava promijeniti životinju, vrlo je često riječ o komedijama s melankoličnim završetkom jer kućni ljubimci, nažalost, žive kraće od nas pa je uvijek potrebno to naglasiti i sa završetkom filma.

Film 'Pas' u osnovi se ne razlikuje mnogo od te šprance - i ovdje je riječ o psu koji promijeni čovjeka dok čovjek pokušava kontrolirati psa, ali okolnosti su ovdje malo drugačije. Naslovni pas ovdje, naime, nije kućni ljubimac. Naslovni pas, kuja po imenu Lulu belgijska je ovčarka koja je cijeli život služila u američkim vojnim rendžerima, obavljajući vrlo opasne i okrutne zadatke na Bliskom istoku.

Život glavnog ljudskog junaka filma donekle se ipak razlikovao od toga, ali je negdje na istoj liniji. Channing Tatum, naime, glumi vojnog rendžera Jacksona Briggsa, koji trenutno radi u jeftinoj zalogajnici jer je iz vojske otpušten zbog ozljede mozga. Svim se silama pokušava vratiti u rendžere, dijelom stoga što financijski životari bez tog angažmana, a dijelom i stoga što ne zna što bi drugo - cijelog je života rendžer.

Dok se on tako trga da se vrati među rendžere pa samim time i u, kako sam kaže, 'neku zemlju čiji naziv završava na -stan' - Briggsu se jedan ratni drug ubije - također nakon dulje neaktivnosti zbog ozljeda. Njegov nesretni prijatelj bio je trener i rukovatelj vojnog psa Lulu i sa životinjom je razvio duboko prijateljstvo i privrženost. Njegova obitelj zato želi da Lulu dođe na sprovod. Problem je jedino u tome što je Lulu krajnje traumatizirana nakon zadatka na kojem su i ona i njezin rukovatelj ozlijeđeni i teško je pronaći osobu koja će je odvesti od Oregona do Arizone na sprovod. Autom - jer gospođa ne leti.

Briggsov kapetan kaže mu da će ga preporučiti za sljedeću rotaciju na bojištu ako odveze Lulu na sprovod i eto ti premise za film. Briggs i Lulu kreću na putovanje automobilom niz zapadnu obalu SAD-a u klasičnoj maniri sveameričkog road-tripa i gledatelj od početka zna što će se dogoditi - Briggs i Lulu u početku se neće nikako slagati, na putovanju će naići na brojne probleme i prepreke, ali na kraju će postati nerazdvojni prijatelji.

'Pas', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Da, Channing Tatum - koji ovdje nije samo glavni glumac, nego i jedan od dva redatelja, nije uspio izbjeći tu šprancu i u tom smislu film je predvidljiv. No dimenzija u kojoj su pas Lulu i čovjek Briggs dvoje traumatiziranih veterana ipak je nešto svježija, emotivnija, pa čak na trenutke i intrigantnija nego dosadašnji filmovi o odnosima između čovjeka i psa.

Ono što je u ovom filmu možda najvrjednije jest to što je Channing Tatum napokon dobio priliku glumiti emocije. Briggsov lik i njegove životne okolnosti ocrtani su vrlo grubo - znamo da je vojnik i da se jedino dobro osjeća kao vojnik. Znamo da nije agresivac, ubojica ni rasistički šupak nego svoju vojničku ulogu smatra isključivo profesionalno. Znamo da ima kćer iz propale veze ili braka te da je ne viđa često. Znamo da ima ozbiljne zdravstvene probleme zbog angažmana u ratu - i fizičke i psihičke. Scenarij mu nije dao mnogo interakcija s drugim ljudima kroz koje bismo produbili znanje o njegovoj životnoj situaciji, ali mu je zato dao odnos s nekoliko zanimljivih ljudi koje susreće usput zahvaljujući psu - čudake Tamaru i Gusa koje glume divna Jane Adams i Kevin Nash, kivnog i rasistički nabrijanog policajca iz San Francisca, kojeg glumi uvijek zanimljiv Bill Burr te vlasnika Luluina brata, također veterana Noaha, kojeg glumi izvrstan Ethan Suplee.

Kroz sve njih saznajemo podosta o Briggsu i njegovu emotivnom profilu, ali nitko ga tako ne otvara kao sam pas i odnos s njim. Iako se skoro poubijaju, iako jedno drugo dovode u nevolje, Briggs i Lulu međusobno se duboko razumiju i znaju zašto je ovaj drugi takav. Prošli su kroz iste stvari. Oboje su veterani. Oboje tuguju. Oboje moraju naučiti živjeti drugačije.

'Pas' je neujednačen film - na trenutke ga njegov špranceraj previše opterećuje, oslikavanje Briggsa kao regular guya u svijetu politički korektnih čudaka pomalo je zamorno, a mogli su se baš i potruditi izabrati mu neke originalnije omiljene country pjesme. No generalno, ovo je film u kojem je Channing Tatum pokazao veći glumački i emotivni raspon nego igdje dosad, a priča o psu, osim uobičajene dirljivosti, nosi sa sobom i nešto težu poruku o traumi, gubitku, tugovanju te prihvaćanju da je, kada jedan život prestane, ipak moguć i neki drugi život. I da ga je lakše započeti s prijateljem.