Osam serija koje morate pogledati ovog proljeća

• 23.04.2017 u 15:34

Neke se tek trebaju početi emitirati, neke su se već zahuktale, neke su nove, neke se vraćaju s novim sezonama, neke ćete pronaći na domaćim streaming servisima, za neke ćete se morati snaći nekako drugačije, ali na ovih osam serija svakako treba obratiti pozornost ovog proljeća.

1. Twin Peaks

Čekali smo dvadeset sedam godina, iako je i čovječuljak u snu agenta Coopera najavio dvadeset pet, ali 21. svibnja čekanju napokon dolazi kraj. Američka TV kuća Showtime počinje s prikazivanjem nastavka sage o gradiću Twin Peaksu i njegovim neobičnim stanovnicima, neobičnim pojavama koje se u njemu događaju te neobičnoj mješavini stvarnosti i snoviđenja za koju jedino može biti zaslužan legendarni David Lynch. 'Twin Peaks' bila je u svoje doba prava televizijska avangarda - pokazala nam je da i televizija može biti autorski kreativna kao i film, odstupila je od onoga što se dotad smatralo tipičnim za televiziju, pa iako je od 'Twin Peaksa' do takozvanog 'zlatnog doba televizijske serije' prošlo gotovo pa deset godina, mnogi je smatraju početkom onoga što danas očekujemo od TV serija. Nimalo ne sumnjamo da će se novi 'Twin Peaks' dobro snaći u televizijskom okruženju koje je praktički sam stvorio, znamo da muza legendarnog Lyncha ne pokazuje znakove umora, pa prije svega preporučujemo da pogledate ovu seriju. Moći ćete je, osim toga, kao što smo najavili, pogledati i na domaćoj ispostavi HBO-a.

Foršpan za novi 'Twin Peaks'

2. Preostali, treća i zadnja sezona

Pisali smo već o posljednjoj sezoni 'Preostalih', koja se upravo počela prikazivati na HBO-u i prikazivat će se jednom tjedno negdje do prve polovice lipnja, ali ako ste novajlija u svijetu 'Preostalih', ovom ćemo vam prilikom preporučiti da prije završetka zadnje sezone ove, jedne od najboljih TV serija snimljenih u zadnjih oho-ho!, pogledate i sve što je prikazano dosad, dakle, prve dvije sezone. Priča o posljedicama neobjašnjivog događaja u kojem iznenada nestane dva posto cijelog čovječanstva, obrađena kroz reakcije i živote proširene obitelji Garvey, sigurno će vas uvući u svoj svijet i prisiliti vas da razmišljate o stvarima o kojima možda inače izbjegavate razmišljati. Doda li se tome i fenomenalna glumačka postava, s Justinom Therouxom, Amy Brenneman, Carrie Coon, Christopherom Ecclestoneom, Ann Dowd i Scottom Glennom, nemate izgovora da seriju i dalje izbjegavate.

3. Nazovi Saula, treća sezona

Spin-off sada već legendarne i kanonske serije 'Na putu prema dolje' ili 'Breaking Bad' nije, srećom, doživio sudbinu mnogih dosadašnjih izvedenica. Drugim riječima, 'Nazovi Saula' je fakat zakon serija, prepuna svega onoga što smo voljeli u Breaking Badu, ali i s još mnoštvom dodataka. Treća sezona serije o Saulu Goodmanu, pomalo ljigavom, ali prilično simpatičnom odvjetniku Waltera Whitea te njegovu putu do toga da postane ono što smo upoznali kada smo ga prvi put spazili u uredu oblijepljenom izvacima iz američkog ustava počela se prikazivati već 10. travnja i možete je u tjednom ritmu pratiti na Netflixu.

4. Sluškinjina priča

Klasik kanadske spisateljice Margaret Atwood već je jedanput ekraniziran kao film, ali ta distopijska priča o teokratskom društvu u kojem su žene svedene samo na supruge, kćeri i takozvane 'sluškinje' koje rađaju djecu za obitelji koje ih ne mogu imati prirodnim putem - ovoga proljeća dobiva i svoju televizijsku verziju. Kažu da ekranizacija stiže u pravi trenutak - jer sa sve većim jačanjem konzervativnih ideologija, posebice zbog Trumpove administracije u SAD-u, raste i interes za distopijsku literaturu, kao što su Orwellov roman '1984.' i ovo remek-djelo. Streaming servis Hulu snimio je deset epizoda i počinje ih prikazivati ovih dana, 26. travnja, a osim što je riječ o doista vrijednoj i zanimljivoj priči, možda vas na gledanje nagovori i fenomenalna glumačka ekipa, predvođena Elisabeth Moss, Anne Dowd i Alexis Bleidel.

Sluškinjina priča, foršpan

5. 'Feud' - priča o Bette i Joan

Ova je serija već pri svojem kraju, ali to nije izgovor da je ne pogledate. 'Feud' ili sukob, svađa u svojoj prvoj sezoni donosi priču o sukobu i netrpeljivosti hollywoodskih glumica Bette Davis i Joan Crawford te o korijenima koje je ta svađa imala u hollywoodskoj okrutnosti prema svojim ženskim filmskim zvijezdama. Tvorac serije, Ryan Murphy već nam je svojom serijom o suđenju O.J. Simpsonu (koju smo uvrstili u svoj izbor najboljih televizijskih serija 2016. godine) pokazao da mu jako dobro idu ekranizacije stvarnih događaja, a sada će se, u serijalu 'Feud' posvetiti svađama poznatih ličnosti. U prvoj sezoni - o Bette i Joan - okupio je ubitačnu glumačku ekipu: Susan Sarandon glumi Bette Davis, a Jessica Lange Joan Crawford, no popis tu ne prestaje jer se u ostalim ulogama pojavljuju i Catherine Zeta Jones kao Olivia De Haviland, Alfred Molina kao redatelj Robert Aldrich i Stanley Tucci kao okrutni producent Jack Warner. Sarandon i Lange upravo su nestvarno dobre kao Bette i Joan (Sarandon čak i fizičko nalikuje Bette Davis), no prava je vrijednost serije to što doista duboko i suosjećajno zadire u ono što je doista uzrokovalo napetosti između ove dvije glumice. Mizoginija. Oduran odnos Hollywooda prema ženama, čak i kada ih je nazivao svojim kraljicama, a posebice kada su te kraljice zašle u stanovitu životnu dob.

6. Trinaest razloga

Netflixova priča o Hanni Barker, koja se odlučuje ubiti, ali prije samoubojstva ostavlja audiokasete na kojima snima 13 razloga iz kojih je odlučila učiniti to što je učinila na tom je servisu dostupna tek odnedavno, a već je sada pokrenula brojne rasprave. Pisali smo već o toj seriji i svim razlozima da je gledate, posebice ako ste roditelj i pokušavate shvatiti zašto vaš tinejdžer ne razgovara s vama, zašto se čudno ponaša i što bi ga sve moglo mučiti. Serija je to koja otvara vrlo važne teme povezane s vršnjačkim nasiljem i psihičkim stanjem adolescenata, u kojoj ćete saznati da žrtve takvog tretmana nisu samo ružnjikavi nerdovi i usamljene debeljuce, nego i oni mladići i djevojke koji nam izgledaju kao da su se super snašli u svojim školama i među društvom druge djece. 'Trinaest razloga' nije lako probavljiva priča, ali je snimljena pitko, zanimljivo i kao prava pravcata navlakuša i zato se nemojte začuditi ako se, kada je jedanput počnete gledati, više ne budete znali zaustaviti.

7. Potpredsjednica, 6. sezona

Jedina serija na ovom popisu koja je već toliki veteran da je ušla u svoju šestu sezonu prikazuje se od prošloga tjedna na HBO-u i ako još ne znate o čemu govori, preporučujemo vam da trkom nadoknadite nedostatke. Genijalna Julia Louis-Dreyfuss koju dobro poznajemo još kao Elaine iz 'Seinfelda' već šestu sezonu, naime, glumi Selinu Meyer, isprva prvu potpredsjednicu, pa zatim  nakratko predsjednicu SAD-a u urnebesno komičnom, ali i zabrinjavajuće realističnom prikazu američke visoke politike. Iako su joj do šeste sezone izmakle sve političke funkcije, Selina se i dalje ne da, a ne daju se ni scenaristi ove izvrsne humoristične serije. Nemojte zato propustiti nastavak ove priče. I nemojte reći da vas nismo upozorili.

8. Master of None, 2. sezona

Američki komičar Aziz Ansari 2015. godine s prvom je sezonom svoje serije 'Master of None' učinio jedan mali iskorak iz uobičajenog podžanra humorističnih serija u kojima stand-up komičari glume fikcionaliziranu varijantu samih sebe. Snimio je ovaj izuzetno šarmantan draguljčić u potpuno drugačijoj atmosferi nego njegovi stariji i iskusniji kolege, prikazujući nam svijet iz vizure mlađeg tridesetogodišnjaka u današnjem svijetu. Potpuno ravnopravan svojim poznatijim kolegama, Aziz nam je pokazao da serija kakvu smo gore opisali ne mora nužno biti razočarano naricanje umornog sredovječnog cinika, nego da se smiješne i zanimljive situacije mogu događati i čovjeku koji još gaji neke nade u svoju budućnost. Ansari - domaćoj publici inače poznat iz serije 'Parks and Recreations' za svoj je rad na seriji 'Master of None' pobrao podosta vrijednih nagrada, a nastavak njegove priče o traženju sebe i o raznovrsnoj grupi prijatelja koji ga pritom okružuju moći ćete gledati na Netflixu od 12. svibnja.

Foršpan za drugu sezonu serije 'Master of None'