Treća sezona 'Preostalih' ili zadnje evanđelje o Kevinu

• 15.04.2017 u 14:34

Ovoga Uskrsa - zacijelo nimalo slučajno - HBO počinje s prikazivanjem treće i zadnje sezone serije 'Preostali', ambiciozne priče o proširenoj obitelji Garvey kroz koju se oslikava izgubljenost čovječanstva nakon neobjašnjiva nestanka njegovih dva posto. Domaća publika seriju će moći pratiti od uskrsnog ponedjeljka, a svi nestrpljivo očekuju kako će završiti ta nevjerojatna saga o tajnama života i onome što dolazi nakon njega

Ako ste bili fan prvih dviju sezone serije 'Preostali' (The Leftovers), sigurno jedva čekate ponedjeljak. U ponedjeljak, naime, na domaćem HBO-u počinje prikazivanje treće i zadnje sezone te priče o izgubljenosti čovječanstva nakon nestanka njegovih dva posto i svi koji su je pratili od početka željno čekaju nastavak, kraj i odgovore.

Ovo posljednje - odgovore - možda i neće dobiti. 'Preostali' su od samog svojeg početka jasno gledateljima davali do znanja da nemaju namjeru objašnjavati uzroke nestanka dva posto čovječanstva. Misterij jest u središtu ove serije, ali nije riječ o misteriju objašnjenja odlaska ljudi s ovoga svijeta. 'Preostali' govore o tome kako živjeti, kako i dalje ostati na ovome svijetu, iako znaš da ćeš s njega prije ili poslije, ovako ili onako - otići. Prva sezona serije zbog toga je mnogim gledateljima bila preteška, predepresivna, dirala je preduboko i u prejake tjeskobe. Postoje teorije da su je zbog toga zaobišle i mnoge prestižne nagrade, iako je bez ikakve sumnje riječ o jednoj o najboljih aktualnih televizijskih serija. Svim pomacima u kvaliteti televizijskih sadržaja unatoč, naime, čini se da je priča o tome kako živjeti s vlastitom i tuđom smrtnošću - zasad prihvatljiva samo određenom tipu gledatelja.

Oko 'Preostalih' su se vodile i brojne rasprave zbog toga što joj je glavni tvorac Damon Lindelof, čovjek koji je svojedobno potpisivao i ultrapopularnu seriju 'Izgubljeni' (Lost), u čijem središtu je također bilo rješenje jednog misterija. Završetak te serije, odgovori koje je tom prilikom Lindelof bio ponudio gledateljima, veliku većinu obožavatelja nisu zadovoljili. Mnogi su nekadašnji gledatelji Losta zato oprezno tapkali oko 'Preostalih', zbog gledateljskog PTSP-a strahujući da će im Lindelof i ovoga puta smjestiti neku spačku u stilu 'svi su oni od početka mrtvi' ili 'sve je to glavni lik samo sanjao'.

Foršpan za treću sezonu 'Preostalih'

Sudeći prema sedam od osam epizoda treće sezone koje je HBO dao na raspolaganje kritičarima - nema razloga za brigu. Neću vam mnogo pisati o razvoju daljnjih događaja u seriji jer je screener za treću sezonu došao s osobnom porukom Damona Lindelofa, u kojoj moli kritičare da ne odaju najvažnije točke radnje. No neke osnovne stvari mogu se otkriti bez opasnosti od ozbiljnijih spoilera

Treća sezona zbiva se sedam godina nakon neobjašnjivog nestanka. Cijeli svijet čeka tu godišnjicu jer, kao što dobro nam poznati propovjednik Matt Jamison (Christopher Eccleston) od početka govori, svi su se veliki biblijski događaji zbili na sedmu godišnjicu nečega. To, naglašava Matt, ne mora nužno biti ni kraj svijeta ni još jedan nestanak, ali nešto će se veliko svakako dogoditi. Iako dobar dio likova u 'Preostalima' ne dijeli njegovu kršćansku vjeru, vrlo brzo shvaćamo da svi ipak tu godišnjicu očekuju kao svojevrsni kraj priče koja je započela nestankom. Neki imaju svoje čudesne teorije iako ništa iz njihove okoline ne upućuje na to da bi se išta čudesno moglo dogoditi, neki ne vjeruju u čuda čak i unatoč tome što se njima samima dogodilo svašta čudesno, a neki ni sami ne znaju u što vjeruju, ali više ne mogu živjeti kao što su živjeli dosad. Tome mora doći kraj.

Lindelof sve njihove priče, sva njihova vjerovanja, sve njihove pretpostavke, odluke i previranja tretira potpuno jednako. Svatko od njih dobiva svoju priču, svoj put, svoje vrijeme u kojem se prikazuje kako se nose s glavnim pitanjem ove priče. Kao i u prethodnim epizodama, samo neki dobivaju samo svoje epizode, ali čak i oni kojima nije posvećeno baš cijelih pedesetak minuta - dobit će svoje trenutke u kojima ćemo se upoznati s načinom na koji oni vide kraj, kako se nose s njim i kako se bore s vlastitim vjerovanjima i nevjerovanjima.

Promo za treću sezonu 'Preostalih'

Način na koji su Lindelof i ostatak ekipe ispričali te priče apsolutno je nevjerojatan. Kao i u dosadašnjim sezonama - ali sada još kompletnije, zaokruženije, dublje i snažnije - ulazi duboko u samu srž onoga što definira ne samo to kako se Kevin Garvey (Justin Theroux) bori sam sa sobom i svojom neželjenom ulogom u svijetu nakon nestanka, ne samo to kako njegov otac Kevin senior (Scott Glenn) u Australiji pronalazi sistem u svojem posebnom mentalnom stanju, ne samo to kako se racionalan i ciničan stav Nore Durst (fenomenalna Carrie Coon) lomi i ne samo to kako i Mattova vjera ima svoje granice - nego i kako svatko od nas sa svakim od njih može pronaći zajedničku točku. Istina je, to je ono što 'Preostale' čini gotovo filozofskim remek-djelom - ona kroz različite ljude, različita vjerovanja, različita ponašanja i različite odluke otkriva ono što svi nosimo u sebi. Kamo odlazimo? Zašto odlazimo? I kako ostati kada znaš da ćeš otići? Ima li išta što ovdje radiš onda ikakvog smisla? I kako ga pronaći?

Da mogu, sada bih razvezla još mnogo dulji tekst o tome kroz kakve nas je nevjerojatne priče Lindelof proveo u trećoj sezoni, klicala bih hvalospjeve tome kako mi je - upravo zbog onoga što piše u prethodnom odlomku - uvjerljivima uspio prikazati i priče za koje bih u bilo kojoj manje razrađenoj, plićoj seriji pomislila da su mambo-džambo gluposti. No poštovat ću želju gospodina Lindelofa i prepustiti vam da to otkrijete sami. Reći ću samo da je sedam epizoda koje sam imala priliku pogledati nešto najbolje što sam već dugo, dugo gledala na televiziji, ali vas i upozoriti da ne očekujete konačne odgovore. Kao što je pjesma sa špice u drugoj sezoni jako lijepo poručivala - let the mystery be. 'Preostali' će vas samo podsjetiti na to da se nekako i sami morate s njom nositi.