srijeda

HDLU otvara tri izložbe u Meštrovićevom paviljonu

29.11.2022 u 11:27

Bionic
Reading

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika priprema za srijedu otvorenje triju izložbi u Meštrovićevom paviljonu - 'Geografije (post)apokalipse' skupine autora u Galeriji Prsten, 'Mindscapes' Martine Grlić u Galeriji Bačva i 'Otisci zvuka' Hrvoja Hiršla u Galeriji PM

"Geografije (post)apokalipse" prva je u nizu izložbi kojima se vraća galerija Greta nakon gubitka izložbenog i djelovanja u virtualnom prostoru.

Po riječima kustosice Mirne Rul, ta izložba bavi se konotacijema riječi "(post)apokalipsa", otvarajući prostor za dijalektički pristup i dekonstrukciju svega što kao društvo moramo prevladati, prije nego pokušamo sagraditi novi svijet.

Izlažu Gildo Bavčević, Mihael Giba, Vojin Hraste, Sven Klobučar, Ana Kovačić, Kristina Marić, Predrag Pavić, Ana Sladetić, Natalija Škalić, Ivana Tkalčić.

Radovi Martine Grlić s izložbe "Mindscapes" konceptualno i estetski nadovezuju na njezinu prošlogodišnju seriju "Hipermnezija” u kojoj metodom introspekcije i korištenjem arhivskih fotografija obiteljskih albuma istražuje područje sjećanja, propitujući naučene ideologije koje sudjeluju u formiranju svijesti i identiteta.

"Referirajući se na svijet koji više ne postoji, umjetnica prema vlastitim riječima rekreira sjećanja koja nadilaze izravnu autobiografiju – njezini nostalgični radovi postaju odraz javnog društvenog stava, skupa fantazija i naivnih praznovjerja", napisala je u predgovoru Tena Bakšaj.

Martina Grlić (Zagreb, 1982.) diplomirala je slikarstvo 2009. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i do sada izlagala na 12 samostalnih i više od 20 skupnih žiriranih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu.

Na izložbi "Otisci zvuka“ Hrvoje Hiršl donosi slike, svojevrsne otiske nastale prije nekoliko dana na performansu u Galeriji Bačva. Izložba je dio ciklusa "Limit reprezentacije“ kojim umjetnik proteklih 13 godina istražuje kako kroz umjetničke procese prevladati ograničenja osjetila i vidjeti stvarnost kakva jest.

Sam umjetnik kaže da u svom radu želi naglasiti neodvojivost umjetničkog čina od umjetničkog djela - umjetničko djelo kao dokument umjetničkog procesa i istraživanja.

Teme koje ga zanimaju su ograničenja medija, automatizacija, kompleksni sustavi i kibernetika. Radi zvučne, svjetlosne i interaktivne instalacije, slike i crteže.

Ova je njegova izložba dio ciklusa "Limit reprezentacije" započetog istoimenim tekstom iz 2019., a riječ je o sintezi istraživanja koje Hiršl provodi proteklih trinaest godina.

Sve tri izložbe ostaju otvorene do 18. prosinca.