OUTLET CENTRI

Jeftini šoping među antičkim stupovima

30.11.2008 u 13:46

Bionic
Reading

Roses Fashion Outlet u Svetom Križu Začretju otvara se 8. studenog, a pet dana kasnije prve kupce će primiti i Outlet Center Sveta Helena. Za nešto manje do mjesec dana Hrvati će tako dobiti svoj prvi outlet u kojem će odjeća i obuća biti uvijek jeftinija

Među idiličnim zagorskim bregima, neposredno uz autocestu Zagreb – Maribor, niknuo je trgovački centar Roses koji će malo koga ostaviti ravnodušnim.

Iza visokih zidova skriva se gradić s više od 80 trgovina, restoranima, dječjim igralištima, a u jednom bi se dijelu trebalo nalaziti čak i nekoliko liječničkih ordinacija. Trenutno zakupci uređuju prodajne prostore čija se cijena kreće oko 15 eura po četvornom metru

'Iznajmili smo oko 95 posto dućana i prilikom otvaranja centra počet će raditi svi osim četiri-pet lokala', otkriva Thomas Seikmann, jedan od investitora iz austrijske tvrtke Dayland.

SPLITSKE PROKURATIVE I VARAŽDINSKA VIJEĆNICA

Osim trgovina s odjećom i obućom, koje će prvenstveno zanimati žensku populaciju, u centru će se otvoriti i dućan Technomaxa, Algoritma, iduće godine i kockarnica. Želja austrijskih investitora je da kupci u njihov centar ne dolaze samo zbog šopinga, nego i zbog zabave.

Zbog toga se dućani nalaze u replikama poznatih zgrada, poput splitskih Prokurativa ili varaždinske Vijećnice čija će fasada dočekati posjetitelje nakon što prođu ispod više od deset metara visokih antičkih stupova na glavnom ulazu. Arhitektonski 'mišung' završava s ulicama koje imaju vizuru gradića iz vestern filmova.

'Željeli smo spojiti Alpe i Mediteran kako bi se naši kupci osjećali ugodno. Mislim da se centar dobro uklopio u okolni krajolik', kaže Seikmann čija tvrtka do 2015. namjerava u zemljama istočne Europe otvoriti deset sličnih centara.

JEDNODNEVNI ŠOPING IZLETI

Konkurencija, izraelska tvrtka Denisra koja stoji iza outleta u Svetoj Heleni, u Prigorju, išla je na sličan koncept. Međutim, ipak s nešto skromnijim građevinskim rješenjima. Centar se nalazi u gospodarskoj zoni i nije vidljiv s autoceste Zagreb – Varaždin.

'Dosad je zakupljeno oko 70 posto trgovina i interes je sve veći', kaže Tanja Dajak, izvršna direktorica.

U prvoj fazi bit će izgrađeno 80 lokala površine između 50 i 1.500 četvornih metara. Dućani su većinom smješteni uz glavnu šetnicu koja je djelomično natkrivena kako bi se kupce zaštitilo od kiše. U sljedećim tjednima trebale bi se urediti zelene površine i odmarališta. Outlet će imati tri restorana te dječje igralište s odgojiteljicama.

Centar će organizirati i jednodnevne šoping izlete za stanovnike iz udaljenih gradova - Rijeke, Zadra, Splita, Osijeka itd.

Osvrćući se na konkurente u Zagorju, Dajak je rekla da je uvjerena da će oba outleta moći uspješno poslovati.

'Nalazimo se dovoljno daleko i na suprotnim krajevima zagrebačkog prstena. Računamo na kupce udaljene od 90 do 100 minuta vožnje automobilom', mišljenja je Dajak.

STALNI POPUST OD 30 POSTO

Bez obzira na financijsku krizu, i Austrijanci i Izraelci su uvjereni da će Hrvati nahrupiti u njihove outlet centre, pogotovo zato što slijedi za trgovce najdraži mjesec – prosinac - s božićnom i novogodišnjom potrošačkom groznicom. Uzdaju se u svoje najjače oružje - povoljne cijene.

Naime, svi trgovci u outletima se ugovorno obvezuju da će tijekom cijele godine imati minimalni popust od 30 posto u odnosu na klasične dućane u gradu. Uglavnom se radi o robi koja je višak na skladištu ili su to izvansezonski modeli.

'Osnovno pravilo outlet trgovine jest da na artiklu bude istaknuta cijena po kojoj se isti komad prodaje u gradu te se ta cijena mora prekrižiti i prikazati nova. Ukoliko se radi o robi s greškom, ona mora biti izložena na posebnom mjestu u dućanu, uz posebnu oznaku i uz najveći mogući popust', objašnjava Dajak.

Uglavnom, hrvatski 'šopingholičari' od sredine studenog više neće morati odlaziti u Graz ili Maribor kako bi kupili jeftine krpice s cijenjenim potpisom.

snimio: Danko Stjepanović