TRENDOVI

Zaposlenici dnevno izgube dva sata na e-mail

20.01.2009 u 12:30

Bionic
Reading

Prema predviđanjima tvrtke Deloitte, u ovoj će godini prosječni uredski djelatnik dnevno poslati oko 160 e-mail poruka i provjeriti ulazni spremnik više od 50 puta, te će tako utrošiti čitava dva sata od svog radnog dana na komunikaciju putem e-maila

Digitalna komunikacija gubi svoju poruku, zaključuje istraživanje u koje je bilo uključeno više od 6.000 stručnjaka diljem svijeta.

Naime, zbog pretjerane količine informacija, vrijednost digitalne komunikacije sve više opada jer zaposlenici pišu previše poruka i šalju ih prevelikom broju osoba. Zbog sudjelovanja zaposlenika u društvenim mrežama poput Facebooka poslodavci bilježe milijarde dolara gubitaka, istaknuto je u najnovijem istraživanju konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte 'Trendovi u telekomunikacijama u 2009. godini'.

Procjenjuje se da svaki zaposlenik svojom e-mail komunikacijom proizvede 20 megabajta podataka, a nije rijetkost da IT odjeli prisilno brišu korisničke inboxe kako bi smanjili troškove.

Kako bi ublažili posljedice ovakvih trendova, poslodavci bi mogli poticati svoje zaposlenike da dio vremena provedu offline, kako ne bi osjećali potrebu da neprekidno čitaju i odgovaraju na mailove. Kao radikalnije mjere navodi se limitiranje količine elektronskih poruka koje zaposlenik može dnevno poslati.

Istraživanje navodi da europski operateri naplaćuju oko 55 lipa za uspostavljanje poziva prema mobilnoj mreži te svega 5 lipa za uspostavljanje poziva prema fiksnoj mreži. Ta bi razlika mogla postati predmet burnih rasprava u ovoj godini, dok bi usklađivanje s preporukama Europske komisije moglo navesti neke operatere da bitno promijene svoje poslovne i tarifne modele.

U protekloj je godini globalna prodaja smartphonea porasla za gotovo 35 posto, čime je smartphone zauzeo 13 posto ukupnog tržišta mobilnih uređaja. Međutim, zbog novonastalih uvjeta mogao bi se smanjiti porast ukupne prodaje mobitela, pa i tzv. pametnih telefona.

Mogućnost gledanja televizije na mobitelu, od čega se očekivalo mnogo, zasad u svijetu nije postigla veću popularnost, a posebno su podbacili prijenosi velikih sportskih događanja.

Iako se smatra da će globalna telekomunikacijska industrija biti relativno slabije pogođena krizom i recesijom koja je proizašla iz nje, procjenjuje se da će prihodi tvrtki stagnirati ili lagano usporiti.

Telekomunikacijske dionice zabilježile su visoki pad vrijednosti dionica na svjetskim tržištima tijekom prošle godine, pa pad njihove vrijednosti predstavlja priliku za spajanja i preuzimanja od strane financijski jakih tvrtki od kojih mnoge posluju na Bliskom istoku i u ostalim zemljama Azije.