Gospodarstvo POGLED IZVANA

Europljanima je Hrvatska jeftino turističko odredište

Unatoč dobrim ovogodišnjim turističkim rezultatima, Europljani Hrvatsku još uvijek percipiraju kao jeftiniju turističku i manje atraktivnu destinaciju. Pokazalo je to istraživanje o atraktivnosti i cjenovnoj konkurentnosti turističkih destinacija u krizno vrijeme, čije je rezultate predstavio direktor španjolske turističko-konzultantske tvrtke THR i izaslanik Svjetske turističke organizacije-UNWTO Jorg Gieschen na Danima hrvatskog turizma u Bolu

Istraživanje su u THR-u proveli online intervjuiranjem 15.000 ispitanika na 10 tržišta/zemalja Europe koji su uspoređivali i ocjenjivali 22 svjetske destinacije u koje bi najradije otišli i u krizno vrijeme.

Hrvatska je, prema atraktivnosti, zauzela 18. mjesto, što je, po Gieschenu, vrlo loša vijest, ali je utješno da je na listi bližih ('short-mid haul') destinacija na peto mjestu, ispred Grčke, Turske, Egipta, Tunisa i Maroka. Atraktivnijim od Hrvatske ocijenjen je Portugal, Španjolska, Italija i Francuska. S druge strane, s Marokom, Tunisom, Turskom i Bugarskom u krizno vrijeme dijeli imidž jeftinije destinacije, što i nije tako loša vijest, ali ipak pokazuje i da možda Europljani, posebno oni na internetu, ne poznaju Hrvatsku dovoljno, smatra Gieschen.

Stoga poručuje da bi u hrvatskom turizmu trebalo redefinirati faktore uspjeha, i to u područjima ciljnih skupina, prodaje, proizvoda i posebno komunikacije-promocije. Tim više što upravo za Hrvatsku, koja je i u godini globalne recesije uspjela blago poboljšati lanjski rezultat, bar u fizičkom turističkom prometu, izlazak iz krize i post krizno vrijeme pruža nove mogućnosti.

Gieschen je pohvalio ovogodišnje rezultate  hrvatskog turizma, pozivajući na razumijevanje i praćenje promjena na turističkom tržištu, što uz bolje iskorištenje potencijala i odličnih atributa povijesno-kulturnog i posebno prirodnog naslijeđa te promjenu ponašanja prema tržišnim ciljnim skupinama, može donijeti bolje rezultate. To je, smatra, i pravi put za razvoj kvalitetnog i odživog turizma te time i jačanje njegove međunarodne konkurentnosti.

I izvršni direktor iz UNWTO-a Frederic Pierret u Bolu je pohvalio hrvatski turizam koji je i u kriznoj godini s oko tri posto manje dolazaka u sedam mjeseci ove godine imao bolje rezultate od zapadne Europe, gdje je taj pad bio oko sedam posto. Prema prvim podacima UNWTO-a, ukupno je u sedam mjeseci ove godine svijetom putovalo 500 milijuna turista ili sedam posto manje nego u isto vrijeme prošle godine. Iako su kolovoz i rujan za mnoge zemlje bilo bolji od prethodnih, Pierret smatra da nije vrijeme za opuštanje, a UNWTO i dalje ostaju na prognozi o padu svjetskog turizma od oko četiri posto do kraja ove godine. Ipak, to bi moglo značiti i da je ove godine kriza u turizmu već dostigla svoj najgori vrhunac te da u turizmu možda počinje i oporavak od krize.

Za iduću godinu poručuje da se, slično kao i ove godine, više radi na domaćem turizmu koji je u mnogim zemljama održao sezonu i potrošnju. I tu je Hrvatska, kaže, specifična i među rijetkim zemljama po čak 85 postotnom udjelu stranih turista u ukupnom prometu, uz istodobno smanjenja udjela domaćeg turizma.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 25.02.2017.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,391212 5,407434 5,423656
CAD 124 1 5,346884 5,362973 5,379062
CZK 203 1 0,274562 0,275388 0,276214
DKK 208 1 0,997249 1,000250 1,003251
HUF 348 100 2,403298 2,410530 2,417762
JPY 392 100 6,229270 6,248014 6,266758
NOK 578 1 0,840432 0,842961 0,845490
SEK 752 1 0,779732 0,782078 0,784424
CHF 756 1 6,960990 6,981936 7,002882
GBP 826 1 8,783715 8,810145 8,836575
USD 840 1 6,999769 7,020831 7,041893
EUR 978 1 7,413455 7,435762 7,458069
PLN 985 1 1,721777 1,726958 1,732139
=