Gospodarstvo POGLED IZVANA

Europljanima je Hrvatska jeftino turističko odredište

Unatoč dobrim ovogodišnjim turističkim rezultatima, Europljani Hrvatsku još uvijek percipiraju kao jeftiniju turističku i manje atraktivnu destinaciju. Pokazalo je to istraživanje o atraktivnosti i cjenovnoj konkurentnosti turističkih destinacija u krizno vrijeme, čije je rezultate predstavio direktor španjolske turističko-konzultantske tvrtke THR i izaslanik Svjetske turističke organizacije-UNWTO Jorg Gieschen na Danima hrvatskog turizma u Bolu

Istraživanje su u THR-u proveli online intervjuiranjem 15.000 ispitanika na 10 tržišta/zemalja Europe koji su uspoređivali i ocjenjivali 22 svjetske destinacije u koje bi najradije otišli i u krizno vrijeme.

Hrvatska je, prema atraktivnosti, zauzela 18. mjesto, što je, po Gieschenu, vrlo loša vijest, ali je utješno da je na listi bližih ('short-mid haul') destinacija na peto mjestu, ispred Grčke, Turske, Egipta, Tunisa i Maroka. Atraktivnijim od Hrvatske ocijenjen je Portugal, Španjolska, Italija i Francuska. S druge strane, s Marokom, Tunisom, Turskom i Bugarskom u krizno vrijeme dijeli imidž jeftinije destinacije, što i nije tako loša vijest, ali ipak pokazuje i da možda Europljani, posebno oni na internetu, ne poznaju Hrvatsku dovoljno, smatra Gieschen.

Stoga poručuje da bi u hrvatskom turizmu trebalo redefinirati faktore uspjeha, i to u područjima ciljnih skupina, prodaje, proizvoda i posebno komunikacije-promocije. Tim više što upravo za Hrvatsku, koja je i u godini globalne recesije uspjela blago poboljšati lanjski rezultat, bar u fizičkom turističkom prometu, izlazak iz krize i post krizno vrijeme pruža nove mogućnosti.

Gieschen je pohvalio ovogodišnje rezultate  hrvatskog turizma, pozivajući na razumijevanje i praćenje promjena na turističkom tržištu, što uz bolje iskorištenje potencijala i odličnih atributa povijesno-kulturnog i posebno prirodnog naslijeđa te promjenu ponašanja prema tržišnim ciljnim skupinama, može donijeti bolje rezultate. To je, smatra, i pravi put za razvoj kvalitetnog i odživog turizma te time i jačanje njegove međunarodne konkurentnosti.

I izvršni direktor iz UNWTO-a Frederic Pierret u Bolu je pohvalio hrvatski turizam koji je i u kriznoj godini s oko tri posto manje dolazaka u sedam mjeseci ove godine imao bolje rezultate od zapadne Europe, gdje je taj pad bio oko sedam posto. Prema prvim podacima UNWTO-a, ukupno je u sedam mjeseci ove godine svijetom putovalo 500 milijuna turista ili sedam posto manje nego u isto vrijeme prošle godine. Iako su kolovoz i rujan za mnoge zemlje bilo bolji od prethodnih, Pierret smatra da nije vrijeme za opuštanje, a UNWTO i dalje ostaju na prognozi o padu svjetskog turizma od oko četiri posto do kraja ove godine. Ipak, to bi moglo značiti i da je ove godine kriza u turizmu već dostigla svoj najgori vrhunac te da u turizmu možda počinje i oporavak od krize.

Za iduću godinu poručuje da se, slično kao i ove godine, više radi na domaćem turizmu koji je u mnogim zemljama održao sezonu i potrošnju. I tu je Hrvatska, kaže, specifična i među rijetkim zemljama po čak 85 postotnom udjelu stranih turista u ukupnom prometu, uz istodobno smanjenja udjela domaćeg turizma.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 19.01.2017.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,304345 5,320306 5,336267
CAD 124 1 5,368458 5,384612 5,400766
CZK 203 1 0,277873 0,278709 0,279545
DKK 208 1 1,009560 1,012598 1,015636
HUF 348 100 2,437151 2,444484 2,451817
JPY 392 100 6,195261 6,213903 6,232545
NOK 578 1 0,830403 0,832902 0,835401
SEK 752 1 0,788051 0,790422 0,792793
CHF 756 1 7,006608 7,027691 7,048774
GBP 826 1 8,646675 8,672693 8,698711
USD 840 1 7,024311 7,045447 7,066583
EUR 978 1 7,506179 7,528765 7,551351
PLN 985 1 1,716287 1,721451 1,726615
=