Gospodarstvo HOTELJERI NA OPREZU

I mali minus u kolovozu teško će se pokriti

Hrvatski hotelijeri ove su godine do prvih dana srpnja ukupno gledano zabilježili nešto bolji promet nego prošle godine, buking visoke ljetne sezone je dobar, a za posezonu i znatno bolji od lani, ali unatoč tome srpanj i kolovoz treba dobro taktički odraditi jer se primjerice i mali minus u kolovozu neće moći tako lako nadoknaditi ma kako dobri rezultati bili u prva ili zadnja četiri mjeseca u godini

Poruka je to predsjednika Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Kristijana Šustara koji ističe i da se zbog dugogodišnjeg nedostatka novih hotelskih kapaciteta ni ovog ljeta ne može očekivati neki veći rast i bit će uspjeh ako se zadrži tempo s početka ovog ljeta odnosno ponovi lanjsko ljeto.

Iako još nemaju podatke za sve regije Šustar ističe da su u predsezoni dobro radili hotelijeri u Istri i još nekim regijama, ali definitivno najbolje u Dubrovniku koji su zabilježili i do 15 postotni porast prometa.

To povezuje s jednim, kako kaže, jako pozitivnim trendom u Dubrovniku, a to je da najbolje rezultate s najvećim stopama rasta bilježe najkvalitetniji, pa i najskuplji hoteli.

Ista stvar se primjećuje i u kamping segmentu, da nabolje posluju najkvaliteniji, što pokazuje da kvaliteta ipak dolazi do izražaja, da se u nju isplati ulagati i da ono što stvarno vrijedi ima i tržište.

Na upit je li točno da i ove godine ima hotelijera koji spuštaju, a neki i 'obaraju' cijene tijekom glavnog ljetnog dijela sezone, Šustar kaže da svi spuštaju cijene, ali da je to zapravo pitanje cjenovne politike što je u hrvatskom turizmu problematično dugi niz godina jer te politike zapravo nema.

Cijene u hotelima ne prate proizvođačke cijene niti se s njima usklađuju, nego se cijena koristi kao alat prodaje i mijenja se ovisno o tome koji se kanali prodaje ciljaju u određenom trenutku.

Ističe i da ove godine za razliku od nekih prošlih više nitko ne govori o 'rupama' u srpnju ili drugim terminima zbog slabe ili nikakve popunjenosti, što je upravo rezultat rada s cijenama kao alatom prodaje, ali i edukacije i prilagodbe hotelskih prodaja.

Bez toga, a takvih slučajeva ima i ove godine kod nekoliko kompanija koje ne želi imenovati, dolazi do tog znatnog spuštanja cijena u nekim terminima zbog totalno krive cjenovne platforme što ne samo narušava poslove drugim hotelijerima nego stvara i nelojalnu konkurenciju.

U vezi pada prometa ove godine s domaćeg tržišta Šustar ističe da u tom smislu dijelimo sudbinu zemalja eurozone, primjerice Italije i Španjolske, čijim je građanima uslijed krize oslabljena kupovna moć i teže se odlučuju za putovanja.

Za hrvatski turizam sreća je pritom što je Hrvatska blizu brojnim emitivnim tržištima gdje ima i onih na koje kriza nije previše utjecala, ali što se tiče domaćeg gosta teško je očekivati da će ih u hotelima biti više s obzirom na pad standarda.

To otvara i stari problem da je Hrvatska jedna od mediteranskih zemalja koje imaju najmanji udjel domaćih turista u ukupnom turističkom prometu, što je dugoročno gledano veliki rizik. Druge zemlje, poput Italije, ove godine primjerice s posebnim vaučerima (oko tisuću eura za posebne socijalne skupine) pokušavaju motivirati Talijane na odmore u vlastitoj zemlji, ali na žalost Hrvatska nema novca za takvu motivaciju domaćih turista koji su i dalje više okrenuti privatnom smještaju, vlastitom ili u najmu, ili onom kod rodbine i prijatelja.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 07.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,190797 5,206416 5,222035
CAD 124 1 5,258384 5,274207 5,290030
CZK 203 1 0,277847 0,278683 0,279519
DKK 208 1 1,009800 1,012839 1,015878
HUF 348 100 2,390251 2,397443 2,404635
JPY 392 100 6,115445 6,133847 6,152249
NOK 578 1 0,834567 0,837078 0,839589
SEK 752 1 0,764968 0,767270 0,769572
CHF 756 1 6,931440 6,952297 6,973154
GBP 826 1 8,896839 8,923610 8,950381
USD 840 1 6,974560 6,995547 7,016534
EUR 978 1 7,511601 7,534204 7,556807
PLN 985 1 1,668874 1,673896 1,678918
=