IZVOZ ČELIČANE CMC

Čelik iz Siska ide riječnim putem u Rumunjsku

01.06.2011 u 16:18

Bionic
Reading

Prvi izvozni poluproizvod Čeličane CMC-a u Sisku - tisuću tona čeličnih ingota utovareno u šlepove u Sisku kreće poslijepodne prvi put nakon Domovinskog rata riječnim putem Savom i Dunavom prema rumunjskoj luci na Dunavu Turn Severinu

Posljednji utovar, koji je počeo prije tri dana, obavljen je danas na rijeci Kupi kao najzapadnijoj prometnoj točki slijeva rijeke Save, u pristaništu i skladištu u Sisku budući da sisačka luka u Crncu u ovom trenutku još nije osposobljena za krute terete

To je važan događaj za razvoj Siska i Županije, otvoriti još jedan put za prijevoz proizvođačima čelika i drugim poslovnim subjektima, te moguće otvaranje pristupa i Crnom i Sjevernom moru preko Dunava, rekao je danas na posljednjem utovaru tereta predsjednik uprave CMC-a Ludovit Gajdos

Ohrabreni smo potporom sisačke lučke uprave i Dunavskoga Lloyda, koji je osigurao prijevoz tri barže tereta za naše kupce, rekao je i dodao kako se nada da će sisačka carinarnica ostati otvorena za suradnju za uvoz starog željeza i za izvoz čeličnih okruglica i cijevi te da će vlada uskoro izdati sve potrebne dozvole. Gajdos je rekao i kako se nada da u Sisku ima dovoljno posla koji će opravdati daljnja ulaganja u čišćenje rijeka kako bi se omogućio prijevoz i većim plovilima.

Sisačko-moslavačka županica Marina Lovrić-Merzel rekla je kako je jednako važno koristiti se riječnim prometom kao i restrukturirati željeznički i cestovni promet. Nova čeličana izgrađena prošle godine u Sisku najveće je ulaganje američkog kapitala u Hrvatsku od 200 milijuna američkih dolara, a to je njezin prvi izvozni korak koji oživljava jeftiniji, riječni transport, a najavljuje i otvaranje novih radnih mjesta, što je u ovom trenutku od presudne važnosti, rekla je županica.

Luka Sisak u Crncu jedna je od četiri hrvatske riječne luke (uz Vukovar, Osijek i Slavonski Brod). Raspolaže s tri pontona za utovar i istovar nafte i naftnih derivata, kapaciteta 1,5 milijuna tona na godinu.

Brod Galdovo s tisuću tona čeličnih ingota prijeći će 830 kilometara do luke u Turn Severinu, a nakon iskrcaja teret će kopnom biti prevezen do krajnjeg odredišta Temišvara. Nakon MOL-a, LUKOIL-a i NIS-a, i riječni prijevoznik Dunavski Lloyd okušat će se u prijevozu čeličnog tereta.

Do rumunjske luke Turn Severina brod Galdovo trebao bi stići, pretpostavlja direktor Dunavskog Lloyda Velibor Gacik, za šest dana jer će duljinu plovidbe, uz uvjete plovidbe, odrediti i carinski poslovi na dvjema granicama - između Hrvatske i Srbije te između Srbije i Rumunjske.