Gospodarstvo IZVOZ ČELIČANE CMC

Čelik iz Siska ide riječnim putem u Rumunjsku

Prvi izvozni poluproizvod Čeličane CMC-a u Sisku - tisuću tona čeličnih ingota utovareno u šlepove u Sisku kreće poslijepodne prvi put nakon Domovinskog rata riječnim putem Savom i Dunavom prema rumunjskoj luci na Dunavu Turn Severinu

Posljednji utovar, koji je počeo prije tri dana, obavljen je danas na rijeci Kupi kao najzapadnijoj prometnoj točki slijeva rijeke Save, u pristaništu i skladištu u Sisku budući da sisačka luka u Crncu u ovom trenutku još nije osposobljena za krute terete.

To je važan događaj za razvoj Siska i Županije, otvoriti još jedan put za prijevoz proizvođačima čelika i drugim poslovnim subjektima, te moguće otvaranje pristupa i Crnom i Sjevernom moru preko Dunava, rekao je danas na posljednjem utovaru tereta predsjednik uprave CMC-a Ludovit Gajdos.

Ohrabreni smo potporom sisačke lučke uprave i Dunavskoga Lloyda, koji je osigurao prijevoz tri barže tereta za naše kupce, rekao je i dodao kako se nada da će sisačka carinarnica ostati otvorena za suradnju za uvoz starog željeza i za izvoz čeličnih okruglica i cijevi te da će vlada uskoro izdati sve potrebne dozvole. Gajdos je rekao i kako se nada da u Sisku ima dovoljno posla koji će opravdati daljnja ulaganja u čišćenje rijeka kako bi se omogućio prijevoz i većim plovilima.

Sisačko-moslavačka županica Marina Lovrić-Merzel rekla je kako je jednako važno koristiti se riječnim prometom kao i restrukturirati željeznički i cestovni promet. Nova čeličana izgrađena prošle godine u Sisku najveće je ulaganje američkog kapitala u Hrvatsku od 200 milijuna američkih dolara, a to je njezin prvi izvozni korak koji oživljava jeftiniji, riječni transport, a najavljuje i otvaranje novih radnih mjesta, što je u ovom trenutku od presudne važnosti, rekla je županica.

Luka Sisak u Crncu jedna je od četiri hrvatske riječne luke (uz Vukovar, Osijek i Slavonski Brod). Raspolaže s tri pontona za utovar i istovar nafte i naftnih derivata, kapaciteta 1,5 milijuna tona na godinu.

Brod Galdovo s tisuću tona čeličnih ingota prijeći će 830 kilometara do luke u Turn Severinu, a nakon iskrcaja teret će kopnom biti prevezen do krajnjeg odredišta Temišvara. Nakon MOL-a, LUKOIL-a i NIS-a, i riječni prijevoznik Dunavski Lloyd okušat će se u prijevozu čeličnog tereta.

Do rumunjske luke Turn Severina brod Galdovo trebao bi stići, pretpostavlja direktor Dunavskog Lloyda Velibor Gacik, za šest dana jer će duljinu plovidbe, uz uvjete plovidbe, odrediti i carinski poslovi na dvjema granicama - između Hrvatske i Srbije te između Srbije i Rumunjske.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 23.05.2015.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,301741 5,317694 5,333647
CAD 124 1 5,504936 5,521501 5,538066
CZK 203 1 0,274713 0,275540 0,276367
DKK 208 1 1,007502 1,010534 1,013566
HUF 348 100 2,447316 2,454680 2,462044
JPY 392 100 5,559117 5,575845 5,592573
NOK 578 1 0,893418 0,896106 0,898794
SEK 752 1 0,813053 0,815499 0,817945
CHF 756 1 7,215479 7,237191 7,258903
GBP 826 1 10,509284 10,540907 10,572530
USD 840 1 6,712569 6,732767 6,752965
EUR 978 1 7,512036 7,534640 7,557244
PLN 985 1 1,832740 1,838255 1,843770
=