PAD REZERVACIJA

Manje Nijemaca ovog ljeta na jugu Europe

09.03.2009 u 13:26

Bionic
Reading

Istraživanje Gfk o godišnjim odmorima u Njemačkoj pokazuje siguran pad bukinga za ljetnu sezonu ove godine, a najštedljivije su obitelji s djecom

Prodaja je za sada 5% manja u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Nešto bolji buking vidljiv je jedino kod 'jesenskih' odmora.

Dobitnik ljetne sezone odmora 2009. godine je Turska, koja ove godine privlači veći broj Nijemaca te pokazuje 13% rasta prodaje do kraja siječnja 2009. godine. Iznimka je još Italija s oko 5% rasta dok, prema sadašnjem bukingu, ostali jugEurope može očekivati pad dolazaka Nijemaca ove godine.

Kao rezultat financijske krize veći broj Nijemaca se opredjeljuje za provođenje godišnjeg odmora u vlastitoj zemlji (rast 2%) ili u najbližem susjedstvu premda, primjerice, Austrija bilježi pad od 8% u odnosu na prethodnu godinu. Buking u putničkim agencijama za destinacije u sjevernoj i istočnoj Europi koje su jednostavno dostupne bez avio prijevoza je također u padu oko 9%.

Suprotno tome, daleke destinacije ne pokazuju značajniji pad, ali niti rast premda i tu ima nekih pozitivnih iznimki (Vietnam, Cape Verde Islands, Malasya, Hong Kong, United Arab Emirates, Japan i Tanzania).

Dok obitelji s djecom štede i idu na kraća putovanja samci i parovi bez djece su dosta stabilan segment bez obzira na sadašnju krizu. Kod njih se putovanja skuplja od 1. 500 eura prodaju isto kao i prošle godine. Jeftinija putovanja pak pokazuju pad. Osobe s nižim prihodima pokazuju tendenciju odustajanja od odlaska na godišnji odmor ove godine.