Gospodarstvo POTROŠAČKE NAVIKE HRVATA

U veliku nabavku jednom mjesečno u supermarket

Na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje jedno kućanstvo u prosjeku potroši oko dvije tisuće kuna mjesečno, najpopularniji obliku trgovine su supermarketi, većina kućanstava u veće nabavke ide jednom mjesečno, a više od 50 posto kao osnovni razlog zašto najviše novca potroše u određenoj trgovini navodi blizinu stanovanju ili poslu, pokazalo je istraživanje GfK Hrvatske o potrošačkim navikama u maloprodaji

Kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje Konzum je i dalje apsolutni lider u spontanoj i ukupnoj poznatosti, sa 98 posto, trgovačkih lanaca u Hrvatskoj. Značajnu ukupnu poznatost, od preko 90 posto, imaju još Lidl, Kaufland i Billa, a slijede Plodine, DM, Getro i Mercator (ukupna poznatost svakog od njih je između 80 i 90 posto).

Istraživanje o potrošačkim navikama u maloprodaji GfK je proveo na uzorku od 883 ispitanika/kućanstava, metodom osobne ankete, u studenom prošle godine.

Promatrano po učestalosti odlazaka u kupovinu u neki lanac u zadnja tri mjeseca prije ispitivanja, potrošači na prvo mjesto stavljaju Konzum (66 posto). Slijede Kaufland, Lidl, DM i Plodine (između 30 i 35 posto).

Što se tiče formata trgovina supermarketi su najpopularniji, dok su na drugom mjestu hipermarketi. U odnosu na prethodnu godinu registriran je rast kod hipermarketa, a pad imaju opet male trgovine.

Kao osnovni razlozi zbog kojih se najviše novca potroši u određenoj trgovini navode se blizina stanovanja ili posla (preko 50 posto ispitanih), širina ponuđenog asortimana (44 posto) i 'vrijednost za novac' (38 posto).

U prosjeku jedno kućanstvo mjesečno potroši na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje oko dvije tisuće kuna. Tek oko 20 posto kućanstava troši više od tri tisuće kuna mjesečno.

Kupcima su osobito važni svježina i kvaliteta proizvoda, razina cijene, širina asortimana, jasno istaknuta cijena, čistoća prodavaonice i okoline, ljubazno i susretljivo osoblje, brzina rada blagajni, orijentacija u trgovini, radno vrijeme i akcije sniženja i ocjene se za to kreću od 4,2 do 4,8 (na skali od 1 do 5).

Veće nabavke za kućanstvo najčešće se obavljaju jednom mjesečno (preko 60 posto kućanstava), ali oko četvrtine kućanstava takve nabavke obavlja svaka dva tjedna i nešto manje na tjednoj razini.

Oko 70 posto ispitanih potrošača kupuje bar neke privatne marke, a njih oko 19 posto se izjašnjava kao redoviti kupci takvih proizvoda.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 08.12.2016.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,225583 5,241307 5,257031
CAD 124 1 5,284723 5,300625 5,316527
CZK 203 1 0,278271 0,279108 0,279945
DKK 208 1 1,010802 1,013844 1,016886
HUF 348 100 2,405390 2,412628 2,419866
JPY 392 100 6,151744 6,170255 6,188766
NOK 578 1 0,835013 0,837526 0,840039
SEK 752 1 0,769298 0,771613 0,773928
CHF 756 1 6,943795 6,964689 6,985583
GBP 826 1 8,834368 8,860951 8,887534
USD 840 1 7,018341 7,039459 7,060577
EUR 978 1 7,518047 7,540669 7,563291
PLN 985 1 1,695928 1,701031 1,706134
=