Gospodarstvo POTROŠAČKE NAVIKE HRVATA

U veliku nabavku jednom mjesečno u supermarket

Na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje jedno kućanstvo u prosjeku potroši oko dvije tisuće kuna mjesečno, najpopularniji obliku trgovine su supermarketi, većina kućanstava u veće nabavke ide jednom mjesečno, a više od 50 posto kao osnovni razlog zašto najviše novca potroše u određenoj trgovini navodi blizinu stanovanju ili poslu, pokazalo je istraživanje GfK Hrvatske o potrošačkim navikama u maloprodaji

Kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje Konzum je i dalje apsolutni lider u spontanoj i ukupnoj poznatosti, sa 98 posto, trgovačkih lanaca u Hrvatskoj. Značajnu ukupnu poznatost, od preko 90 posto, imaju još Lidl, Kaufland i Billa, a slijede Plodine, DM, Getro i Mercator (ukupna poznatost svakog od njih je između 80 i 90 posto).

Istraživanje o potrošačkim navikama u maloprodaji GfK je proveo na uzorku od 883 ispitanika/kućanstava, metodom osobne ankete, u studenom prošle godine.

Promatrano po učestalosti odlazaka u kupovinu u neki lanac u zadnja tri mjeseca prije ispitivanja, potrošači na prvo mjesto stavljaju Konzum (66 posto). Slijede Kaufland, Lidl, DM i Plodine (između 30 i 35 posto).

Što se tiče formata trgovina supermarketi su najpopularniji, dok su na drugom mjestu hipermarketi. U odnosu na prethodnu godinu registriran je rast kod hipermarketa, a pad imaju opet male trgovine.

Kao osnovni razlozi zbog kojih se najviše novca potroši u određenoj trgovini navode se blizina stanovanja ili posla (preko 50 posto ispitanih), širina ponuđenog asortimana (44 posto) i 'vrijednost za novac' (38 posto).

U prosjeku jedno kućanstvo mjesečno potroši na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje oko dvije tisuće kuna. Tek oko 20 posto kućanstava troši više od tri tisuće kuna mjesečno.

Kupcima su osobito važni svježina i kvaliteta proizvoda, razina cijene, širina asortimana, jasno istaknuta cijena, čistoća prodavaonice i okoline, ljubazno i susretljivo osoblje, brzina rada blagajni, orijentacija u trgovini, radno vrijeme i akcije sniženja i ocjene se za to kreću od 4,2 do 4,8 (na skali od 1 do 5).

Veće nabavke za kućanstvo najčešće se obavljaju jednom mjesečno (preko 60 posto kućanstava), ali oko četvrtine kućanstava takve nabavke obavlja svaka dva tjedna i nešto manje na tjednoj razini.

Oko 70 posto ispitanih potrošača kupuje bar neke privatne marke, a njih oko 19 posto se izjašnjava kao redoviti kupci takvih proizvoda.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još

Tečajna lista

| Sve valute
HNB | 24.02.2017.
Valuta Šifra Jedinica Kupovni Srednji Prodajni
AUD 036 1 5,411454 5,427737 5,444020
CAD 124 1 5,348671 5,364765 5,380859
CZK 203 1 0,274882 0,275709 0,276536
DKK 208 1 0,998487 1,001491 1,004495
HUF 348 100 2,412752 2,420012 2,427272
JPY 392 100 6,220541 6,239259 6,257977
NOK 578 1 0,842205 0,844739 0,847273
SEK 752 1 0,782907 0,785263 0,787619
CHF 756 1 6,969997 6,990970 7,011943
GBP 826 1 8,769317 8,795704 8,822091
USD 840 1 7,038071 7,059249 7,080427
EUR 978 1 7,422350 7,444684 7,467018
PLN 985 1 1,723162 1,728347 1,733532
=