Kunde ist König

Dućan na svakom ćošku. Tko stoji iza lanca trgovina KiK?

20.02.2024 u 09:41

Bionic
Reading

Gotovo svaki grad u Njemačkoj ima poslovnicu trgovačkog lanca KiK-a. Čini se da ovaj njemački trgovac nudi sve što vam se čini da trebate. Tamo ćete prije svega naći jeftin tekstil, ali i puno detalja za uređenje doma. No odakle KiK zapravo dolazi i što to ime znači?

KiK-ov poslovni model nadahnjuje ljude jer se kod njih možete obući gotovo od glave do pete za manje od 30 eura – a i kupiti detalje za dnevnu sobu. Kako je ovaj koncept uopće nastao, otkrivaju novinari Fenix magazina.

KiK Textilien und Non-Food GmbH osnovao je 1994. Stefan Heinig u Düsseldorfu. Naziv tvrtke KiK znači 'kupac je kralj' (njem. Kunde ist König). Već sam naziv trebao bi otkriti da je tvrtka usmjerena prvenstveno na potrebe svojih kupaca, pišu njemački mediji.

Od svog osnutka slijedila je cilj ponude jeftinih proizvoda i pozicioniranja kao jednog od najvećih diskonta. U prvim godinama nakon osnutka brzo se proširila i otvorila brojne poslovnice u Njemačkoj.

Danas samo u Njemačkoj KiK ima preko 2700 poslovnica. Tvrtka je sada proširila svoju prodaju u Austriju, Češku, Sloveniju, Slovačku, Mađarsku, Hrvatsku, Poljsku, Nizozemsku, Italiju, Rumunjsku, Bugarsku, Portugal i Španjolsku. U 2023. godini prodaja je iznosila 2,2 milijarde eura, piše Fenix.

Od 2021. KiK je, uz Obi, u potpunosti dio grupe poduzeća Tengelmann. Tvrtka je prvenstveno trgovina za prodaju tekstila, no brzo je proširila asortiman te osim odjeće nudi potrepštine za kućanstvo, igračke i dodatke. Fokus na iznimno niske cijene i širok asortiman proizvoda posebno su pridonijeli popularnosti KiK-a među brojnim potrošačima.

Sada možete kupovati i online - u sklopu prilagodbe digitalnosti i širenja, KiK je 2013. otvorio online trgovinu. Danas čak postoji i aplikacija myKiK, koja kupnju čini još lakšom.

Oko 29.000 zaposlenika radi za kompaniju u inozemstvu, od kojih 20.439 samo u Njemačkoj. Od toga oko 93 posto radnika radi u poslovnicama.

U KiK-u je 91 posto žena te zauzimaju 57 posto rukovodećih pozicija. Kako navode njemački mediji, KiK nema vlastite proizvodne pogone i roba se proizvodi uglavnom u Aziji, posebno u Kini i Bangladešu.

Posljednjih godina tvrtka je kritizirana zbog poslovne prakse pri opskrbnom lancu, ponajviše u vezi s uvjetima rada i plaćama dobavljača. U medijima su kružili deseci negativnih izvještaja o lošoj kvaliteti i plaćama, zapaljenoj zgradi tvornice, špijunaži, nehumanim radnim uvjetima itd.

Ove kritike dovele su do povećanih napora tvrtke da poboljša uvjete u cijelom opskrbnom lancu i pokrene inicijativu održivosti. KiK je 2006. izradio i Kodeks ponašanja koji daje smjernice za sve dobavljače, proizvodne tvrtke i šivaonice.