test automobila

Vozili smo Cupru Leon 1.5 EcoTSI 110 kW: Kompaktni sportaš za pravi vozački užitak

11.06.2023 u 08:19

Bionic
Reading

Rekli bismo, da je upravo Cupra Leon model ambasador koji bi mogao biti naklon nekim drugim vremenima na putu Cupre prema čisto električnoj budućnosti. Za njegov pogon je zadužen benzinski četverocilindrični agregat snage 150 KS s ručnim 6-brzinskim mjenjačem

Kada govorimo o marci Cupra, iako se kao zasebna marka odvojila 2018. godine, još uvijek je kod mnogih prisutna poveznica s matičnom markom Seat. U Hrvatskoj je Cupra svoj službeni samostalni početak objavila 1. studenog 2020., no još uvijek ima nekih izvorno Seatovih modela koji su, naravno, dobili svoju sportskiju verziju pod značkom Cupra.

Tako u trenutnoj ponudi na hrvatskom tržištu možemo vidjeti da od pet modela Cupra (ako izuzmemo čisto trkaće Cupra modele: e-Racer i Leon Competición) još uvijek više od polovice njih čine modeli proizašli iz Seata: Leon, Leon Sportstourer (karavanska izvedba) i Ateca.

Napomenimo da je CUV model Formentor 2020. bio prvi pravi Cuprin model dizajniran upravo za ovu marku sportskih performansnih modela, slijedi potpuno električni Born. Treba dodati da 2024. stižu čisto električni Tavascan (na čijoj smo svjetskoj premijeri bili u Berlinu krajem travnja) i Terramar s elektrificiranim ICE pogonom, a zatim i električni Raval (donedavno poznat pod nazivom UrbanRebel) tijekom 2025.

Cupra Leon 1.5 EcoTSI 110 kW Pool Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dobro, sada kad smo sumirali pregled Cuprinih trenutnih i dolazećih modela, vratiti ćemo se na model Cupra Leon koji smo imali na svom jednotjednom testu. Rekli bismo, da je upravo Cupra Leon model ambasador koji bi mogao biti naklon nekim drugim vremenima na putu Cupre prema čisto električnoj budućnosti. Naš testni model je imao oznaku Leon 1.5 EcoTSI 110 kW Pool, a za njegov pogon je zadužen benzinski četverocilindrični agregat snage 150 KS s ručnim 6-brzinskim mjenjačem.

Vanjski dizajn , struktura i dimenzije

Testni Cupra Leon je, uvjetno rečeno, sportski sofisticirana verzija modela Seat Leon 1.5 EcoTSI 110 kW mHEV DSG FR (osim djelomičnih razlika u motoru i mjenjaču), koji smo vozili u rujnu 2020.

Gledajući sprijeda, Cupra Leon umjesto Seat loga sada ima značku Cupra, s velikim prednjim krilom i većim usisnicima zraka koji naglašavaju njegov uporniji izgled. Njegove bočne linije dodaju dinamiku, a tamni kromirani detalji uključujući okvir prednje rešetke, prednje krilo i vanjska ogledala u kontrastu su s Nevada bijelom metalik bojom karoserije, što pomaže u stvaranju izgleda koji izražava sportsku smjelost cijelog vozila. Dodatno su zatamnjena bočna stakla straga, kao i stražnje staklo.

Standardna potpuna LED tehnologija koja se koristi u prednjim svjetlima s lećama poboljšava vidljivost. Tu su i LED prednja svjetla za maglu s funkcijom zakretanja, a bočni retrovizori vozila u Dark Aluminium boji također uključuju integrirane LED pokazivače i svjetla dobrodošlice s Cupra logotipom. Tu su i dnevna svjetla s automatskom kontrolom i automatskom 'Coming and Leaving Home' funkcijom.

Straga, LED stražnja kombinirana svjetla s dinamičnim pokazivačima smjera se protežu cijelom širinom daju vizualni fokus, dok ispušni sustavi s po dva završetka sa svake strane, difuzor i veliki spojler dodaju sportsku privlačnost estetici vozila. Tu je naravno i značka Cupra i natpis CUPRA, bez oznake samog modela Leon.

Što se strukture vozila tiče, u svoje je prve dvije generacije Seat Leon je od 1998. do 2012. godine koristio A4 (PQ34) platformu Volkswagen Grupe, koju je kao i mnoge dijelove zajednički dijelio s ostalim sličnim modelima Grupe, poput VW Golfa 4, VW Bore ili Audija A3.

Dolaskom treće generacije 2012. godine, Leon je prešao na moderniju zajedničku Volkswagenovu MQB platformu, a tako je ostalo i u njegovoj najnovijoj 4. generaciji. Ako pogledamo modele iz zajedničke VW grupacije, poput Audija A3 (Mk3 i Mk4), Volkswagen Golfa (Mk7 i Mk8) te Škode Octavije (Mk3 i Mk4), koji dijele istu ovu platformu, doista možemo reći da se Seat Leon nalazi u uglednom društvu.

Prema vanjskim dimenzijama testni Cupra Leon je duljine 4398 mm, visina mu je 1442 mm, a širina od 1799 mm (1992 mm s retrovizorima). Međuosovinski razmak mu je 2683 mm, što omogućuje dosta prostora za putnike u stražnjem dijelu kabine. Kapacitet prtljažnika od 380 litara ostaje isti u hatchbacku, a preklapanjem djeljivog naslona stražnjeg reda sjedala (omjer 1/3:2/3) dobiti ćemo i volumen od 1301 l. Težina našeg testnog modela je 1364 kg (uključujući vozača).

Sportskom dojmu testnog Cupra Leona doprinose lakometalni Machined strojno obrađeni naplatci srebrno-crne boje dimenzija 18 cola (7,5JX18 ET46) uz izvrsne sportske gume Bridgestone Turanza T005 dimenzija 225/40R18 92Y.

Unutrašnjost kabine

Iznutra, Cupra Leon je dizajniran tako da bude ergonomski, ali i sportski precizan, povećavajući udobnost putnika. Bilo da sjedite na vozačevom mjestu, kao suvozač ili straga, kabina je razvijena tako da se putnici lako uklope u njezine forme, pružajući im osjećaj sigurnosti. Stražnja klupa uključuje i sklopivi naslon za ruku u sredini.

Unutrašnjost kabine je u našem slučaju u Soul Black crnoj boji, a kontrolna ploča je kombinacija Soul Black, Dark Aluminium i Copper bakrenih detalja. Unutrašnje obloge vrata su s dodatkom kože. Tu je i doplatni crni interijer krova.

Lijepo profilirana prednja sjedala s namještajućom lumbalnom potporom i grijanjem (doplatni Zimski paket) izvedena su u tekstilu Pico Ridder Soul Black. Lijepo i sportski profilirano kožnato multifunkcionalno kolo volana s oznakom Cupra izvrsno leži u rukama, naročito u sportskijoj vožnji. Posebno su dojmljivi segmenti volana izvedeni u kvalitetnoj perforiranoj koži. Ručica mjenjača je izvedena u koži.

Testni model ima standardni Keyless Advanced (Kessy) sustav, koji podrazumijeva centralno zaključavanje i otključavanje vozila s daljinskim upravljanjem bez upotrebe ključa te pokretanje vozila bez ključa putem Start/Stop gumba koji se nalazi pokraj ručice mjenjača, bez sigurnosnog zaključavanja ‘Safelock’.

Što se vozačkih instrumenata tiče, Cupra Leon ima igitalni kokpit od 10,25 inča koji s gustinom piksela ne samo da ima moderniji i svestraniji dizajn, već pruža i veću funkcionalnost, omogućujući vozačima da vide sve, od klasičnih informacija koje se nalaze na analognim brojčanicima, kao što su brzinomjer i tahometar, do karata u boji i navigacije.

TFT zaslon od 1280x480 piksela može se prilagoditi potrebama vozača; uz redovne načine rada, Cupra Leon dobiva dodatni način rada Sport View, koji je posebno razvila Cupra, stavljajući informacije uključujući brojeve okretaja motora, okretni moment, snagu, turbo pritisak i G-ubrzanje naprijed i u sredini, dajući veću jasnoću i stvarajući emotivniji prikaz.

Infotainment sustav izgrađen je na MIB3 platformi i čini pregled i interakciju lakim i jednostavnim. U testnom smo modelu umjesto standardnog 10” infotainment sustava imali doplatni navigacijski sustav Plus 12", a u akcijskom paketu stiže i sljedeće: Connectivity Box (bežični punjač za mobilni telefon i pojačivač GSM signala); CUPRA CONNECT gen3 - Safety & Service i Remote access i Online infotainment, za navigacijski sustav: Online usluge (za Navi) uključujući poziv u nuždi + sigurnosne usluge za 10 godina + daljinski pristup za 1 godinu, i Online infotainment (Navi) za 1 godinu (kasnije uz produljenja). Infotainment aplikacije (online radio funkcije); Navigacijske karte Europe uključujući Mapcare.

Svakako treba spomenuti i dio koji stiže u ovom paketu: unutarnje, LED Wraparaound višebojno ambijentalno svjetlo jako lijepo osvjetljava unutrašnjost kabine. Uključuje omotano svjetlo nadzorne ploče koje pokriva cijelu širinu i nastavlja se preko vrata. To nije samo ambijentalno ukrasno svjetlo, već pruža i niz ključnih funkcija poput otkrivanja mrtvog kuta ili pomoći pri izlasku. Mnogo pažnje posvećeno je postizanju savršenog balansa profinjene i meke plastike, tekstila i kože za pokrivanje sjedala, obloga vrata i kontrolne ploče.

Standardni Cupra Full Link uključuje kopiranje aplikacija mobilnog uređaja na zaslon radio ili radio/navi uređaja putem USB veze. Za hrvatsko tržište dostupan je trenutno samo MirrorLink (Android, Windows, Blackberry).

Tu su i standardne USB Type C utičnice sprijeda i 2 USB Type C utičnice straga. Kao i Climatronic - trozonski klima uređaj s upravljačkom pločom klima uređaja straga.

Sustavi sigurnosti

I dok je Cupra sinonim za performanse, testni Cupra Leon uključuje paket sigurnosnih i praktičnih tehnologija koje će ga učiniti još lakšim i sigurnijim u svakodnevnom životu.

Korištenjem podataka dobivenih iz niza ugrađenih senzorskih sustava i informacija koje se vozilu šalju iz vanjskih izvora, istaknuti sadržaji uključuju ACC - Adaptivni tempomat (sa ‘follow-to-stop’) s limitatorom brzine.

ESS (Emergency steering support + turn assist) - sustav potpore za hitno upravljanje primjenjuje dodatni zakretni moment tijekom manevriranja upravljačem, čime pomaže vozaču mijenjajući smjer vozila kako bi potencijalno izbjegao sudar te stabilizirao vozilo. Potpora i prilikom bočnog upravljanja vozilom.

Front Assist - sustav nadzora okoline sprijeda i upozorenje na sudar, s funkcijom automatskog kočenja u slučaju nužde - vozila, pješaci i biciklisti.

Lane Assist - sustav registrira oznake na cesti te zadržava vozilo u voznoj traci.

Mi smo imali doplatni Safe & Driving Paket M (za Navi + 12") koji uključuje: High-beam control (automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala); Sustav prepoznavanja prometnih znakova (multifunkcionalna prednja kamera registrira određene prometne znakove te ih prikazuje na ekranu).

Dodajte tome integraciju sedam zračnih jastuka, uključujući standardni prednji središnji zračni jastuk i rezultat je vozilo koje može zadovoljiti dinamičke potrebe marke Cupra, istovremeno pružajući zahtjeve sigurnosnih standarda koje tržište sve više vidi kao zahtjev.

  • +45
Cupra Leon 1.5 EcoTSI 110 kW Pool Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop 1.5 EcoTSI 110 kW

Naš testni Cupra Leon ima čisto benzinsku verziju motora, za razliku od Seata Leona 1.5 EcoTSI 110 kW mHEV DSG FR koji uključuje blagu hibridnu tehnologiju (eTSI), omogućavajući kompaktnom automobilu još veću razinu učinkovitosti. Dakle, oba modela imaju četverocilindrični 1,5-litreni (1498 cm³) EcoTSI turbobenzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva od 150 KS (110 kW).

No razlika je u tome što prethodno testirani Seat Leon ima 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju koja povećava učinkovitost elektrifikacije. Naš Cupra Leon EcoTSI 110 kW je uparen sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, uz pogon na prednja dva kotača. Tu je i SEAT Drive Profile izbor načina vožnje.

Gledajući same performanse ovog čisto benzinskog pogona, uz već navedenu snagu motora od 150 KS, okretni moment je 250 Nm pri 1500 – 3500 okr./min. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je lijepih 8,9 sekundi, a krajnja brzina 214 km/h. Cupra navodi kombiniranu potrošnju goriva od 5,9 l/100 km prema WLTP-u, a kombiniranu emisiju CO₂ od 135 g/km.

Prednji ovjes je nezavisni tip MacPherson sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Stražnji ovjes je Multilink osovina, sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Sustav upravljanja je R-EPS (Rack Electric Power System) servoupravljač. Zanimljivost je i XDS, elektronska blokada diferencijala.

Sve u svemu, testni Cupra Leon 1.5 EcoTSI 110 kW, bez obzira što su u ponudi i puno jači pogonski agregati, je prilično sportski orijentirano vozilo i omogućiti će vam priličan vozački užitak.

Za kraj, testni Cupra Leon 1.5 EcoTSI 110 kW sa svom dodatnom opremom stoji 32.189 eura (PDV i PPMV uključeni).

Treba reći i kako jamstvo traje 6 godina od datuma isporuke ili do prijeđenih 150.000 km, ovisno što prvo nastupi, s time da nema ograničenja kilometraže za prve dvije godine. Ovo vrijedi za sva nova vozila kupljena i isporučena preko ovlaštene mreže u Republici Hrvatskoj nakon 01. rujna 2022. godine