SVJETSKA PREMIJERA

Seat pokazao svoj novi Leon; Ovo je njihov najpovezaniji model do sada

29.01.2020 u 16:12

Bionic
Reading

Uz novi izgled Leon je dobio i nove benzinske (TSI) i dizelske (TDI) motore, kao i motor na komprimirani prirodni plin (TGI) te blago-hibridne (eTSI) i plug-in hibridne (eHybrid) motore

Seat je svojoj najnovijoj generaciji najprodavanijeg modela, kompaktnom modelu Leon, dodao napredne mogućnosti povezivanja i hibridne pogonske sklopove koji štede gorivo. Četvrta generacija Leona prvi je potpuno povezani automobil španjolske marke i njihov najinovativniji proizvod do danas, rekao je Seat na predstavljanju modela u utorak. Seat Leon će svoj javni debi imati na sajmu automobila u Ženevi u ožujku.

Seat kaže da su uložili više od 1,1 milijarde eura u novi Leon, 'uglavnom u razvoj vozila i poboljšanje proizvodnih pogona', rekao je Carsten Isensee, vršitelj dužnosti predsjednika marke. Direktor dizajna Alejandro Mesonero rekao je da je Leon 'odvažnije vozilo od prethodne generacije.'

Novi Leon ima glatke protočne površine čime se Seat odmiče od ravnih rubova i oštrih kuteva svojih trenutnih modela. Seat je Leonu dao nove značajke rasvjete, pa su tako prednja LED svjetla u automobilu podešena unatrag kako bi se postigao 'efekt obrva'.

Novi Seat Leon FR Izvor: Promo fotografije / Autor: Seat

Novi Leon zasnovan je na MQB Evo platformi matične Volkswagen grupe, koja je također osnova za novi VW Golf, osme generacije. Automobil raste u duljini 86 mm kod verzije hatchback s pet vrata i za 93 mm u varijanti karavana. Automobil je malo niži i manje širok od trenutnog modela. Međuosovinski razmak je 50 mm duži za obje varijante, pa tako dodaje više prostora za putnike u stražnjem dijelu. Kapacitet prtljažnika od 380 litara ostaje isti u hatchbacku, dok teretni prostor karavana raste za 30 litara do 617 litara.

U srcu Leonovog sustava nalazi se njegov Seat Digital Cockpit, koji objedinjuje instrumente i sustav za zabavu od 10,25 inča visoke rezolucije koji vozač može definirati prema svojim potrebama. Standardni Media sustav ima 8,25-inčni zaslon kompatibilan s pametnim telefonom, dok veći Navi zaslon od 10 inča nudi 3D povezanu navigaciju, Retina mogućnost prikaza i prirodnu kontrolu glasa, kao i prepoznavanje gesta za pojednostavljenje interakcije s korisnicima.

U potpuno novom Leonu prepoznavanju glasa omogućuje se prirodno razumijevanje jezika kako bi se korisniku omogućila interakcija s info-zabavnim sustavom koristeći prirodne naredbe, korekcije i upućivanje na prethodne naredbe. Bez obzira da li trebate pronaći navigacijske informacije ili pretraživati ​​glazbu, to je brže, lakše i sigurnije.

Uz sustav Full Link kupci će također moći pristupiti svojim digitalnim životima bez obzira na to koji uređaj koriste; Apple CarPlay (upotreba bežične veze na temelju Bluetooth ili WLAN) ili Android Auto pomoću kabelske veze.

Leon će imati aplikaciju koja omogućuje vlasnicima daljinski pristup podacima o njihovom automobilu. Na primjer, mogu postaviti upozorenja o brzini na koja će im biti dojavljena ako netko vozi automobil prebrzo vozi. Također ima prepoznavanje glasa, Apple Car Play ili Android Auto povezivanje i ugrađenu Sim karticu.

Broj automobilskih i internetskih usluga povećati će se tijekom vijeka vozila kako se digitalni ekosustav proširuje, rekao je Seat.

Pogonski sklopovi: širok raspon najnaprednijih motora

Potpuno novi Seat Leon razvijen je s obzirom na stvarni svijet, s nizom pogonskih sklopova koji sada uključuju i tri elektrificirane varijante za još veću učinkovitost. Nova generacija kompaktnih automobila imati će benzinske (TSI) i dizelske (TDI) motore, kao i motor na komprimirani prirodni plin (TGI) te blago-hibridne (eTSI) i plug-in hibridne (eHybrid) motore, svaki dizajniran za postizanje najviših razina performansi i upravljivosti, pružajući kupcima pravu kombinaciju vozila i motora koja odgovara njihovim specifičnim potrebama.

Modeli koji koriste DSG automatski mjenjač sada imaju koristi od shift-by-wire tehnologije. Sustav je dizajniran tako da selektor zupčanika nije mehanički povezan s mjenjačem, umjesto toga koristi elektroniku za promjenu stupnjeva prijenosa.

  • Benzinski motori

Nova Leonova ponuda standardnih benzinskih motora su sve jedinice s direktnim ubrizgavanjem, turbopunjenjem i daju izlazne snage između 90 KS i 190 KS. Dva slabija motora snage 90 KS (66 kW) i 110 KS (81 kW) su 1,0-litreni TSI trocilindrični agregati, koji se u Seat Leonu koriste prvi put. Veći četverocilindrični 1,5-litreni benzinski motori nude snagu 130 KS (96 kW) i 150 KS (110 kW). Na vrhu ponude benzinskih motora nalazi se 2,0-litreni TSI motor snage 190 KS (140 kW) s prijenosom s dvostrukom spojkom.

  • Dizelski motori

Dizel ostaje važna tehnologija u smanjenju emisija ugljika, a potpuno novi Leon ima koristi od tri dizelske opcije: sve su to 2,0 litreni TDI motori. Verzije s 5 vrata i Sportstourer imaju mogućnost ručnog prijenosa za 115 KS (85 kW), dok se dizelski motori snage 150 KS (110 kW) nude s ručnim ili DSG automatskim mjenjačem. Sportstourer je dostupan i sa 150 KS (110 kW) motorom uparenim sa DSG mjenjačem i 4Drive sustavom.

TDI jedinice uvode novi SCR sustav s dvostrukim doziranjem koji uključuje dvostruko ubrizgavanje AdBlue kako bi se značajno smanjila emisija NOx u usporedbi s Leonovim dizel motorima prethodne generacije. Rezultat je niz dizelskih motora koji udovoljavaju strogim zahtjevima najnovijih normi o emisijama.

  • Motor na komprimirani prirodni plin

Potpuno novi SEAT Leon nudi i izbor 1,5-litrene TGI jedinice koja koristi stlačeni prirodni plin snage 130 KS (96 kW). Vozilo integrira 3 CNG spremnika ukupne neto težine od 17,3 kg, pa tako Leon ima raspon od 440 km bez potrebe za dopunom goriva. A ako ostane bez stlačenog prirodnog plina u spemnicima, benzinski motor se automatski uključuje, dok se ponovno ne nadopune spremnici plina.

  • Blagi hibrid - mHEV

Potpuno novi SEAT Leon također uključuje blagu hibridnu tehnologiju (eTSI), omogućavajući kompaktnom automobilu još veću razinu učinkovitosti. Sustav, koji je dostupan s 1,0-litrenim TSI motorom snage 110 KS (81 kW) i 1,5-litrenim benzinskim agregatom od 150 KS (110 kW), spaja 48V blagu hibridnu tehnologiju s motorom s unutarnjim sagorijevanjem, što ne samo da povećava učinkovitost elektrifikacije, a koristi automatski mjenjač s dvostrukom spojkom umjesto ručnog.

Tehnologija koristi starter/generator od 48 V i litij-ionsku bateriju od 48 V, a dijelom se postiže učinkovitost, jer sustav omogućuje Leonu da krstari s motorom isključenim tijekom nekih scenarija vožnje, povrati energiju pri kočenju i podržava motor s nekim sustavima električne pomoći.

  • Plug-in hibrid

Leon četvrte generacije također nudi i naprednu plug-in hibridnu varijantu. Spajajući benzinski 1,4-litreni TSI motor s elektromotorom, 13 kWh litij-ionskom baterijom i šesterostupanjskim DSG mjenjačem, nudi ukupnu snagu sustava od 204 KS (150 kW).

Dodatak hibridne verzije omogućuje vozačima da koriste samo električni način vožnje, omogućujući raspon od 60 km (WLTP) koristeći samo energiju pohranjenu u bateriji vozila - savršenu za veću učinkovitost, ili za putovanje gradom gdje je ograničena emisija ispušnih plinova. Plug-in hibridna verzija će se nuditi u obje izvedbe karoserije; hatchback i karavanskoj.

  • +17
Novi Seat Leon Izvor: Promo fotografije / Autor: Seat