DINAMIČKA PREMIJERA

Isprobali smo novi Mini Countryman: Od ulaznog modela do izrazito sportske JCW top-izvedbe s 300 KS

29.03.2024 u 16:28

Bionic
Reading

Novi Countryman dolazi u nekoliko verzija s obzirom na pogonske sklopove i vrstu pogona na kotače. Tako potencijalni kupci doista imaju širok izbor kad je riječ o vrsti pogonskog sklopa, a svi modeli dolaze s automatskim mjenjačem

Ovaj smo tjedan bili na regionalnoj medijskoj prezentaciji na Bledu u Sloveniji, a događaj BMW Arena 2024 nam je ponudio vrlo raznolik program. Tako smo mogli uživati u vožnji u novom BMW-u X2 M35i xDrive i prvom potpuno električnom BMW-u iX2 xDrive30, ali i u vožnji u novom Mini Countrymanu. Osim toga, uz panoramske vožnje, smo imali i dvije statičke prezentacije: potpuno novog električnog modela Mini Cooper E s troja vrata te električnog motocikla eParcourer BMW CE 02.

S obzirom na veliku raznolikost i obiman materijal s ove izvrsno organizirane dinamičko-statičke prezentacije odlučili smo vam razdvojiti tematske modele u četiri članka, u sljedeća dva dana. Krenuti ćemo s novim Mini Countrymanom i to dvije verzije: benzinski Mini Countryman C te benzinski top-model Mini John Cooper Works Countryman ALL4.

Novi Mini Countryman, treća generacija modela s potpuno novim vanjskim dizajnom, je imao svoju statičku hrvatsku premijeru početkom ožujka ove godine, a nas je naravno zanimalo kako se ovaj dojmljivi crossover ponaša i u vožnji. Da podsjetimo, novi Mini Countryman je imao svoju svjetsku premijeru na sajmu automobila IAA (International Motor Show) u Münchenu u rujnu 2023., zajedno sa svojim manjim bratom Mini Cooperom.

MINI Countryman C: u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Ziga Intihar

Treba reći kako novi Countryman sada dolazi u nekoliko verzija s obzirom na pogonske sklopove i vrstu pogona na kotače: Mini Countryman C je slabija benzinska verzija s pogonom na prednja dva kotača, slijede benzinske inačice Mini Countryman S ALL4 te Mini JCW Countryman ALL4 (obje s pogonom na sva četiri kotača, dizelski model Mini Countryman D te potpuno električne verzije Mini Countryman E s pogonom na dva kotača i Mini Countryman SE ALL4 s pogonom na sva četiri kotača.

Dakle, potencijalni kupci doista imaju širok izbor kad je riječ o vrsti pogonskog sklopa, a svi Countryman modeli dolaze s automatskim mjenjačem, jer ručni mjenjač više nije niti dostupan.

Mini Countryman C

Vanjski izgled

Sa svojom uspravnom i minimalističkom siluetom, novi Countryman utjelovljuje avanturistički štih, svestranost i pouzdanost kompaktnog crossover vozila. Izražajni terenski karakter automobila definiran je tipičnim Mini proporcijama. Kratki prevjesi, kratki poklopac motora i kontrastni dugi međuosovinski razmak s velikim kotačima kombiniraju klasične Mini dizajnerske značajke s atletski naraslom karoserijom. Vizualna trodijelna podjela u karoseriji vozila, obodno područje prozora i kontrastni krov koji imaju još veći utjecaj, omogućujući novom dizajnerskom jeziku da razvije snažnu prisutnost.

Osim toga, novi dizajn Countrymana obuhvaća poboljšanu aerodinamiku kako bi se postigla ekološki prihvatljiva potrošnja također temeljena na ovom aspektu vozila. Rezultat je impresivna cd vrijednost od 0,26 za potpuno električni Countryman – u usporedbi s 0,31 u prethodnom modelu.

MINI Countryman C: eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Ziga Intihar

Moderan vanjski dizajn podupiru jasne površine, blago zakrivljeni krov s besprijekornim prijelazom na novodizajnirani C-nosač u posebnom obliku opreme i karakterističnom crnom trakom po obodu. Prepoznatljiv element C-stupa stvara novu, vrlo vidljivu pozornicu za razlikovanje između različitih modela, opcija opreme i kasnijih izdanja. Dizajn ovisi o odabranoj opremi i na taj način razlikuje varijante opreme. Grafika i natpisi su minimalistički, skladno se stapaju s reljefom i također odgovaraju boji odabranog kontrastnog krova.

Prepoznatljiva LED prednja svjetla i stražnja svjetla naglašavaju dizajn karoserije s dodatnim novim svjetlosnim potpisima.

Elegantni, koncizno dizajnirani C-stup nadovezuje se na rastegnuti krov vozila u istoj boji. Krovni nosači Piano Black sada su standardna oprema i povećavaju mogućnosti prijevoza, na primjer s krovnim nosačem ili Mini krovnom kutijom.

Što se vanjskih dimenzija tiče, novi Countryman je 4433 mm dug, 1843 mm širok i 1656 mm visok, a zahvaljujući međuosovinskom razmaku koji je povećan na 2692 mm, udobnost mu je dodatno povećana. Novi Countryman je tako 13 cm dulji i 8 cm viši od svog prethodnika. Na neravnim cestama udaljenost od tla od 202 mm i dinamična šasija pružaju dodatnu sigurnost i udobnost.

Opcijski dostupna kuka za prikolicu nudi dodatni plus u praktičnosti. Kuka za prikolicu može se električno uvlačiti i izvlačiti. Kapacitet vuče prikolice je do 1200 kg.

Za novi Mini Countryman C naplatci od lake legure dostupni su u različitim izvedbama i veličinama u rasponu od 17 do 21 cola. Naš je Countryman C imao gume dimenzija 245/45R19.

Unutrašnjost

Prostrana unutrašnjost novog Countrymana može primiti do pet odraslih osoba. S panoramskim staklenim krovom unutrašnjost ima dodatnu svjetlinu i preglednost u svim smjerovima. Standardna sportska sjedala s uzorkovanim višebojnim tekstilom u kokpitu daju putnicima više prostora zahvaljujući dodatnoj širini od tri centimetra u području ramena i laktova. Mi smo imali JCW Sport sjedala presvučena vrlo kvalitetnom perforiranom Vescin smeđom kožom.

Novi, moderni koncept boja i materijala također je namjerno minimalistički. Koriste se samo novorazvijeni, visokokvalitetni i ekološki prihvatljivi materijali. Površine od recikliranog poliestera u obliku visokokvalitetnog 2D pletiva prekrivaju armaturnu ploču i unutrašnjost vrata. Njihov dvobojni dizajn dodaje prepoznatljive akcente, stvarajući ugodnu atmosferu u interijeru. Četiri novodizajnirane presvlake prenose različite verzije modernog koncepta dobrog osjećaja u unutrašnjosti.

Naslon triju stražnjih sjedala može se pojedinačno podešavati u šest položaja do 12° stupnjeva. Stražnja klupa, koja se može pomicati do 13 cm, stvara dodatni prostor za noge straga ili čak više prtljažnog prostora. Zahvaljujući naslonu stražnjeg sjedala koji se može preklopiti u omjeru 40:20:40, prtljažnik obujma od 460 do 1530 litara može se lako i fleksibilno prilagoditi osobnim potrebama.

Središnji OLED zaslon sa svojom visokom rezolucijom i, po prvi put, okruglim oblikom je doista spektakularno rješenje i oduševljava. Središnja ikona ključna je značajka interijera, proširujući klasični okrugli instrument prethodnog modela uz dodatak potpuno novog osjećaja i raznovrsnih funkcija. Kao ploča s instrumentima, Mini Interaction Unit središte je iskustva i udobnosti. Zahvaljujući Mini operativnom sustavu 9 (dijeli ga zajedno s BMW modelima), svim funkcijama vozila može se upravljati intuitivno putem dodira ili glasa. U redizajniranom kokpitu, zaslon je pomaknut bliže oba prednja sjedala i posebno je lako dostupan. Promjer tankog zaslona osjetljivog na dodir s kvalitetnim staklenim rubom i promjerom od 240 mm svojom logikom rada podsjeća na uobičajene standarde pametnog telefona.

Grafički prikaz sadržaja je moderan i fokusiran na bitno. Gornje područje sadrži relevantne informacije o vozilu kao što su brzina i status baterije. Kada se pritisne pokazivač brzine, pojavljuje se veliki, upečatljivi zaslon s brzinomjerom preko cijelog zaslona koji jasno stavlja fokus na vožnju. U početnom izborniku, ostali widgeti prikazani su u prikazu minijatura lijevo i desno od trenutne funkcije izbornika. Mogu se otvoriti i odabrati vodoravnim povlačenjem u središte. U donjem dijelu OLED zaslona, stavke izbornika Navigacija, Mediji, Telefon i Klima mogu se izravno odabrati u bilo kojem trenutku. Svim ostalim funkcijama se može pristupiti putem izbornika na isti način kao na pametnom telefonu. Zaslon se vraća na zadanu postavku putem tipke za početak.

Mini Experience Modes mijenjaju izgled kokpita kombinacijom vizualnog dizajna, ambijentalnog osvjetljenja i zvučnog dizajna.

Ispod armaturne ploče, dizajn novog Countrymana posebno je urednog izgleda i prožet poviješću. Dizajn novokonfigurirane preklopne trake navodi različite funkcije s pet individualno dizajniranih preklopnih prekidača. To čini najvažnijim funkcijama vožnje (parkirna kočnica, mjenjač, tipka start/stop, prebacivanje moda iskustva, kontrola glasnoće) izravno dostupnima. U isto vrijeme uklanja selektor mjenjača na središnjoj konzoli stvarajući prostor za praktične i prostrane opcije za pohranu.

ADAS napredni sustavi pomoći

Uz poznati Automatic Active Cruise Control, Steering and Lane Assistant podržava bočno navođenje kao dio dodatnog paketa Driving Assistant Plus. Praktično i kooperativno upravljanje pomaže vozaču da ostane na pravom putu. Povećana udobnost koju nudi sustav kombinira udobnu, opuštenu i vrhunsku kontrolu nad vozilom dok vozača oslobađa monotonih i manje zahtjevnih aspekata vožnje. Jasan raspored zaslona, upravljačkih elemenata i lako razumljivih funkcionalnih značajki rezultiraju visokim stupnjem sigurnosti sustava.

Sveobuhvatni paket opcija Driving Assistant Professional uključuje novu funkciju koja pomaže vozaču izaći na pravom izlazu s autoceste na temelju poluautomatizirane vožnje razine 2. Koristeći senzore vozila i druge sustave pomoći, pomoćnik detektira praznine u prometu potrebne za promjenu vozne trake prema izlazu i osigurava da se vozilo kreće optimalnom brzinom za potpomognutu promjenu trake.

Po prvi put, Countryman nudi i poluautomatiziranu vožnju na rutama sličnim autocesti pri brzinama do 60 km/h. Do te brzine vozač može maknuti ruke s upravljača pod uvjetom da nastavi pozorno pratiti promet. Vozač mora u svakom trenutku biti spreman za aktivno upravljanje i kočenje. Ova se funkcija nadograđuje na druge sustave pomoći vozaču, preuzimajući i uzdužno i bočno navođenje unutar trenutne trake.

Sve mogućnosti koje nude napredni sustavi pomoći vozaču vizualiziraju se u stvarnom vremenu pomoću Assisted View na OLED zaslonu. Činjenica da su prijedlozi upravljanja koje pružaju Driving Assistant Systems jednostavni za praćenje čini nove sustave lakšim za korištenje.

  • +42
Mini Countryman C: dinamička premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Ziga Intihar

Kao standard, novi Trailer Assistant pomaže pri manevriranju na parkirno mjesto s prikolicom i nudi savjete o potrebnom kutu upravljača pri vožnji unatrag. Uz funkcije automatskog parkiranja i Parking View od 360 stupnjeva, novi Countryman može jasnije identificirati moguća parkirna mjesta zahvaljujući 12 ultrazvučnih senzora i četiri Surround View kamere, a također može samostalno pokrenuti postupke parkiranja s ograničenim prostorom. Kao dio opcijskog Parking Assistant Professionala, vozilom se može manevrirati s parkirnog mjesta putem pametnog telefona pomoću nove funkcije Remote Parking. Ako nema dovoljno mjesta sa strane vozila, Countryman koristi ovu funkciju da sam izađe iz parkirnog mjesta, olakšavajući vozaču ulazak.

Ulazni trocilindrični benzinac s blago hibridnom tehnologijom

Kad kažemo da je ulazni model obično podrazumijevamo i da je riječ o nekom vrlo slabašnom motoru, no isprobani Countryman C sa snagom od 170 KS (125 kW), ubrzava za 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h i postiže najveću brzinu od 212 km/h.

S okretnim momentom od 280 Nm i učinkovitom tehnologijom TwinPower Turbo, vozilo ima potrebnu snagu i spontanost za užitak vožnje tipičan za ovu britansku premium marku. Integrirana blaga hibridna tehnologija koristi se za povrat energije kočenja i podržava motor s unutarnjim izgaranjem tijekom ubrzanja s električnom pogonskom snagom od 14 kW (19 KS). Time se smanjuje potrošnja i emisije, proizvođač navodi kako je kombinirana potrošnja goriva: 6,5 - 6,1 l/100 km, dok je kombinirana emisija CO2: 146 - 138 g/km (sve WLTP).

Mini John Cooper Works Countryman SE ALL4

Modeli Mini John Cooper Works su oduvijek bili poznati po svojim uzbudljivim performansama. Sa svojim 2,0-litrenim četverocilindričnim motorom, novi Mini John Cooper Works Countryman utjelovljuje ovo nepogrešivo iskustvo vožnje. Nova generacija modela prostranog višenamjenskog crossover vozila zamjetno je narasla i nudi još više prostora, udobnosti i sigurnosti. A zahvaljujući svom ALL4 sustavu pogona na sve kotače, ovaj je sportski crossover vrlo sposoban i izvan ceste.

Vanjski izgled

Novi Mini John Cooper Works Countryman ima odvažan i sportski izgled koji odražava njegove performanse i svestranost. Vanjski izgled ima niz detalja specifičnih za model koji poboljšavaju njegov ukupni izgled. Na primjer, aerodinamični elementi s okomitim reflektorima na prednjem dijelu automobila naglašavaju njegov široki stav, dok nova Mini LED prednja svjetla s vodoravnim trakama u načinu JCW Signature Mode daju crossoveru izražajniji izgled.

Prednji dio također karakteriziraju novodizajnirana osmerokutna rešetka u crnoj boji visokog sjaja i novodizajnirani JCW logo u tri boje: u klasičnoj crnoj, crvenoj i bijeloj shemi boja.

Novodizajnirani C-stup lijepo se i nenametljivo spaja s kontrastnim krovom u Chili Red inspiriranoj motorsportom. Krov se spušta prema stražnjem dijelu, dajući JCW Countrymanu okretnu siluetu unatoč povećanoj visini i širini.

Vanjski dizajn visokog kontrasta, u kombinaciji s crnom bojom karoserije, naglašava sportski izgled modela. Straga, uspravna stražnja svjetla s potpisom John Cooper Works uokviruju uspravnu karoseriju vozila i naglašavaju povećanu širinu.

Promjer gume, koji je povećan za 30 mm, sada iznosi 710 mm, a povećana širina gume od 245 mm poboljšava tipičan Mini go-kart osjećaj. Naš isprobani Mini Countryman SE ALL4 je imao gume dimenzija 245/40R20 s izvrsnim zimskim gumama Pirelli P Zero Winter. Posebno su dojmljivi aerodinamički optimizirani crno-srebrni kotači od lake legure te crvena kočiona kliješta na svim kotačima.

Osim lijepog izgleda kočenje JCW modela je posebno efikasno, što je naročito važno zbog sportskog karaktera ovog modela Countrymana.

Unutrašnjost

U unutrašnjosti novi Mini John Cooper Works Countryman nadahnjuje sportskim dizajnom. Kokpit je podijeljen na gornji i donji dio, s okomitim ručkama na vratima i otvorima za zrak u gornjem dijelu. Time se naglašava uspravan i veći ukupni dojam prostranog crossovera. Crvena i crna shema boja na armaturnoj ploči, duž panela vrata i na visokokvalitetnim JCW sportskim sjedalima, posveta je Minijevom trkaćem nasljeđu. Armaturna ploča izrađena je od dvobojnog tekstila od recikliranog poliestera.

Stražnji dio vozila vrlo je svestran i prostran. Stražnji red sjedala može se također kao i kod ostalih Countryman modela podešavati po duljini do 13 cm. S preklopljenim stražnjim sjedalom, čak i glomazni predmeti mogu se lako prevoziti u prtljažniku od 460 do 1530 litara.

Povećana funkcionalnost omogućuje impresivno iskustvo vožnje, a možete koristiti prekidače na Mini preklopnoj traci za upravljanje svim funkcijama vožnje. Središnji OLED zaslon visoke razlučivosti dom je svih ostalih funkcija. Ovdje također možete odabrati nove Mini Experience Modes i postaviti željeni ambijent vožnje koristeći posebno dizajnirane pozadine i zvukove. Go-kart način rada pruža posebno sportsko iskustvo vožnje, a u kabini možete čuti zvuk motora impresivnog intenziteta. Mini projektor na poleđini OLED zaslona može se koristiti za 'bojanje' nadzorne ploče u atmosferskim shemama boja i uzorcima koji odgovaraju odabranom Experience Mode.

Osim toga, možete koristiti glasovnog asistenta za upravljanje brojnim funkcijama, kao što su navigacija, telefon i zabava. Glasovno upravljana interakcija odvija se na kružnom OLED zaslonu u obliku animacije grafičkih elemenata, tipografije i avatara.

ADAS napredni sustavi pomoći

Novi Mini JCW Countryman ima ukupno 12 ultrazvučnih senzora i četiri kamere za okružujući pogled. Podržavaju inovativne sustave pomoći vozaču i omogućuju djelomično automatiziranu vožnju razine 2 u opsežnom paketu opcija Driving Assistant Professional. Pomoćnik može detektirati praznine u prometu potrebne za promjenu trake prema izlazu i dovodi vozilo do optimalne brzine za potpomognutu promjenu trake.

Po prvi put, vozači u Mini Countrymanu mogu maknuti ruke s upravljača na rutama nalik na autoceste pri brzinama do 60 km/h, pod uvjetom da nastave pozorno pratiti promet i budu spremni intervenirati u bilo kojem trenutku vrijeme.

  • +40
Mini John Cooper Works Countryman SE ALL4: dinamička premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Ziga Intihar

Pogonski sklop s impresivnih 300 KS i ALL4 pogon na sve kotače

Sa svojim elegantnim dizajnom, novi MiniJohn Cooper Works Countryman ima koeficijent otpora zraka od samo 0,26, što ga čini jednim od najaerodinamičnijih automobila u klasi. To pomaže motoru, snage 300 KS (221 kW), da ubrza automobil od 0 do 100 km/h za samo 5,4 sekunde. Okretni moment od 400 Nm i najveća brzina od 250 km/h čine uzbudljivo iskustvo vožnje, pogotovo ako imate priliku voziti se zavojitim planinskim regionalnim cestama s vrlo rijetkim prometom. Iznimne sportske performanse čine dinamičnu vožnju pravim užitkom.

Optimizirani klipovi, klipnjače i nosači motora izvlače maksimalnu snagu iz dvolitrenog turbo motora. Napredni ispušni turbopunjač s dvostrukim pogonom puni motor. Zajedno s usisavanjem zraka u komoru za izgaranje, to omogućuje MINI John Cooper Works Countrymanu da stvori jake performanse i pruža još dinamičnije iskustvo vožnje u svakom zavoju.

Standardni ALL4 sustav pogona na sve kotače svoju snagu raspoređuje precizno i pouzdano u svakoj situaciji vožnje. Kočioni sustav visokih performansi s kočionim čeljustima u Chili Red boji osigurava snažno i precizno usporavanje. Karakterističan zvuk ispušnog sustava također čini Mini John Cooper Works Countryman odmah prepoznatljivim kao model visokih performansi. Unutra, zvuk motora koji se stvara u stvarnom vremenu poboljšava emocionalno iskustvo vožnje. Ekskluzivno JCW zvučno proširenje pojačava zvuk pokretanja motora i intenzivira zvučnu kulisu zvukovima motora nadahnutim utrkama.

Cijene u Hrvatskoj

Što se cijena tiče, Mini Countryman C kreće po cijeni od 37.575 eura, model Countryman S ALL4 s 218 KS (160 kW) kreće od 44.409 eura. Mini Countryman JCW ALL4 s 300 KS (221 kW) i pogonom na sve kotače kreće od 58.288 eura. Dizelska verzija Mini Countryman D sa 150 KS (110 kW) kreće od 40.773 eura.

Što se potpuno električnih verzija tiče, Mini Countryman E sa 150 kW (204 KS) kreće od 42.437,50 eura, a Mini Countryman SE ALL4 sa 230 kW (313 KS) kreće od 48.750 eura. To znači da obje električne verzije podliježu mogućnosti dobivanja državnih poticaja za energetski učinkovita vozila u iznosu od 9000 eura.