SVJETSKA PREMIJERA

Citroën predstavio potpuno novi ë-C3: Prvi pristupačni električni automobil u Europi

17.10.2023 u 16:09

Bionic
Reading

Dizajniran od samog početka oko globalne BEV izvorne Citroën 'Smart Car Platforme', ë-C3 debitira s novim dizajnerskim jezikom i potpisom marke. S dometom od 320 km nudit će se po neto cijeni od 23.300 eura, a još pristupačniji ë-C3 s dometom od 200 km po 19.990 eura do 2025. godine

Citroën je danas predstavio potpuno novi, potpuno električni ë-C3, koji prema proizvođaču, izaziva pravila za europsko dizajnirane i proizvedene automobile B-segmenta otkrivanjem karakterne četvrte generacije modela C3. Potpuno električni ë-C3 pruža najbolju udobnost u klasi, jednostavno električno iskustvo, izvanrednu razinu opreme i nevjerojatnu vrijednost za novac.

Značajno je da potpuno novi ë-C3 najavljuje novo poglavlje za Citroën. Popularna i odvažna marka ponovno se osmišljava kako bi se agresivno direktno suočila s izazovima da potpuno električnu mobilnost učini dostupnom svima s prvim potpuno električnim B-hatchbackom dizajniranim u Europi i proizvedenim u Europi za kupce koji žele prednosti nulte emisije mobilnost po neto, poštenoj i pristupačnoj cijeni.

Citroën ë-C3 dizajn eksterijera i interijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Dizajniran je u Europi - u Citroënovom studiju u objektu Stellantis Automotive Design Network u Velizy-Villacoublay blizu Pariza - i proizvodit će se u Europi u tvornici Stellantis Trnava u Slovačkoj. Potpuno novi Citroën ë-C3 stiže u prodajne salone u drugom kvartalu 2024.

Potpuno električni ë-C3 ponosno predvodi liniju četvrte generacije najpopularnijeg automobila Citroën, koji je prodan u više od 5,6 milijuna primjeraka od lansiranja prve generacije 2002. C3 je najpopularniji model marke i predstavlja 29 posto Citroënove europske prodaje. Godine 2022. C3 je osvojio 11 posto ukupnog tržišta europskog B-segmenta.

Po prvi put u Europi, Citroën je konstruirao potpuno novi Citroën ë-C3 oko platforme koja je od samog početka dizajnirana za prilagodbu potpuno električnog pogonskog sklopa. Temelj automobila je verzija vrlo fleksibilne globalne platforme Stellantis 'Smart Car', a to je omogućilo Citroënu da potpuno novi ë-C3 učini dostupnim kupcima po cijenama počevši od 23.300 eura. No naravno, niti ljubitelji klasičnih benzinskih motora neće ostati zakinuti, jer će novi C3 doći i s motorom s unutarnjim izgaranjem. Ipak, detalji o ovoj ICE verziji će uslijediti naknadno.

Dok Citroën očekuje da će potpuno novi ë-C3 značajno poremetiti tržište hatchback modela B-segmenta dizajniranih i proizvedenih u Europi, stižu još dobre vijesti za kupce automobila koji traže još nižu cijenu za potpuno električnu gradsku vožnju. Potpuno novom modelu s dometom od 320 km pridružit će se prema 2025. verzija s dometom od 200 km, čime će potpuno novi Citroën ë-C3 biti još pristupačniji, po cijeni od 19.990 eura.

Vanjski dizajn s novim Citroënovim identitetom

Četvrta generacija obitelji Citroën ë-C3 za Europu potpuno je obnovljena sa svježim, samouvjerenim izgledom koji utjelovljuje hrabri novi dizajnerski potpis Citroëna.

Prvi put prikazan u konceptu Citroën Oli iz 2022., novi potpis ponosno suprotstavlja okomite i vodoravne elemente na hrabar, tehnički način. S prednje strane, viša, okomitija prednja strana uključuje veliki novi ovalni 'chevron' logotip koji ponosno sjedi u sredini i ojačan sa svake strane sjajno crnim vodoravnim rešetkama koje prikazuju privlačnu tehničku interpretaciju chevrona inspiriranu arhitektonskim parametričkim dizajnom.

Glavni element je prepoznatljivi novi dizajn prednjih i stražnjih svjetala koji je prvi put viđen na konceptnom vozilu Citroën Oli, a koji ima jedinstveni trorazinski svjetlosni potpis s jednom okomitom i dvije vodoravne leće koje gotovo izgledaju poput oštrica.

Kratki, visoki i vodoravni poklopac motora ima tehnički oblikovane površine, koje hvataju svjetlost i kontrastiraju s okomitijim prednjim profilom, uvlačeći se u veći, uspravniji vjetrobran i dajući automobilu više volumena i naglašavajući osjećaj zaštite.

U bočnom profilu vidljive su prednje i stražnje tehnički oblikovane udubljene linije koje teku kroz liniju pojasa u nove prepoznatljive rasvjetne grupe i suptilne nabore na pločama vrata, a sve to privlači svjetlost i dodaje vizualni interes.

Identitet potpisa nastavlja se na stražnjoj strani s tehničkim skulpturama u donjem dijelu stražnjih vrata prtljažnika, iznad kojih se nalazi horizontalna sjajna crna ukrasna traka s istim tehničkim uzorkom inspiriranim ševronom koji se koristi na okomitoj prednjoj strani i obrubljuje veliki, središnje postavljen novi ovalni logo Citroën. Novi prepoznatljivi sklopovi stražnjih svjetala guraju se u kutove vozila i sastoje se od dvije vodoravne i jedne okomite leće koje odražavaju prednje sklopove. Ispod otvora za otvaranje, jaki branik je zaobljen na vanjskim uglovima kako bi pomogao aerodinamici i dodatno pojačao uporni stav automobila.

Veći 16-colni čelični i 17-colni (gume dimenzija 205/50R17) čelični i dijamantno izrezani aluminijski kotači (standardni na 'Max' verzijama) izvučeni su u kutove kako bi signalizirali stabilnost i čvrstoću, a ipak automobil zadržava kompaktan otisak na samo 4,01 m duljine i 1,76 m širine.

Dizajn unutrašnjosti

Prostrana unutrašnjost izrađena je oko jednostavnih, ali profinjenih površina kako bi putnicima pružila ugođaj sličan onom u njihovoj kućnoj dnevnoj sobi ili salonu. Potpuno nova ë-C3 sjedala s novim uzorkom Citroën Advanced Comfort® prilagođena su automobilu i koriste dodatnu pjenu za pružanje ugodnog i mekog osjećaja od prvog kontakta i pružanje podrške u vožnji bez obzira na udaljenost.

Nastavlja se s potpuno novim dizajnom koji, na visini od 1,57 m, putnicima na prednjim sjedalima pruža 30 mm više prostora za glavu za viši, upravljajući položaj u vožnji s poboljšanim osjećajem kontrole i sigurnosti. Svatko ima koristi od veće vidljivosti prema van, što pomaže u povećanju osjećaja dobrobiti dok se nalazite u vozilu. Zapravo, potpuno novi ë-C3 iznutra je prostraniji u gotovo svim dimenzijama od svog prethodnika, unatoč tome što je samo 19 mm duži i 6 mm širi. Prostor za laktove stražnjih sjedala veći je za 19 mm, a ispred za 21 mm u odnosu na prosječno tržište, dok je razmak od koljena na stražnjim sjedalima najbolji u klasi, barem 20 mm veći od prosjeka.

Prenošenje stvari i prtljage jednostavno je u potpuno novom ë-C3. Njegova viša unutrašnjost ispunjena je korisnim i pametnim prostorima za odlaganje na pločama vrata, središnjoj konzoli i ispod središnjeg naslona za ruke, dok je podloga za bežično punjenje dostupna za središnju konzolu (standardno za verziju 'Max'). Udobna modularnost stražnjih sjedala u omjeru 60-40 (standard na verziji 'Max') i širina između stražnjih lukova kotača od 1015 mm osiguravaju da vlasnici mogu prevoziti veće predmete kad god zatrebaju, a izdašnih 310 litara prtljažnika iza stražnjih sjedala trebalo bi biti dovoljno za većinu shopping putovanja.

S visinom od 1,57 m (bez krovnih nosača), potpuno novi ë-C3 viši je od svog prethodnika i ima prednost od SUV stila razmaka od tla kako bi ulazak i izlazak bio lakši i osigurao sigurniju vožnju preko ležećih leđa, rubnjaka, i rupe koje se često susreću u gradskoj i prigradskoj vožnji. Razmak od tla iznosi impresivnih 163 mm za potpuno električni ë-C3 u usporedbi s razmakom od tla od 135 mm u prethodnom modelu.

Po prvi put u povijesti modela C3 hatchback, Citroën ugrađuje svoj inovativni i ekskluzivni ovjes Citroën Advanced Comfort® kao standardnu opremu za sve verzije potpuno novog, potpuno električnog ë-C3.

Citroën ë-C3 u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Nevidljivi za vozača i putnike, Progressive Hydraulic Cushions® osiguravaju da putnici u vozilu uživaju u jedinstvenom osjećaju udobnosti 'magic carpet ride' na cesti zahvaljujući upotrebi progresivnih hidrauličkih zaustavljača neravnina, što inženjerima omogućuje veću slobodu u podešavanju potpuno novog ë- C3 ovjes koji ostavlja dojam da automobil klizi kada se vozi po neravnom terenu. Dva graničnika koriste se na svakom uglu vozila u kombinaciji s amortizerom i oprugom umjesto mehaničkih graničnika – jedan za kompresiju, drugi za dekompresiju (ili povrat).

Hvaljeni sustav radi u dvije faze. Za lakšu kompresiju i dekompresiju, opruga i amortizer zajedno kontroliraju vertikalne pokrete, bez potrebe za pomoći hidrauličkih graničnika. Za veće udare, opruga i amortizer rade zajedno s hidrauličkim graničnicima, kako bi postupno usporili kretanje i ublažili trzaje na kraju raspona. Za razliku od mehaničkog graničnika koji apsorbira energiju i zatim vraća dio kao udar, hidraulički graničnik apsorbira i raspršuje tu energiju.

Udobnost

Osiguravanje udobnosti vodeće u klasi i spokojnog okruženja za sve u vozilu jasni su prioriteti dizajnerskih i inženjerskih timova potpuno električnog ë-C3. Međutim, ovo je tek početak priče, jer je jednako važno ovom B-hatchbacku dizajniranom i izrađenom u Europi dati iznenađujuće sveobuhvatan niz opreme i pametnih rješenja koja će zadovoljiti sve potrebe kupaca.

Postavljanje novih standarda za dizajn interijera bio je glavni cilj. Potpuno novi ë-C3 ima C-Zen salon, inovativnu, prostranu i dobro opremljenu unutrašnjost, koja – kao što se može očekivati od Citroëna – ponovno osmišljava tradicionalnu kontrolnu ploču i pruža iznimno visoku razinu udobnosti.

Uvođenjem C-Zen Loungea, vozač i suvozač imaju čist i čist pogled prema naprijed kao da gledaju kroz široki luk, zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu i horizontalnoj maski koja se grafički proteže preko cijelog vozila i bočno je postavljena karakterističnim Citroënovim vertikalnim ventilacijskim otvorima. Prednja ploča je podijeljena u dvije različite razine, s tehničkim elementima iznad i ugodnim dijelom omotanim tkaninom u stilu 'Sofa Design' ispod.

Pravo odstupanje od gornje razine maske je nedostatak tradicionalne instrumentne ploče. Potpuno novi, potpuno električni ë-C3 prvi put koristi novi Citroën Head Up Display koji odražava informacije o vozilu na sjajnom crnom dijelu između vrha ploče s instrumentima i dna vjetrobrana. Ovo pametno rješenje osigurava da nema dupliciranja informacija kao što bi tradicionalno bilo između Head Up Display sustava i instrumentne ploče i osigurava da vozači mogu lako pristupiti svim ključnim informacijama koje su im potrebne bez skretanja pogleda s ceste.

Kompaktni novi višenamjenski upravljač manji je i lakši za rukovanje, podesiv je po dohvatu i nagibu što pomaže osigurati da Citroën Head Up Display nije zaklonjen dok radi.

U središtu maske lebdi 10,25-inčni infotainment zaslon u boji, blago nagnut prema vozaču, dok se 'My Citroen Play with Smartphone Station' s namjenskom aplikacijom nudi kao standardna oprema za pristup vlasnicima modela 'You' glazbu, radio, pozive i navigaciju putem vlastitog uređaja.

Tkaninom omotan i nježno zakrivljen horizontalni dio 'Stil dizajna kauča' ispod je dizajniran da doda toplinu i vizualni karakter kokpitu, dok pojačava osjećaj udobnosti i spokoja.

Besprekidna povezanost

Unatoč tome što je relativno kompaktan automobil, potpuno električni ë-C3 pridaje veliku važnost izboru povezanog infotainmenta, a svi su usmjereni na jednostavnost korištenja od strane putnika i brz pristup pametnim, korisnim značajkama koje su kupcima potrebne za jednostavno putovanje i život povezanog živi besprijekorno.

Instinktivne kontrole na upravljaču plus tipka 'Home' na svim verzijama osiguravaju vozaču iskustvo bez stresa dok je za upravljačem. Dostupne su dvije razine infotainment sustava:

  • MY CITROËN PLAY WITH SMARTPHONE STATION standardna je oprema za 'You' modele i ima ugrađeni držač za pametni telefon koji vozačima omogućuje 'priključivanje' svog uređaja i automatsko pokretanje namjenske nove aplikacije pomoću bežične tehnologije NFC (Near Field Communication). Preko ove aplikacije vlasnici koriste svoj uređaj za pristup prečacima do usluga telefona, radija, navigacije i glazbe. Kontrole na upravljaču modela ë-C3 osiguravaju da vozači drže ruke na upravljaču, a tipka 'Home' olakšava navigaciju natrag na početnu stranicu aplikacije.
  • MY CITROËN DRIVE S 10'' ZASLONOM NA DODIR standard je na 'Maxu'. Središnji, ergonomski dizajniran zaslon u boji od 10,25 inča koristi arhitekturu widgeta inspiriranu pametnim telefonima kako bi omogućio pristup putem virtualnih prečaca do ključnih funkcija navigacije, telefona, radija, aplikacija i medija. Mogućnost bežičnog WiFi-a omogućuje zrcaljenje pametnog telefona i kompatibilnost s Apple CarPlay i Android Auto.

Korisnici se mogu prijaviti na jednu ili obje razine pretplate na povezane usluge kako bi maksimalno iskoristili svoj sustav putem svog MyCitroën računa dok koriste internet ili aplikaciju MyCitroën.

‘Connect One’ nudi trenutni pristup e-pozivu i Citroën asistenciji, uslugama daljinskog održavanja i digitalnoj knjižici.

  • +43
Citroën ë-C3 Izvor: Promo fotografije / Autor: WILLIAM CROZES

Za skromnu mjesečnu naknadu nakon jednogodišnjeg probnog razdoblja, 'Connect Plus' nudi informacije o prometu u stvarnom vremenu kako bi se osiguralo da vozači mogu odabrati optimalnu rutu za putovanja, budući da se alternative izračunavaju i predlažu na temelju predviđenih tokova prometa i tekućih gužvi ili zastoja.

Sve dvije verzije novog ë-C3 i njihove standardne razine infotainment sustava (My Citroën Play sa Smartphone Station, My Citroën Drive sa 10-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir) kompatibilni su s aplikacijom Citroën e-ROUTES.

Pogonski električni sklop

Prva u Stellantisu, troškovno učinkovita, izvorna BEV platforma koristi LFP (litij željezo fosfat) bateriju od 44 kWh za isporuku do 320 km WLTP dometa vožnje, a mogućnost brzog punjenja od 100 kW DC omogućuje ponovno punjenje od 20 do 80 posto kapaciteta za 26 minuta.

Standardno punjenje izmjeničnom strujom, od 20 do 80 posto traje oko 4 sata i 10 minuta uz upotrebu snage od 7 kW, ili 2 sata i 50 minuta ako je dostupno 11 kW. Pristup kućnim i javnim AC punionicama jednostavan je pomoću standardno isporučenog kabela Mode 3 koji je idealan za redovito punjenje kod kuće pomoću zidne kutije, kao i vani na javnim stanicama za punjenje. Kabel se može puniti s jednofaznom zidnom kutijom od 7,4 kW ili trofaznom od 11 kW.

Sa svojim motorom od 83 kW (113 KS) i potpuno automatskim mjenjačem koji ubrzava automobil od 0-100 km/h za oko 11 sekundi, i provizornom najvećom brzinom od 135 km/h, potpuno novi ë-C3 pruža više nego dovoljno snage i performansi za svakodnevnu vožnju i promet, osobito u gradskim i prigradskim sredinama.

Vlasnici će također moći planirati putovanja, kao i pratiti status napunjenosti i razinu baterije u stvarnom vremenu te uživati u potpunom iskustvu navigacije zahvaljujući novoj aplikaciji e-ROUTES. Ovo je posebno dizajnirano za električna vozila Citroën kao dio pretplate na povezane usluge tvrtke 'Connect Plus'. Pomoću aplikacije MyCitroën, vozači ë-C3 također će moći upravljati rasporedima punjenja, kao i prethodno zagrijati ili prethodno ohladiti vozilo te provjeriti razinu baterije i lokaciju.

Vozači potpuno novog, potpuno električnog Citroëna ë-C3 koji odaberu opciju 'Connect Plus' imat će koristi od skupa namjenskih novih alata kako bi im iskustvo vlasništva bilo bez stresa. To uključuje:

  • Aplikacija Citroën e-ROUTES posebno je razvijena za električna vozila Citroën i vozačeva je putovnica za najučinkovitije planiranje rute, jednostavno praćenje razine baterije i mrežne podatke za punjenje uživo. Uz ovu integriranu aplikaciju, vozači mogu biti sigurni da će vrijeme putovanja biti skraćeno, najbolji i najpouzdaniji 'živi' mrežni podaci za punjenje dostupni su, uvijek će znati koji će postotak napunjenosti baterije ostati po dolasku i doći će do promjene rute automatski ako je potrebno.
  • E-Remote omogućuje vlasnicima da koriste svoju aplikaciju MyCitroën kao daljinski upravljač za svoj ë-C3 kako bi prethodno zagrijali ili rashladili vozilo prije polaska, upravljali rasporedima punjenja, pratili status punjenja i prikazali lokaciju vozila.

Automobil je automatski uparen s e-RUTAMA kada vlasnici unesu njegove podatke u svoj MyCitroën račun.

Važne značajke pomoći vozaču:

Sveobuhvatna kolekcija najnovijih Citroën tehnologija za pomoć u vožnji potpuno novog ë-C3 dizajnirana je za brigu o umovima i tijelima svakog putnika, prije svega vozača, a uključuje:

  • Active Safety Brake je sustav kočenja u nuždi koji radi od 5 do 135 km/h, danju i noću, kako bi se smanjile ozljede putnika u vozilu, kao i pješaka i biciklista.
  • Aktivni sustav upozorenja o napuštanju prometne trake pomaže vozaču da zadrži ispravan položaj između oznaka prometnih traka tako što lagano ispravlja upravljanje dok automobil izlazi iz svoje trake ili upozorava vozača na zanošenje pri nižim brzinama. Radi između 60 i 180 km/h, a deaktivira se kada se koriste pokazivači smjera.
  • Upozorenje za pozornost vozača obavještava vozača ako je putanja vozila neprikladna unutar njegove trake. Ovo upozorenje u dva koraka prvo detektira njihanje vozila i upozorava vozača zvukom i porukom 'Pažljivo vozite', zatim se oglasi dodatnim upozorenjem i porukom koja savjetuje 'Opasnu vožnju' nakon što se otkriju četiri njihanja. Upozorenje o pauzi za kavu savjetuje vozaču da uzme pauzu nakon 2 sata neprekidne vožnje brzinom većom od 65 km/h i ponavlja se svakih sat vremena nakon toga ako nema pauze.
  • Prepoznavanje ograničenja brzine čita znakove ograničenja brzine i prikazuje ih na Citroënovom Head Up zaslonu kako bi informirao vozača. Ovaj pametni sustav koristi podatke o ograničenju brzine koji se čuvaju u navigacijskom sustavu, a također može čitati privremene znakove ograničenja brzine. Tempomat s ograničenjem brzine omogućuje vozaču da ograniči svoju maksimalnu brzinu kako bi osigurao usklađenost.
  • Električna parkirna kočnica (EPB) aktivira se automatski kada se motor zaustavi, a otpušta automatski kada se pritisne gas. Vozač može ručno upravljati EPB-om putem upravljačke poluge na središnjoj konzoli. Uz to, pomoć pri kretanju na uzbrdici drži vozilo nekoliko sekundi na nagibima većim od 3 posto kako bi vozač spriječio neželjeno kretanje.
  • Inteligentna prednja svjetla koriste kameru postavljenu na vjetrobransko staklo za automatsko prebacivanje između kratkih i dugih svjetala kada se otkriju nadolazeća vozila i sigurno prođu.
  • Stražnji senzori za parkiranje zvučno upozoravaju vozača na blizinu prepreka, uključujući djecu, tijekom manevara vožnje unatrag. Stražnja kamera se aktivira kada je uključen stupanj prijenosa za vožnju unatrag kako bi se omogućio pregled iza vozila i upozorilo vozača na moguće prepreke putem zaslona u boji od 10,25 inča (ako postoji).

Neto cijena i pojednostavljeni izbor

Olakšavanje iskustva kupnje za kupce bio je ključni prioritet. Na mnogim europskim tržištima, potpuno novi Citroën ë-C3 bit će predložen po fer i neto cijeni s početnom verzijom 'You' koja počinje od 23.300 eura.

Potpuno novi, potpuno električni ë-C3 bit će dostupan svojim europskim kupcima u poboljšanoj liniji od samo dvije dobro opremljene verzije – 'You' i 'Max'.

Vodeća serija 'You' dolazi s visokom razinom standardne opreme, uključujući prednja LED prednja svjetla, ovjes Citroën Advanced Comfort®, Active Safety Brake (sustav kočenja u nuždi), novi sustav zaslona Citroën Head Up, 'My Citroen Play with Smartphone' Station' za infotainment, električne retrovizore, automatsko osvjetljenje, stražnji parking radar, stražnji spojler, tempomat, ručni klima uređaj i 6 zračnih jastuka.

Vrhunska serija 'Max' dodatno dodaje 17-colne aluminijske naplatke s dijamantnim brušenjem, Citroënovu dvobojnu boju s kontrastnim krovom, ukrasne krovne nosače, prednje i stražnje zaštitne ploče, 10,25-inčni zaslon u boji osjetljiv na dodir sa zrcaljenjem pametnog telefona, Citroën Advanced Comfort® sjedala, automatski brisači, električno sklopivi i grijani retrovizori, upravljač s efektom kože, 60/40 preklopivi drugi red sjedala i podešavanje vozačevog sjedala, LED stražnja svjetla, stražnja zaštitna stakla, TEP/tkaninska sjedala, automatski klima uređaj , 3D navigacija, bežično punjenje, stražnja kamera, elektrokromirani retrovizor i stražnji električni prozori.

Potpuno novi ë-C3 nudit će se u izboru od 5 karakterističnih i visokokvalitetnih boja boje – Polarno bijela, Montecarlo plava, Elixir crvena, Mercury siva i Perla Nera crna. Citroënov potpis dvobojnog kontrastnog krova nudit će se kupcima kao standardna oprema u crnoj ili bijeloj boji na verziji 'Max', s odvajanjem na C-stupu koji uredno prati oštru liniju oblika utisnutu u lim C- stupa.