Hrvatska UZALUD VAM TRUD SVIRAČI

Horvatinčić otkantao Skupštinu za Varšavsku

Tematska sjednica zagrebačke Gradske skupštine koja je na rasporedu u četvrtak posvećena je 'Sustavu prostornog planiranja u Gradu Zagrebu', a poseban naglasak stavit će se na projekt Cvjetni prolaz odnosno građenje ulazno-izlazne garažne rampe u Varšavskoj ulici, koja bi tako umjesto pješačke zone postala prometna ulica

Premda je Cvjetni trg rušenjem kuća nepovratno izgubio svoju vizuru, skupštinari se nadaju, od kojih je dobar glasovao za detaljni plan uređenja za projekt Cvjetni prolaz, da se stvari barem dijelom još daju popraviti ako se u Varšavskoj ne izgradi rampa za ulaz u garažu.

Zagrepčani protiv projekta

Čak 86 posto Zagrepčana podržava borbu Zelene akcije i Prava na grad protiv projekta Tomislava Horvatinčića u Varšavskoj ulici, pokazuje istraživanje agencije GfK i udruge za razvoj civilnog društva Heinrich Böll Stiftung. Prema građanima, najveću odgovornost za slučaj Varšavska snose gradonačelnik Milan Bandić i Gradska skupština, a više od tri četvrtine anketiranih misli da je policijska intervencija bila nepotrebna. Isto tako, više od polovice Zagrepčana, pokazuje istraživanje, smatra da projekt Cvjetno nije od javnog interesa i većina njih (83 posto) radije bi da se u centru grada šire pješačke zone nego da se grade podzemne garaže.

Još u ponedjeljak članovi Odbora za prostorno uređenje jednoglasno su izglasovali preporuku gradonačelniku Milanu Bandiću kojom traže da započne nove pregovore s investitorom ili preciznije traže da Tomu Horvatinčića nagovori na značajne izmjene projekta, odnosno da se odrekne četiriju podzemnih etaža.

Očekuje se da preporuku izglasa većina u Skupštini, a ova ideja, baš kao tematska sjednica u dijelu kojem se tiče spornog projekta, čini se potpuno deplasiranom, jer je više nego evidentno da Horvatinčić svoj projekt neće mijenjati, a teško je za očekivati i da će se Bandić preobratiti.

'Skupština nažalost više ništa ne može, ali može gradonačelnik. Spremni smo zatvoriti oči nad svim onim što je Horvatinčić do sada napravio ako izmijeni projekt i umjesto 396 parkirnih mjesta na pet etaža napravi samo 52 za stanare plus još nekoliko za dostavu.

Nije istina da to ne može promijeniti. Pa s javnom garažom mi ćemo dnevno dovući skoro četiri tisuće auta u sam centar grada. Da je Horvatinčić pristojan građanin koji poštuje civilizacijske norme, odrekao bi se garaže u megalomanskom obliku', rekla je gradska zastupnica Vera Petrinjak Šimek.

Na primjedbu da je glas ZA projekt dala velika većina broj sadašnjih zastupnika, Petrinjak Šimek ističe da je dobar dio njih obmanula izvršna vlast, a ponajprije tadašnji pročelnik bivšeg Gradskog zavoda za prostorno uređenje Ivica Fanjek.

'On je tada tvrdio, i sutra ću ga citirati, da rampa ne mora biti u Varšavskoj. Zastupnici jesu krivci, ali treba naglasiti da su bili obmanuti', istaknula je Šimek.

Zastupnik SDP-a Jurica Meić, koji je prije dvije godine bio protiv projekta, smatra da je normalno da normalni ljudi priznaju pogrešku.

'Najgore je ne priznati pogrešku. Činjenica je da je izvršna vlast zastupnike prevela žedne preko vode tvrdeći da se neće napraviti nešto što se danas pokušava napraviti ili što je dijelom napravljeno', rekao je Meić.

Investitor Tomo Horvatinčić na naš upit ima li šanse da izmijeni projekt samo je kratko poručio: 'Ja se bavim ozbiljnim poslom!'
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još