Hrvatska KOPANJE U VARŠAVSKOJ

Bandić Horvatinčiću izabrao ekipu iz 'Maestra'

Gradska uprava raspisala je javni natječaj i između 10 ponuđača izabrala tvrtku Konzalt-ing, poduzeće iz afere 'Maestro', čije čelnike USKOK tereti i za dobivanje poslova preko namještenih natječaja

Gradska vlast iz džepova poreznih obveznika platit će za poduzetnika Tomu Horvatinčića čak i geodetski te stručni nadzor za iskop privatne auto-rampe u Varšavskoj ulici, piše Novi list

Odorčić na sudu

Član Uprave tvrtke Konzalt– ing Ivan Odorčić (63) na sudu je u slučaju 'Maestro'. Podsjećamo, USKOK je podigao optužnicu protiv četvrtog potpredsjednika HFP-a Velimira Kračuna (57), po kojoj je zloporabom položaja i ovlasti namjestio posao Konzalt– ingu, tvrtki suoptuženoga zagrebačkog poduzetnika Odorčića i omogućio mu gotovo 300 tisuća kuna nezakonite koristi. Odorčića se tereti da je potpredsjednika HFP-a zaduženog za financije Kračuna poticao na zlouporabe, da je bez obzira na druge ponuđače tvrtki 'Konzalt Ing' 2007. omogućio pobjedu na natječaju za procjenu vrijednosti imovine splitskog Jadroplova. Kračun je, naime, bio predsjednik stručnog povjerenstva Fonda zadužen za pripremu i provedbu javnog nadmetanja za pružanje usluga procjene vrijednosti poslovanja Jadroplova zbog pripreme privatizacije. Na natječaj se javilo pet ponuđača. USKOK tvrdi kako je Kračun znao da Odorčićeva tvrtka nije sposobna obaviti procjenu prema traženim uvjetima, no o tome nije obavijestio ostale članove povjerenstva koji su u svibnju 2007. izabrali 'Konzalt Ing' kao najboljeg ponuđača.

Naime, od ranije je poznato da je za građevinski iskop rampe u pješačkoj zoni za privatnu podzemnu garažu gradonačelnik Milan Bandić dogovorio s Horvatinčićem kako će mu refundirati 11 milijuna kuna iz gradskog proračuna, iznos koji će poduzetnik prvotno platiti svom izvođaču poduzeću 'Tehnika'.

Uslužna gradska uprava raspisala je javni natječaj i u svom popularnom poglavlju javnih nabava izabrala među 10 ponuđača upravo tvrtku Konzalt-ing, poduzeća iz afere 'Maestro', čije čelnike USKOK tereti i za dobivanje poslova preko namještenih natječaja.

U konkretnom slučaju riječ je 'tek' o 80 tisuća kuna (bez PDV-a) koliko je ugovorena vrijednost radova. Konzalt-ing je dobio posao kao najpovoljniji ponuđač, što je, formalno, bio glavni kriterij za odabir izvođača radova.

Maksimalna je ponuđena cijena bila gotovo deseterostruko više – 600 tisuća kuna. Ipak, u samoj raspoloživoj dokumentaciji pojavila se dubioza. Na oglasniku javnih ponuda 10. prosinca prošle godine u obavijesti o sklopljenim ugovorima ističe se da je Konzalt– ing dobio posao za geodetski i stručni nadzor iskopa Horvatinčićeve rampe prema navedenim kriterijima.

No, krajem veljače ove godine objavljen je Poziv za nadmetanje za isti zahvat i lokaciju, bez istaknutog pobjednika natječaja i s neobičnom napomenom – natjecatelji nisu odabrani. Ni u Gradu Zagrebu nisu mogli objasniti konfliktnost raspoloživih podataka u javno dostupnoj dokumentaciji o natječaju. Je li ponuđač doista izabran?

– Ponuđač je odabran, a to je tvrtka Konzalt-ing, izabrana kao poduzeće s najnižom cijenom – potvrdila je za naš list Vesna Lubin iz nadležnog Gradskog ureda za prostorno uređenje ostajući u nevjerici kad smo joj spomenuli poziv na 'novi' natječaj iz veljače.

– Možda je došlo do greške u krajnjoj objavi i prijepisu podataka što je izvan nadležnosti gradske uprave. Sigurna sam da je Konzalt-ing odabran. No, mi ćemo za svaki slučaj provjeriti preko naših kolega o kakvom se to novom pozivu radi – ljubazno nam je kazala Lubin.

Neobično je i što se gradska uprava spremno dala u posao potrage za izvođačem geodetskog nadzora za rampu dok još nisu konzumirane sve pravne mogućnosti stanara Cvjetnog u žalbenim postupcima protiv Horvatinčićeve gradnje u Varšavskoj.

Nakon što je Ministarstvo graditeljstva temeljem žalbi stanara poništilo rješenje Grada za otvaranje gradilišta rampe, Ured za graditeljstvo prošlog je tjedna izdalo novo rješenje za otvaranje gradilišta. Rješenje grada bilo je sporno jer je u svojim propozicijama onemogućio koridor interventnim vozilima i pješacima.

Naime, predloženim rješenjem rampa na ulazu iz Gundulićeve nalazi se na sredini pješačke Varšavske a ostavila je preuski koridor s lijeve i desne strane ulice. Novim je dokumentom prolaz južnim dijelom Varšavske između rampe i pročelja zgrada povećan s dva na tri metra širine za potrebe voznog parka Ustavnog suda i jedne komercijalne banke, dok je sjeverni, uz zgrade stanara koji su žalili Ministarstvu, znakovito, ostao nepromijenjen – 1, 6 metara.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još