Hrvatska SUĐENJE ZA AFERU KAMIONI

'Nismo htjeli MAN da ne ugrozimo živote'

Na zagrebačkom Županijskom sudu jutros je počelo suđenje bivšem ministru obrane Berislavu Rončeviću i njegovom pomoćniku Ivi Bačiću zbog afere s kamionima u kojoj ih se tereti da su tijekom obnašanja dužnosti 2004. godine državni proračun oštetili za više od deset milijuna kuna, a nakon završetka ročišta Rončević je izjavio da nisu odabrali MAN nego Iveco kako ne bi ugrozili živote

'Sve smo radili prema zakonu i to ćemo i dokazati. Nismo smjeli izabrati ni kilogram lakši kamion od pet tona da ne ugrozimo tuđe živote', ustvrdio je Berislav Rončević pred novinarima. Predsjedniku Stipi Mesiću zamjera što je 'povjerovao u potpuno netočne informacije' i smatra da Mesića nije ni zanimala prava istina.

Tužiteljstvo je prozvao da samo ponavlja proizvoljne konstrukcije te da velikim brojem svjedoka i dokaznih prijedloga želi impresionirati raspravno vijeće i hrvatsku javnost.

Na suđenju je nakon što im je pročitana optužnica Rončević ustvrdio da se 'apsolutno ne osjeća krivim za ono što mu se stavlja na teret', a slično je ustvrdio i Bačić.

Podsjetimo, USKOK-ova optužnica tereti ih da su od tvrtke Eurokamioni kupili 39 vojnih kamiona marke Iveco za 34,4 milijuna kuna. USKOK tvrdi da su Ivecovi kamioni bili skuplji za 10,2 milijuna kuna od najniže cijene koju je na natječaju ponudila zagrebačka tvrtka MAN Importer. No, za razliku od tužiteljstva, bivši čelnici Ministarstva obrane tvrde da MAN-ovi kamioni nisu udovoljavali traženim tehničkim uvjetima.

USKOK-ovi tužitelji su kazali da optužnicu temelje na 390 dokumenata, iskazima 29 svjedoka te nalazima vještaka koji tvrde da su i jeftiniji kamioni zadovoljavali sve potrebe HV-a. Obrana će, pak, takva mišljenja pokušati osporiti nalazima svojih vještaka koji tvrde da u nabavi kamiona nije bilo nezakonitosti niti korupcije.

Na ranijem pripremnom ročištu i pri tzv. postupku potvrđivanja optužnice Rončević i Ivo Bačić tvrdili su da nisu krivi, a bivši ministar je isticao da je riječ o politički motiviranom procesu.

Prema novim propisima o USKOK-ovim postupcima, obrana i tužiteljstvo imaju pravo na uvodnu riječ. Zamjenik ravnatelja USKOK-a Darko Žegarac u uvodnoj riječi je rekao da je prvi javni natječaj raspisan za nabavu 76 vozila i da je najjeftinija ponuda iznosila 38 milijuna kuna, što je četiri milijuna više od sredstava osiguranih u MORH-u. Tada je ministar Rončević poništio natječaj pod izgovorom da nedostaju financijska sredstva i raspisao novi natječaj te imenovao Povjerenstvo za izravne pregovore s Eurokamionom na čelu sa svojim zamjenikom Ivom Bačićem.

Eurokamion je ponudio 43 vozila, ali je Bačić sklopio ugovor s njima za 39 vozila, za iznos od 34 milijuna kuna. Žegarac tvrdi da su bili odabrali tvrtku MAN koja je, prema njihovom vještaku, zadovoljavala sve uvjete, platili bi 10,2 milijuna kuna manje za isti broj vozila. Žegarac je rekao da su Rončević i Bačić u 2004. godini zlouporabili položaje favorizirajući Eurokamion iako nije bio najpovoljniji ponuditelj.

Naveo je da je u MORH-u bilo obavljeno čak i testiranje kamiona tvrtke MAN, nakon čega su utvrdili da su ti kamioni vrlo dobri. Prema vještacima, najkvalitetniji bi bili Mercedesovi kamioni, a svejedno bi bili jeftiniji za dva milijuna kuna od Ivecovih.

Rončevićev odvjetnik Krešimir Vilajtović nije htio iznositi uvodnu riječ dok tužiteljstvo ne iznese sve dokaze, a Bačićev branitelj Ivo Farčić ustvrdio je da je sve bilo zakonito.

'Kamioni tvrtke MAN nisu imali traženu nosivost od pet tona nego 4.360 kg, a za njih je potrebno ograničeno gorivo F34. Da je kamion težak 4.999 kg, ne bi udovoljio zahtjevima', rekao je Farčić, koji se protivi nalazu vještaka tužiteljstva jer 'dolazi iz Dalmacije'.

Sudskim vijećem presjeda sutkinja Jasmina Smiljanić.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još