Hrvatska SKLADNA GRADNJA

U Livakovićevu mandatu šteta 6 mlrd. kuna

Istraga o kriminalu u HAC-u sada je ponajviše usmjerena na Zdravka Livakovića, bivšeg državnog tajnika. Kao bivši predsjednik nadzornih odbora Hrvatskih autocesta i Hrvatskih cesta bio je najvažniji čovjek državne cestogradnje

U HAC-u su punih pet godina vladali sklad i Skladgradnja, Dalekovod, Viadukt i drugi kooperanti zbog kojih se planska cijena gradnje uvijek uspijevala prebaciti do granice od 24 posto, preko koje se morao raspisivati novi natječaj, piše Jutarnji list

U Zagreb ga doveo Kalmeta

Livaković je jedno vrijeme, do 2003., proveo je na radu u zadarskoj gradskoj upravi gradonačelnika Kalmete kao pročelnik za graditeljstvo. U važnije projekte kojima je rukovodio ubraja se gradnja gradskog bazena koja je koštala približno 80 milijuna kuna, što je gotovo četiri puta više od cijene neznatno manjeg šibenskog bazena...

Poznavatelji zadarskog urbanizma tvrde da je u svom mandatu davao prednost velikim investitorima i gradnji golemih kompleksa te potisnuo manje građevinske tvrtke koje su redom propadale. Već na prvoj sjednici NO HAC-a pokazao je autoritet iznad kojeg je stajao onaj predsjednika Skupštine HAC-a Božidara Kalmete. Prema izjavi bivšeg člana NO HAC-a, Livaković je pokazivao supremaciju i nad članovima Uprave.

Kada je napokon dokazano da su troškovi bojanja tunela mala Kapela i Sv. Rok prebacili tu zakonsku granicu, i to nekoliko puta, Uprava HAC-a je smijenjena, a onda i uhićena.

Prema neslužbenom izračunu kojim raspolaže istraga, na budžetu od pet milijardi HAC je, uvećavajući troškove radova za prosječno 25 posto, proizvodio štetu od približno milijardu godišnje.

To znači da je Livakovićev mandat državu koštao oko šest milijardi kuna. Časnije ne može biti.

- Ponosan sam na svojih šest godina mandata. Časno sam obavljao dužnost i odlazim bez i jedne mrlje - izjavio je nedavno Livaković a ostavio je tvrtku u dramatičnom rasulu s rupom od više milijardi kuna.

U praksi je to uvijek “odlazak iz privatnih razloga”, ali kuloari u Vladi bruje da je Livaković žrtvovan jer je istraga zakucala na vrata Kalmetina ministarstva.

Presudila mu je vožnja limuzine Audi 8, koju mu je na korištenje ustupio Viadukt, kooperant HAC-a.

Iako tvrdi da se njome prevezao jednom “zbog kvara na svom službenom automobilu”, nadzorne kamere HAC-a ulovile su ga na cestovnim prijelazima više od 30 puta.

Livaković je u HAC došao 2004. nakon promjene vlasti. Još 2003. nudio se SDP-u kao ‘vrstan stručnjak’. Potom ga je za sobom u Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture povukao Božidar Kalmeta kao “nestranačkog stručnjaka”, što je ostao do danas.

Brzo je postao najvažniji čovjek državne cestogradnje, što je velik pomak za anonimnog inženjera koji je u Zadru vodio manji arhitektonski biro D&Z, gdje je uspio isprojektirati obiteljski objekt Kalmetina vozača Danijela Miočića, poslije osuđenog zbog iznude.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još