LIJEČNICI UPOZORAVAJU

'Nova aplikacija za pacijente dovodi u pitanje kvalitetu usluge'

26.10.2016 u 17:34

Bionic
Reading

Mobilni portal za pacijente, čije puštanje u rad s nestrpljenjem očekuju pacijenti, nije toliko sretna vijest za liječnike. Milan Mazalin, specijalist opće medicine u Domu zdravlja Vrbik, smatra da takav način rada liječnicima neće nimalo uštedjeti na vremenu, a istodobno bi se moglo izgubiti na kvaliteti usluge

Podsjetimo, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) izvijestio je u ponedjeljak da je dovršen mobilni portal za pacijente preko kojega će se građani putem mobilnog telefona moći naručivati kod svog obiteljskog liječnika, stomatologa ili ginekologa. Osim toga, moći će slati zamolbe za obnovu kronične terapije te za 'neke uobičajene administrativne dokumente, poput doznaka', sročio je HZZO, najavljujući da će javnost biti pravodobno obaviještena kada se portal pusti u rad.

Novi list je prethodno izvijestio da se će na taj način, osim doznaka za bolovanje, moći tražiti i recepti te uputnice te da u HZZO-u procjenjuju kako će ova usluga višestruko olakšati rad liječnicima i uštedjeti vrijeme pacijentima koji su za spomenute usluge morali dolaziti osobno u ordinaciju ili čekati slobodnu telefonsku liniju.

Dr. Mazalin kaže da će mobilni portal, kako je to trend u posljednje vrijeme, prvenstveno ići u korist komfora pacijenata, što mu je sigurno prednost, ali se postavlja pitanje kvalitete usluge.

Nova aplikacija neće rasteretiti liječnike

Cyber kontakti su jednostavni i laki jer ih radite od doma, ali klasični susret pacijenta i liječnika, koliko god možda bio površan i u letu, često dodatno otkrije neku novu informaciju, koja može biti itekako važna. Nama to neće predstavljati naročitu vremensku uštedu, jer iako je čekaonica eventualno prazna, vi non-stop nešto radite i svaku informaciju koju dobijete - usmeno, pismeno, telefonom... - morate odraditi, promisliti, odreagirati, možda postaviti potpitanje. Dakle, nama to neće biti rasterećenje, mada se najavljuje kao takvo', procjenjuje Mazalin, kroz čiju ordinaciju dnevno u prosjeku prodefilira 40-ak pacijenata, a neku vrstu usluge dobije ih čak 80-ak.

Pacijentima će novi portal koristiti utoliko što će im olakšati stvari u određenim situacijama, no moguće je i da će se raspojasati u svojim zahtjevima putem mobilnog portala. I inače, kaže Mazalin, znaju tražiti da im se prepiše određeni lijek, pa i antibiotik, što se onda rješava u razgovoru i teško je predvidjeti kako će reagirati u slučaju virtualne odbijenice. U svakom slučaju, to nije manje posla za liječnike, kojima pacijenti već znaju slati i MMS-ove s prikazima svog stanja, poput promjena na koži, očekujući dijagnozu i terapiju.

Činjenica jest, kaže Mazalin, da su mobilne aplikacije danas dio svakodnevice, osobito mladih, pa će i ovaj portal sigurno zaživjeti. 'Neke stvari se mogu ubrzati, ali u pogledu kvalitete to sigurno nije prednost', zaključuje Mazalin.

KoHOM: Dodatan posao za liječnike i medicinske sestre

Iz Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) upozoravaju pak da će provedba ove aplikacije biti upitna zbog 'nedostatne informatičke pismenosti stanovništva, ali i problema s računalnim programima u primarnoj zdravstvenoj zaštiti koji ne podržavaju tu aplikaciju'. U ponedjeljak su priopćili da uvođenje mobilne aplikacije znači dodatan posao za liječnike i medicinske sestre, čija će zadaća biti da upoznaju pacijente s mobilnom aplikacijom, daju im zaporke i potpišu ugovor o korištenju mobilne aplikacije.

'Još jedanput se pokazalo da HZZO komunicira sa zdravstvenim radnicima preko medija te se čini kao da se radi o reklamiranju HZZO-a da bi se odvukla pažnja s pravih problema u zdravstvu', ocjenjuje KoHOM u priopćenju.

KoHOM kaže da će mobilna aplikacija biti sigurnija komunikacija od e-maila, SMS-a i drugih mreža, u slučaju naručivanja lijekova za kroničnu terapiju ili uputnica za kontrole u slučaju kroničnih bolesti. No pritom pacijenti ne trebaju očekivati da će odgovor dobiti odmah, već samo radnim danom u roku od 48 sati.