SVE JE SPREMNO, ALI...

Ipak još nećemo aplikacijom naručivati lijekove i preglede

24.10.2016 u 19:04

Bionic
Reading

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje ima spreman sustav pomoću kojeg ćete se moći naručiti na pregled u ordinaciji obiteljske medicine, poslati zamolbu za obnovu kronične terapije i zatražiti doznake

Mobilni portal za pacijente, koji bi trebao omogućiti komunikaciju pacijenata i liječnika mobitelom, spreman je ali još nije pušten u rad, priopćili su izHZZO-a.

Kad ga upogone kroz aplikaciju ćete moći naručiti se za pregled u ordinaciji obiteljske medicine, poslati zamolbu za obnovu kronične terapije i za neke uobičajene administrativne dokumente poput, primjerice, doznaka.

U ovom trenutku mobilnu aplikaciju moglo bi koristiti 1,5 milijuna osiguranika HZZO-a. Za komunikaciju putem mobilnog portala bit će dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 timova dentalne medicine. U HZZO-u planiraju mobilnu aplikaciju učiniti dostupnom svima u najskorije vrijeme.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal. Nakon što to učinite, zahtjev za terapijom automatski će ući u aplikaciju vašeg liječnika koji je može odobriti ili odbiti. Odobri li je, dobit ćete poruku kako je recept upućen u ljekarnu. U suprotnom će liječnik zatražiti da ga nazovete ili dođete na pregled.


Takva bi procedura mogla značajno smanjiti potrebu dolaska kod obiteljskog liječnika ili nazivanja ordinacije, što će posebno uštedjeti vrijeme kroničnim bolesnicima koji redovno koriste istu terapiju, ali i samim liječnicima.

Iz HZZO-a podsjećaju kako je kroz sustav e-Građani od 20. rujna dostupan portal za pacijente pod nazivom Portal zdravlja, gdje možete vidjeti svoje propisane i preuzete lijekove u ljekarnama te nalaze i otpusna pisma iz bolnica i ustanova specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite (SKZZ).

Trebat ćete potvrditi identitet nekom od vjerodajnica sigurnosne razine tri ili četiri, kao što su e-Osobna iskaznica, mToken e-Građani koji izdaje FINA ili mTokenom neke od komercijalnih banaka. Popis prihvaćenih vjerodajnica možete pogledati ovdje

Nakon uspješne autentifikacije otvara se web aplikacija s osobnim podacima građana, koja omogućuje uvid u dio vlastitih medicinskih podataka iz Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske (CEZIH). Svi podaci nalaze se u sigurnom i višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni.

Portal zdravlja omogućuje građanima da izabranim liječnicima obiteljske medicine, dentalne medicine, ginekologu, odnosno pedijatru, dozvole ili zabrane pristup podacima. Također omogućuje uvid u to tko je, kada i koje pregledavao podatke.

Svi podaci dostupni kroz portal objedinjeni su i strukturirani osobni zdravstveni podaci o pacijentu koji su putem različitih aplikacija poput e-Recepta ili e-Uputnice već prikupljeni i pohranjeni u postojeći Centralni informacijski zdravstveni sustav CEZIH.

Do sada je Portalu za pacijente pristupilo oko 2.500 građana pa iz HZZO-a pozivaju građane da kroz sustav e-Građani pristupe Portalu za pacijente te prate svoje medicinske podatke.


Dio je to izgradnje novog, u potpunosti integriranog sustava e-HZZO, izrađenog temeljem dubinske analize koja je koštala gotovo 160 tisuća eura, a koji bi trebao povezati sve subjekte u zdravstvu, čiju sadašnju neumreženost plaćamo, između ostalog, višemjesečnim čekanjem na specijalističke preglede.

Osim mobilne aplikacije, novi sustav između ostalog predviđa uvođenje eUputnice, eRačuna, eNalaza... Cilj je s vremenom u potpunosti izbaciti papirne uputnice i uvesti središnji kalendar naručivanja koji bi liste čekanja srezao za bar trećinu uklanjanjem dvostrukog naručivanja. Pacijenti i liječnici trebali bi dobiti pregledan uvid u sve podatke nužne za liječenje.

Nalazi će ubuduće biti automatski slani izabranim obiteljskim liječnicima. Tek kad se e-nalaz pojavi kod njih u sustavu bolnica će moći naplatiti uslugu HZZO-u. Putem e-kartona nalaz će biti dostupan i pacijentima umreženim u portal za pacijente.

Temeljem uputnice pacijenti će biti naručivani na četiri razine: iz ordinacije, putem portala, putem mobilnog portala ili osobno. Kad se naručite na termin u jednoj bolnici, to više nećete moći u drugoj.