KARLOVAČKA PLAGIRALA OSJEČKU?

'Nije sve tako crno' zavadilo pivovare

13.12.2012 u 15:15

Bionic
Reading

Pod sloganom: 'Nije sve tako crno' Karlovačka pivovara još je polovicom studenoga na svojoj Facebook stranici počela reklamirati crno pivo. S tim je sloganom, ispisanim zlatnim tiskanim slovima na crnoj podlozi s fotografijom boce crnog Karlovačkog piva s desne strane, već otisnula promotivne plakate i druge materijale, a onda je upozorenjem iz Osječke pivovare da je u pitanju plagijat kampanja naprasno zaustavljena

Pod istim je sloganom, ispisanim istim zlatnim slovima na crnoj podlozi s fotografijom boce Osječkog crnog piva s desne strane, Osječka pivovara vodila promotivnu kampanju 2007. godine. Autor slogana je Osječanin Goran Crnčić, a kampanju je vodio osječki dizajn studio Modus. U opticaju su bili bilboardi, plakati i sitniji reklamni materijal, a na svakom je bio otisnut slogan 'Nije sve tako crno' i čaša Osječkog piva.

Ista agencija – dvije pivovare

Kada je Osječka pivovara 2009. godine za novu kampanju 'Prvo hrvatsko pivo' angažirala poznatu zagrebačku agenciju Bruketa&Žinić, poznati tandem upoznala je sa svim dotadašnjim promotivnim materijalima Osječke pivovare, pa i sa sloganom 'Nije sve tako crno', pod kojim je dvije godine ranije promovirano Osječko crno pivo.

Nakon isteka ugovora, agencija Bruketa&Žinić ugovara kreativnu kampanju s Karlovačkom pivovarom i kao posljednji uradak uoči isteka jednogodišnjeg ugovora pojavljuje se već viđeno dizajnersko rješenje s već korištenim sloganom za crno pivo.

Spletom okolnosti trgovačka agentica Osječke pivovare saznaje da se njihov slogan i dizajnersko rješenje pojavljuje u novoj kampanji Karlovačke pivovare. Uspjela se domoći i prodajnog foldera za kampanju te fotografije već otisnutih promotivnih plakata snimljene kroz vjetrobransko staklo vozila 'Cady'  Karlovačke pivovare, pripremljenih za postavljanje na javnim mjestima. Odmah je to dojavila pretpostavljenima u Osječkoj pivovari, odakle je uslijedila promptna reakcija.

Kako bi preduhitrili započetu kampanju, već 5. prosinca, samo nekoliko dana uoči početka nacionalne kampanje Karlovačke pivovare, Osječka je pivovara obnovila vlastitu kampanju na nacionalnim televizijama i bilboardima sa starim sloganom 'Nije sve tako crno', vrijednu više od 300.000 kuna. Istodobno, iz njihove pravne službe Karlovačkoj je pivovari upućeno upozorenje da je slogan pod kojim su započeli kampanju zaštićen autorskim pravima te da je smjesta obustave.

I bivša Panonska pivovara imala sličan slogan

Da su u Karlovačkoj pivovari upozorenje shvatili ozbiljno, vidjelo se još istog dana, jer su sa svoje Facebook stranice odmah skinuli materijale s tim sloganom. Već sutradan, Osječkoj su pivovari odgovorili kako na tržištu i na webu nemaju promotivni materijal s takvim sloganom te ga ne koriste niti u jednoj aktivnoj marketinškoj kampanji.

U tome je trenutku to uistinu bilo tako, no do toga dana ipak nije i Karlovačka se pivovara žurno bacila u potragu za novim atraktivnim sloganom kojim će zamijeniti dotadašnji. Pronašla ga je u rješenju 'Bolja strana dana', kojim je istim zlatnim slovima zamijenila raniji 'Nije sve tako crno', no ostatak plakata koji neodoljivo podsjeća na onaj Osječke pivovare otprije pet godina ostao je nepromijenjen.

Nakon otkrića plagiranja marketinškog slogana, osječki dizajn studio Modus postavio je na svoje web stranice oba dizajnerska rješenja – Osječke i Karlovačke pivovare – i ironično naveo: 'Ovo je, kao i uvijek do sada kada su Bruketa i Žinić u pitanju, sasvim slučajno.'

Priča se ubrzo proširila najpopularnijom društvenom mrežom, materijal se počeo dijeliti među 'prijateljima', pa je stigao i do Davora Brukete, suvlasnika agencije koja je ove godine nagrađena i Zlatnom kunom HGK za uspjeh među manjim tvrtka, a koju se po bespućima interneta povremeno optužuje za plagiranje.

Bruketa je na svojoj Facebook stranici napisao kako ih je 'netko optužio za nešto sa čime nemaju nikakve veze'. Poznato mu je, kaže, kako Karlovačka pivovara u kampanji za svoje crno pivo koristi neki drugi slogan, a ne onaj za koji ih se optužuje. Iznosi i da je sporni slogan još 1997. godine prva koristila Panonska pivovara, a osmislila ga je Imago agencija.

Kratka istraga pokazala je kako je Panonska pivovara, koju je u međuvremenu kupio Carlsberg, uistinu u jednoj kampanji lokalnog karaktera prije 15 godina koristila istu ideju za slogan koji je otprilike glasio: 'Ni sve tak črno kak zgledi' i odnosio se crno točeno pivo Črni Golf kojega je tadašnja Panonska pivovara samo distribuirala, ne i proizvodila.

Agencija Imago s najnovijom aferom danas ne želi imati ništa, jer upravo konkurira u užem izboru na natječaju za vođenje nove kampanje Karlovačke pivovare, pa bi joj to moglo omesti poslovne interese. U užem izboru kandidata nema agencije Bruketa&Žinić, no znakovito je da je u konkurenciji agencija Imago, koju Bruketa spominje na svojoj Facebook stranici.

Svi se ograđuju

Iz Karlovačke je pivovare priopćeno da je slogan 'Nije sve tako crno!' bio jedna od radnih verzija kada se osmišljavala marketinška kampanja te da taj slogan nije bio prijedlog agencije Bruketa&Žinić koja je surađivala na projektu.

Pojašnjavaju i kako u marketinškim rješenjima dolazi do sličnih ideja, pa se tako i izreka 'nije sve tako crno' koristi u različitim prigodama u svakodnevnom govoru.

'Činjenica je da se ta verzija pojavila na Facebooku, no čim smo saznali da je slogan već korišten, odustali smo od njega.'

Za fotografiju 'navodnog plakata koju ste nam poslali, nama se čini da bi to mogao biti interni dokument koji nije namijenjen u komercijalne svrhe', stoji u priopćenju Karlovačke pivovare.

I iz agencije Bruketa&Žinić osporili su da su slogan 'Nije sve tako crno' ikada predložili Karlovačkoj pivovari.
'Agencija je za potrebe brenda Karlovačko crno predložila slogan 'Bolja strana dana', kojeg je klijent prihvatio i trenutačno ga koristi', stoji u priopćenju agencije Bruketa&Žinić.