CRKVA PROTIV UMJETNE OPLODNJE

Požeški biskup osudio 'manipuliranje ljudskim začećem'

03.04.2012 u 17:00

Bionic
Reading

I u društvima s najvišim materijalnim standardom ostaje pitanje boli, zla, trpljenja, neuspjeha, prolaznosti, ranjenosti, i konačno – smrti, poručio je biskup Antun Škvorčević. Aludirajući na tematiku umjetne oplodnje, kazao je: 'I ovih smo dana svjedoci da se znanstvenu, ograničenu istinu može apsolutizirati i čovjeka lako svesti na 'materijal' za postizanje vlastitih političkih ili drugih probitaka te – nepriznavanjem statusa osobe ljudskome zametku i prihvaćanjem abortusa, eutanazije ili asistiranoga samoubojstva – upasti u zamku manipuliranja ljudskim začećem i smrću', upozorio je biskup

Svoju ovogodišnju uskrsnu poruku požeški biskup dr. Antun Škvorčević počeo je konstatacijom da živimo u vremenu teške gospodarske krize u Hrvatskoj u kojoj smo svjedoci gotovo svakodnevnih gubitaka radnih mjesta, neriješenih poljoprivredničkih problema, osiromašenja brojnih ljudi i obitelji, straha pred budućnošću.

'U tim zbivanjima od velike je važnosti da državna uprava učini sve kako bi se sačuvala preostala i otvorila nova radna mjesta i kako bi se pomoglo najsiromašnijima, a mi ostali trebamo učiniti sve što je u okviru naših mogućnosti kako bismo iskazali solidarnost s braćom i sestrama u nevolji. Poraditi trebamo na promjeni toga stanja. No, promjenu ne mogu pokrenuti oni koji se bave negativnostima, promašajima, neuspjesima ili kriminalom pojedinaca i skupina, nego oni koji su usmjereni na budućnost, strateški razmišljaju, imaju jasan cilj i pronalaze sredstva kojima će ga postići', poručio je biskup Škvorčević dodajući da ne smijemo zaboraviti da gospodarsko poboljšanje nije u stanju donijeti cjelovit čovjekov napredak.

I u društvima s najvišim materijalnim standardom, nastavlja, ostaje pitanje boli, zla, trpljenja, neuspjeha, prolaznosti, ranjenosti i konačno – smrti. Znanstveni pristup stvarnosti i čovjeku donio je, kaže, mnoga dobra, ali s obzirom na spomenuta egzistencijalna pitanja našega ljudskoga postojanja, on nema odgovora.

Valjalo bi, upravo o Uskrsu, odmjereno i temeljito promisliti što nam se u Hrvatskoj događa na različitim razinama života, kako ne bismo izgubili iz vida cjelovitost našega postojanja. I ovih smo dana svjedoci da se znanstvenu, ograničenu istinu može apsolutizirati i čovjeka lako svesti na 'materijal' za postizanje vlastitih političkih ili drugih probitaka te – nepriznavanjem statusa osobe ljudskome zametku i prihvaćanjem abortusa, eutanazije ili asistiranoga samoubojstva – upasti u zamku manipuliranja ljudskim začećem i smrću', upozorio je biskup.

U Isusovu uskrsnuću, nastavio je biskup, čovjek koji je ranjen zlom i grijehom zahvaćen je životvornim Duhom, oslobođen nemoći i smrti te konačno ostvaren u punini i cjelovitosti svoga postojanja. 'Isusovo uskrsnuće je jamstvo da je povijest čovječanstva i svemira snagom Duha usmjerena prema svome cilju', poručio je biskup Škvorčević.