Crna kronika NASUKALI TRAJEKT NA OTOK

Kaznene prijave protiv časnika i kormilara Marka Pola

Protiv 35-godišnjeg drugog časnika palube iz Rijeke i 30-godišnjeg kormilara iz Splita, koji su bili dežurni u trenutku nasukavanja Jadrolinijinog trajekta 'Marko Polo', policija je podnijela kaznenu prijavu zbog sumnje da su počinili kazneno djelo izazivanja prometne nesreće, priopćili su jutros iz Policijske uprave šibensko-kninske.

Osumnjičeni drugi časnik i kormilar bili su dežurni 24. listopada prošle godine u trenutku kada se Jadrolinijin trajekt 'Marko Polo' nasukao na otok Sit.

Kriminalističkom istragom utvrđeno je da su osumnjičeni, upravljajući brodom, grubom nepažnjom propustili poduzeti radnje u skladu s Pomorskim zakonikom. Naime, nisu motrili i identificirali plovidbene oznake na plovnom putu te nisu provjeravali kormilarski kurs, poziciju i brzinu broda kako bi u svakom trenutku bili sigurni da brod plovi planiranim kursom, poglavito u vrijeme kada je upravljanje prebačeno na automatsko kormilarenje, navodi PU šibensko-kninska.

Takvim postupcima, ističu u policiji, prekršili su propise o sigurnosti prometa te su doveli u opasnost ljudske živote, ugrozili sigurnost broda, imovine i zaštitu okoliša. To je dovelo najprije do udara 'Marka Pola' u otok Balabra Vela, a zatim i nasukavanja na sjeverno-zapadnu stranu otoka Sita.

Odgovornost i novčanu kaznu zbog nasukavanja 'Marka Pola' za drugog časnika palube i kormilara prethodno je potvrdilo nadležno tijelo šibenske Lučke kapetanije, a sada je njihovu kaznenu odgovornost utvrdila i PU šibensko-kninska.

Zbog navedenog kaznenog djela protiv dvojice osumnjičenih podnesena je kaznena prijava Općinskom državnom odvjetništvu u Šibeniku.

U PU šibensko-kninskoj ističu kako za sada nije poznata točna procjena materijalne štete koja je nastala na trajektu, budući da još nije obavljen detaljan pregled oštećenja, no prema stručnim procjenama ona iznosi između 10 i 15 milijuna kuna.

Trajekt 'Marko Polo' na otoku Situ bio je nasukan gotovo mjesec dana. Odsukan je 20. studenog 2009. godine, a to su obavili stručnjaci Jadranskog pomorskog servisa u suradnji s tvrtkom Smit Solvage iz Roterdama.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još