ŠEFOVI HŽ-A TVRDE

Odron je bio velik; nesreća se nije mogla izbjeći

08.04.2011 u 15:22

Bionic
Reading

'Odroni na prugama su učestali, a ovo je bio jedan od većih odrona', rekao je na današnjoj konferenciji za novinare Branimir Jerneić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture, povodom jučerašnje nesreće u kojoj je poginuo strojovođa

Pojasnio je da se pruge barem jednom godišnje kontroliraju, a ophodnje pruga su svakodnevne. Tako je zadnja ophodnja dijela pruge Kupjak na relaciji Zagreb - Rijeka bila oko 14 sati istog dana kada je teretna kompozicija sa 17 vagona naletjela na odron.


Rekao je da je u tijeku uklanjanje vagona s pruge te saniranje oštećenja te se očekuje da će promet biti pušten danas kasno navečer ili sutra rano ujutro. Do tada se promet na toj relaciji odvija autobusima.

Zlatko Rogožar, predsjednik uprave HŽ holdinga izrazio je sućut obitelji 44-godišnjeg poginulog strojovođe iz Rijeke te izrazio nadu u skori oporavak djelatnika HŽ Vuče vlakova 23-godišnjaka iz Vinkovaca, koji je zadobio lakše ozljede u nesreći, tj. prijelom jagodične kosti.

Istaknuo je da je u nesreći uništena lokomotiva i jedan vagon te da je još sinoć formirano Povjerenstvo HŽ-a koje će istražiti nesreću, no već je sad poznato da je odron prouzročio iskakanje vlaka.

Oliver Krilić, direktor HŽ Vuče vlakova, naglasio je da ni poginuli strojovođa ni njegov pomoćnik nisu mogli izbjeći nesreću te da je HŽ osigurao financijska sredstva za pomoć obitelji poginulog djelatnika.

KALMETA: REZULTATI ISTRAGE POVJERENSTVA VEĆ VEČERAS

Da je još sinoć osnovano povjerenstvo, potvrdio je i resorni ministar Božidar Kalmeta

'Kako su mi rekli, do večeras bi trebao biti gotov posao povjerenstva oko uzroka nesreće. Zasad sve činjenice ukazuju da je došlo do odrona kamenja na koji je onda naletio teretni vlak. Činjenica je i to da se vrlo često rade i ophodnje te trase, pa tako su mi rekli da je zadnja napravljena 4. ovog mjeseca i da ništa nije uočeno. Nažalost, došlo je do odrona kamenja i strojovođa je izgubio život', rekao je Kalmeta

Osvrnuo se i na prozivke i traženje njegove odgovornosti. 'Ne znam tko me prozvao. Ne radi se o problemu tračnica ni pragova ni o problemu vozila ili lokomotive, nego o odronu kamenja', zaključio je Kalmeta