Akademija za ravnatelje:ice

'Ravnatelji imaju ključnu ulogu u izgradnji pozitivne školske kulture i zaštite mentalnog zdravlja učenika i djelatnika škola'

16.05.2023 u 15:29

Bionic
Reading

UNICEF i Forum za slobodu odgoja uspješno završili četvrti ciklus programa Akademija za ravnatelje:ice s naglaskom na važnost zaštite mentalnog zdravlja

Ured UNICEF-a za Hrvatsku je, u suradnji s Forumom za slobodu odgoja, uspješno završio četvrti ciklus programa 'Akademija za ravnatelje:ice', namijenjen ravnateljima i ravnateljicama osnovnih i srednjih škola kojima je osnivač Grad Sisak ili Sisačko-moslavačka županija. Posebnost ovog ciklusa Akademije za ravnatelje:ice je što se održao u sklopu projekta 'Škole podrške' te je bio usmjeren na upravljanje školom s ciljem jačanja otpornosti i mentalnog zdravlja.

Akademija za ravnatelje:ice program je stručnog usavršavanja ravnatelja i ravnateljica, nastao s ciljem pružanja konkretnih znanja i podrške u njihovom radu i vođenju osnovnih i srednjih škola. Naime, prema istraživanju TALIS 2018, osnovnoškolski ravnatelji najviše iskazuju potrebu za stručnim usavršavanjem u upravljanju ljudskim resursima (47,5%), razvoju suradnje među učiteljima (43,1%) i razvoju školskog kurikuluma (42,7%). Srednjoškolski ravnatelji navode potrebu za usavršavanjem u području upravljanja ljudskim resursima (47,5%), upravljanje financijama (46,3) i razvoju školskog kurikuluma (41,4%).

Kako bi odgovorila na ove i druge potrebe ravnatelja, Akademija za ravnatelje:ice se provodi kroz pet modula (Upravljanje školom jasnom vizijom, Odnosi i suradnja, Školski kurikulum i kurikulum oporavka, Uključiva škola, Vidljivost škole) i traje 60 sati, a predavači su istaknuti stručnjaci iz područja psihologije, sociologije, komunikologije i drugih srodnih područja.

'Ravnatelji imaju ključnu ulogu u izgradnji pozitivne školske kulture koja školu čini poticajnim mjestom za razvoj učenika i odgojno-obrazovnih radnika. Kako bismo to postigli, važno je ulagati u one koji vode školu i jačati njihove kompetencije. U zahtjevnim vremenima u kojima živimo dodatno jača i potreba podrške mentalnom zdravlju u obrazovnom sustavu pa smo odgojno-obrazovne djelatnike i kroz Akademiju za ravnatelje:ice, ali i kroz širi program Škole podrške, željeli osnažiti kako bi mogli pomoći svojim učenicima, ali i sebi, te im dati alate i vještine kako bi se mogli nositi s raznim neočekivanim izazovima i s njima povezanim emocijama. Kvalitetno vođenje odgojno-obrazovnih ustanova izuzetno je važno za učenička postignuća pa vjerujemo da će Akademija za ravantelje:ice biti prepoznata i na državnoj razini kao izuzetno kvalitetan i sveobuhvatan program stručnog usavršavanja', izjavila je Regina M. Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

'Program profesionalnog razvoja namijenjen ravnateljima započeli smo 2020. godine potaknuti nedostatkom sveobuhvatnih neformalnih edukacija namijenjenih ravnateljima u Hrvatskoj. Uloga ravnatelja odgojno-obrazovne ustanove nije samo da bude poslovodni i stručni voditelj ustanove već istraživanja pokazuje kako je uloga ravnatelja i vođenje škole po važnosti odmah iza poučavanja u doprinosu učeničkim postignućima. Posebnost 4. Akademije za ravnatelje koju smo u suradnji s UNICEF-om proveli za ravnatelje:ice osnovnih i srednjih škola u Sisačko - moslavačkoj županiji bio je taj što je fokus cijelog programa bio na mentalnom zdravlju i dobrobiti učenika što je posebno važno u razdoblju dvostruke krize koja je zahvatila tu županiju. Posebno sam ponosna na sjajnu suradnju koju smo ostvarili s ravnateljima i ravnateljicama kroz sve module programa, zajedničko učenje te promjene koje su u njihovim školama potaknute upravo ovim programom', izjavila je Eli Pijaca Plavšić, voditeljica programa Akademija za ravnatelje:ice.

Dosad su održane četiri Akademija za ravnatelje:ice, a završilo ju je ukupno 85 ravnateljica i ravnatelja koji, kao i stručnjaci, imaju pozitivne dojmove o korisnosti programa.

'Akademija za ravnatelje proširila mi je poglede na cjelokupan rad ravnatelja, pomogla mi je savjetima i uputama o donošenju odluka, a korisna mi je bila i razmjena informacija s kolegicama i kolegama. Naučila sam kako bolje voditi i upravljati školom te kako biti poveznica svim dionicima odgojno-obrazovnog sustava. Zato bih Akademiju preporučila svim ravnateljima i ravnateljicama, iz nje ćete izaći osnaženi i sigurniji u svoju ulogu', izjavila je Draženka Kušević, ravnateljica Osnovne škole Sela.

Program Akademije za ravnatelje:ice utemeljen je na suvremenim domaćim i međunarodnim istraživanjima potreba ravnatelja, kao i na dugogodišnjem iskustvu Foruma za slobodu odgoja i UNICEF-a u hrvatskom obrazovnom sustavu. Ciklus radionica održan u Sisačko-moslavačkoj županiji dio je šireg programa 'Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje u školama Sisačko-moslavačke županije' koji se provodi se u suradnji Foruma za slobodu odgoja i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku s ciljem osnaživanja škola, učitelja i učenika u Sisačko-moslavačkoj županiji.