HEBRANG I MATKOVIĆ

HZJZ se oglasio oko dodjela poslova nekadašnjim HDZ-ovim asovima: Sve je bilo transparentno

18.02.2021 u 12:47

Bionic
Reading

Hrvatski zavod za javno zdravstvo oglasio se priopćenjem povodom medijskih informacija o javnim nabavama koje su dobili nekadašnji HDZ-ovi asovi Andrija Hebrang i Bianca Matković. Za nabavu igli i šprica odabrana je tvrtku bivšeg ministra zdravstva Andrije Hebranga, no natječaj je ipak naknadno poništen, dok je predstojnica ureda bivšeg premijera Ive Sanadera, Bianca Matković, dobila posao promocije cijepljenja za Hrvatsku

Iz HZJZ-a poručuju da su oba natječaja bila transparentna, a pozivi na te natječaje bili su pravovremeno objavljeni na mrežnim stranicama Zavoda te su kasnije, odmah nakon odabira tvrtki Kormedix (nabava igli i šprica) i Media front (kampanja na društvenim mrežama), tamo također objavljeni zapisnici i odluke o odabiru sa svim obrazloženjima.

Nabava igli i šprica

HZJZ unaprijed je nabavio precizne igle i šprice kojima je omogućio da se iz Pfizerove bočice izvlači 6 ili 7 doza cjepiva dok mnoge druge zemlje nisu u tome uspjele i izvlače maksimalno 5 doza, poručuju iz Zavoda.

'Kako imamo takve igle i šprice do početka ožujka, u prosincu smo pokrenuli natječaj kojim je kao dodatni kriterij za dodjelu bodova bio rok isporuke najkasnije do 15. veljače 2021. godine. S obzirom na nedostatak igli i šprica u cijeloj Europi i svijetu, možemo se jedino nadati kako ćemo uspjeti nabaviti dovoljne količine za sve trenutno planirane doze koje trebaju stići', navode iz HZJZ-a, dodajući da Zavod provodi više od 200 javnih i jednostavnih nabava godišnje sukladno zakonskoj regulativi i do sada nikada nisu imali primjedbi na provedbu postupaka.

Dakle, HZJZ je u Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN) 11. prosinca godine objavio otvoreni poziv sa skraćenim rokom uslijed epidemiološke situacije uvjetovane novim koronavirusom sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

Ostatak priopćenja prenosimo u nastavku:

'Na zahtjev potencijalnog ponuditelja, dana 15. prosinca 2020. godine, izmijenjena je dokumentacija o nabavi u dijelu dostave jamstva za ozbiljnost ponude te je nadodana mogućnost dostave Bjanko zadužnice. Upit ponuditelja, kao i odgovor i izmjena dokumentacije o nabavi, javno su objavljeni u EOJN-u.

>>> Preokret s nabavom HZJZ-a: Za kupnju igli i šprica za cijepljenje država odabrala HDZ-ovca Andriju Hebranga pa poništila natječaj

Također, javno su dostupni upiti za pojašnjenjem potencijalnih ponuditelja kao i odgovori Naručitelja. Ponude su javno otvorene 29. prosinca 2020. godine. Zaprimljena je samo jedna ponuda koja je zadovoljila sve uvjete iz dokumentacije o nabavi te je 8. siječnja 2021. godine donesena Odluka o odabiru.

Dana 4. veljače 2021. godine odabrani ponuditelj putem elektroničke pošte je uputio očitovanje kako nije u mogućnosti ispoštovati uvjete iz ponude koji se odnose na obvezu isporuke do 15. veljače 2021. godine i Ugovor koji mu je dostavljen na potpis nikada nije potpisan.

  • +17
Cijepljenje u Karlovcu Izvor: Cropix / Autor: Robert Fajt / CROPIX

Dana 5. veljače 2021. godine Naručitelj je uputio dopis kojim ga se odabranog ponuditelja izvješćuje kako je izmjena ponude zakonski razlog za poništenje postupka jer nije bilo drugih ponuditelja te će se provesti naplata jamstva za ozbiljnost ponude.

Nabava vezana za vođenje kampanje „Misli na druge, cijepi se!“ na društvenim mrežama

HZJZ-a Kampanja za promicanje cijepljenja koja je danas već prepoznatljiva pod sloganom „Misli na druge - cijepi se“ ima i komponentu promocije na društvenim mrežama HZJZ-a. Natječaj je raspisan 2. veljače 2021. godine, a sukladno Pozivu na dostavu ponuda sve pravovaljano zaprimljene ponude, prema Upisniku o zaprimanju ponuda, otvorene su 08. veljače 2021. godine. Zaprimljene su ponude od strane četiri ponuditelja:

1. Paradigma Integrirane komunikacije d.o.o.

2. Media front d.o.o.

3. Digital link d.o.o.

4. Spread d.o.o

Ponuda ponuditelja Paradigma Integrirane komunikacije d.o.o. i ponuda ponuditelja Media front d.o.o. zadovoljile su sve formalne uvijete tražene Pozivom te su upućene na daljnje razmatranje i ocjenu.

>>> Bivša ministrica Bianca Matković dobila posao promocije cijepljenja za HZJZ

Bez obzira što ponuditelj Paradigma Integrirane komunikacije d.o.o. u svojoj ponudi nije dostavio životopis stručnjaka (voditelja kampanje), njegova ponuda uzeta je u obzir pri ocjenjivanju, ali ostvario je manji broj bodova za kreativni koncept jer je u svom prijedlogu koristio do sad već viđene poruke.

Smatramo kako je jasna i transparentna komunikacija važna za uspjeh javnozdravstvenog odgovora jer on uvelike ovisi o tome pridržavaju li se građani zdravstvenih preporuka. Uz veliki trud da na vrijeme i u što većem broju osiguramo što veću procijepljenost, ali i adekvatne informacije kako bismo spriječili lažne, zavaravajuće i opasne vijesti koje i dalje cirkuliraju te kako bi ublažili rizik od „pandemijskog zamora”, već više od godinu dana činimo sve što je u našoj moći kako bi osigurali zdravlje cjelokupnoj naciji jer živote ne spašava cjepivo, spašava ih cijepljenje', objavio je HZJZ u nepotpisanom priopćenju.