istraživanje

Građani češće odlaze u trgovine radnim danom ili subotom

15.03.2024 u 11:39

Bionic
Reading

Izmjene Zakona o trgovini koje su trgovcima ostavile na raspolaganju 16 radnih nedjelja na godinu, doprinijele su tome da građani češće odlaze u trgovine radnim danom ili subotom, pokazalo je istraživanje agencije Valicon koje prenosi magazin JaTrgovac

Tako je u istraživanju provedenom u veljači odgovorilo gotovo dvije trećine ispitanika, odnosno njih 62 posto.

Svaki treći građanin smatra da zbog izmjene zakona općenito kupuje manje, odnosno smatra da troši manje na kupnju osnovnih proizvoda za svakodnevnu upotrebu, zbog toga što pojedine trgovine nedjeljom ne rade.

Među osobama koje percipiraju da troše manje nešto je više starijih od 60 godina te onih s nižim prihodima kućanstva, do tisuću eura.

Prema istraživanju, oko petine građana nedjeljom ipak odlazi u kupnju u trgovinu koja taj dan radi, iako im nije najomiljenija (19 posto) ili najbliža (18 posto). Tome su najskloniji stanovnici gradova te mlađi kupci, u dobi od 16 do 29 godina.

Mlađi kupci općenito su u manjoj mjeri skloni planirati odlaske u kupnju, za razliku od starijih, te su manje lojalni brendovima.

Kada je riječ o utjecaju izmjene Zakona o trgovini na online kupnju osnovnih namirnica, svega sedam posto građana je izjavilo da zbog toga češće naručuje namirnice online radnim danom ili subotom.

Tako mali postotak, kako se navodi u istraživanju, nije iznenađujuć s obzirom da većina građana ipak i dalje osnovne namirnice češće kupuje u fizičkoj trgovini nego online.

Vezano uz novi raspored rada trgovina, 36 posto ispitanika je reklo da im se novi raspored rada sviđa, njih 43 posto kazalo je da im se ne sviđa, a neutralnih je 22 posto.

Istraživanje je pokazalo kako je najviše onih koji bi željeli da trgovine funkcioniraju po starom - 43 posto, dok je 34 posto građana reklo kako želi da trgovine i dalje funkcioniraju po novom rasporedu. Da im je svejedno po kojem modelu rada će trgovine raditi istaknulo je oko petine građana (22 posto).

Pritom su za vraćanje na staro u većoj mjeri zainteresirani najstariji (60+) te oni koji po proizvode za svakodnevnu uporabu u trgovine odlaze često.