STROŽA PRAVILA U ITALIJI

Udar na influencere nakon skandala: Za lov u mutnom kazne do 250 tisuća eura

18.01.2024 u 19:28

Bionic
Reading

Nakon što je Chiara Ferragni, jedna od vodećih talijanskih influencerica, uhvaćena u promoviranju božićnog kolača u lažne humanitarne svrhe, talijanski medijski regulator ekspresno je odlučio stati na kraj takvoj praksi

Prema najnovijim dopunama zakona o medijima, Talijanska agencija za komunikacije (AGCOM) odlučila je pod svoju nadležnost staviti influencere i ostale kreatore sadržaja te će se od sada morati ponašati kao i svi ostali mediji, javlja BBC.

'Divlji zapad za influencere je gotov', izjavio je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella za La Repubblicu. Konkretno, oni koji okreću najveći novac morat će platiti poprilične kazne ako jasno ne komuniciraju o suradnji s brendovima i otkriju svoje komercijalne interese.

U smjernicama se također posebno ističu borba protiv mržnje, diskriminacije, poticanja na kriminal, kao i zaštita maloljetnika te korektno predstavljanje žena. Tko se ne bude pridržavao propisanih mjera, riskira kaznu do 250.000 eura.

  • +12
Chiara Ferragni Izvor: EPA / Autor: ETTORE FERRARI

Iako Lasorella tvrdi da aktualni skandal s Chiarom Ferragni nije izravno utjecao na promjenu pravila, uvjeravajući javnost da su ona već ranije bila pripremljena, javnost se ne može oteti dojmu da je upravo ovaj skandal pokrenuo lavinu.

Naime Ferragni, influencerica s preko 30 milijuna pratitelja na Instagramu, čiju obitelj u talijanskim medijima uspoređuju s Kardashianima, kažnjena je u prosincu s vrtoglavih milijun eura jer je u objavi navela da će prodajom njezina brendiranog ružičastog kolača pandoro skupiti humanitarnu pomoć za dječju bolnicu u Torinu. Međutim tvornica koja je proizvela kolač donirala je novac bolnici nekoliko mjeseci prije puštanja kolača na tržište. Zbog ove očite prijevare istragu protiv Ferragni pokrenula je i talijanska policija.

Sara Zanotelli, predsjednica Talijanske udruge kreatora digitalnog sadržaja, podržala je mjere koje je predložio regulator. 'Nadamo se da na ovome neće stati', rekla je, prenosi RAI.

Podsjetimo, u lipnju je Francuska donijela zakon prema kojem influenceri, prekrše li propise o prikrivenom oglašavanju, mogu završiti u zatvoru. Borbu protiv dubioznih poslovnih praksi influencera najavila je i Europska komisija, navevši da će kreatori digitalnog sadržaja morati slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratitelji imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije.

Influenceri mlate veliki novac, no neki love u mutnom. Treba li ih regulirati država, tema je kojom se tportal ranije bavio.