ODABRAO OBAMA

Ovako izgleda Zvijer u kojoj će se voziti Donald Trump

10.11.2016 u 11:17

Bionic
Reading

Donald Trump na inauguraciju će stići u novom modelu predsjedničkog automobila, posebno dizajniranog i razvijanog još za vrijeme administracije aktualnog predsjednika SAD-a

Kada Donalda Trumpa 20. siječnja iduće godine dovezu na inauguraciju za 45. američkog predsjednika, bit će to u novom Cadillacu, poznatijem kao The Beast, odnosno Zvijer, kako se kolokvijalno nazivaju automobili američkih predsjednika.

Model automobila je neidentificiran jer se radi o posebno izrađenom vozilu koje se naručuje samo za prvog čovjeka SAD-a. Aktualni predsjednik Obama, čija je administracija naručila izradu nove verzije za budućeg predsjednika, na svoje je inauguracije došao u aktualnoj Zvijeri, također Cadillacu, koja će s njim prestati biti glavni automobil predsjednika za posebne prilike.


Naime, Zvijer ponekad bude i neki stariji model, pa je tako tijekom posjeta Irskoj prije nekoliko godina, kad je automobil zapeo na izlasku iz veleposlanstva SAD-a, Barack Obama bio u modelu koji je koristio George Bush, u Cadillacu nalik na model DTS. Inače, u novije vrijeme sve predsjedničke limuzine prednjom maskom nalikuju na neki model bez obzira na to što su rađene u samo nekoliko primjeraka. Novi model bi navodno trebao nalikovati više na SUV, a kao i aktualni, bit će izgrađen na šasiji kakva se inače koristi za pick-upove, jer takvo rješenje lako podnosi masu automobila oklopljenog da može zaštititi putnike i vozača od udara projektila. Naravno, o njemu se znaju tek sitnice, poput one da automobil pokreće 6,5-litreni dizelski motor te da samo predsjednik ima prozor koji se spušta.

Zanimljivo je da Donaldu Trumpu ovo neće biti prvi ‘poslovni’ susret s Cadillacom jer je krajem osamdesetih dogovorio s tvrtkom da za njega proizvede čak pedeset izrazito luksuznih limuzina kojima bi on dao svoje ime (Cadillac Brougham Trump je bio službeni naziv), a koristile bi se za prijevoz moćnih kockara iz njegovih kasina u Atlantic Cityju do njegovih hotela u New Yorku i obrnuto. Menadžer John Grettenberger, koji je tada radio u General Motorsu (vlasniku brenda Cadillac) na projektu s Trumpom, u svojoj je knjizi naveo da se on, nakon što su prva dva testna primjerka završena te kad je trebalo platiti i naručiti dogovorenu flotu od pedeset primjeraka - prestao javljati.