SUSRET S NISHIMUROM

Nedavno otkriven komet sve je blistaviji: Uskoro ćemo ga moći vidjeti golim okom

04.09.2023 u 12:35

Svjetlina nedavno otkrivenog kometa Nishimura dramatično se povećala, što znači da ćemo kozmičkog putnika uskoro moći promatrati bez pomoći teleskopa

Komet koji je nedavno otkrio japanski astronom amater Hideo Nishimura privlači sve veću pažnju NASA-e.

Nishimura je pomoću digitalne kamere 11. kolovoza otkrio nebesko tijelo tijekom niza ekspozicja od pola minute. Iako komet trenutno nije vidljiv golim okom, to bi se uskoro moglo promijeniti. NASA je zabilježila kontinuirani porast sjaja kometa, a astronomi su zacrtali njegovu buduću putanju kroz Sunčev sustav.

'Dok komet putuje prema Suncu, on će postajati sve svjetliji i svjetliji te s vremenom biti vidljiv golim okom. Računamo da ćemo ga na nebu moći opaziti početkom rujna' kažu iz NASA-e. Promatrači će morati uzeti u obzir da će, s obzirom da se komet nalazi blizu Suncu, njegova vidljivost biti najveća tijekom zalaska ili izlaska sunca, odnosno kad je odsjaj Sunca najmanje vidljiv.

Cosmos Magazine navodi da će se ovaj komet na nebu pojavljivati u zviježđu Raka prije svitanja do 7. rujna, dok će se njegova vidljivost smanjiti do sredine rujna, odnosno dok će se približavati Sunčevom intenzivnom sjaju.

Premda će u nekom trenu biti vidljiv golim okom, za najbolji prizor se ipak preporučuje teleskop ili dalekozor. Također vam mogu pomoći aplikacije poput Starwalka ili Sky Guidea.

[FOTO] Ove neobične zvijezde razvijaju maštu i izazivaju koncepte moderne znanosti

Perihel kometa, također pozant kao točka najbližeg približavanja Suncu, predviđa se za 17. rujna. U trenu pisanja članka ona iznosi 0.22 astronomske jedinice, što je otprilijke jednako petini udaljenosti između Sunca i Zemlje. jegov perihel, ili točka najbližeg približavanja Suncu, predviđa se za 17. rujna. U ovom trenutku bit će približno 0,22 AJ (astronomske jedinice), udaljenost nešto više od jedne petine razmaka između našeg planeta i Sunca. Prema izvješću Cosmos Magazinea, Nishimuri treba 435 godina da dovrši jedan krug oko zvijezde.

S obzriom da će komet, ako su kalkulacije točne, u jednom trenu biti bliže Suncu od samog Merkura, postoji šansa da će se njegova jezgra zbog intenzivne vrućine raspasti, zaključuje Gizmodo.