ASTRONOMIJA

Jupiter je u petak pogodio nepoznati objekt, otkrio ga astronom amater

04.09.2023 u 11:41

Udar nepoznatog objekta prepoznat je zahvaljujući blistavom bljesku u atmosferi poznatog plinovitog diva

Najveći planet našeg sustavam Jupiter, krajem je prošlog tjedna pogodio zalutali objekt. Astronomi tvrde da je prisutnost plinovitih divova spasonosna za planete unutarnjeg sustava, dijelom zato jer nas pomoću gravitacije i silne veličine štite od udara opasnih kozmičkih tijela. Poznati plinoviti div prihvaća objekte koji se približavaju samom Sunčevom sustavu ili ih baca dalje od Zemlje.

Amater astronom snimio je kratki ali intenzivan udar u Jupiter koji je na teleskopu izgledao kao bljesak svjetla.

MASA Planetary Log, amaterski astronomski profil na X-u (bivšem Twitteru), objavio je video sudara koji se dogodio 28. kolovoza u 1:45 po lokalnom vremenu. Događaj su ubrzo nakon toga potvrdili i drugi astronomi amateri na X-u.

Objekt koji je udario u Jupiter vjerojatno je mali komet ili asteroid, pojava koja Jupiteru nije strana. Na koncu, česti susreti s kozmičkim stijenama idu rukom pod ruku s njegovom snažnom gravitacijskom silom i neposrednom blizinom glavnom asteroidnom pojasu, piše Gizmodo.

Posljednji zabilježeni udar dogodio se u rujnu 2021. i to s objektom slične veličine. Najpoznatiji događaj sudara dogodio se 1994. kada su se fragmenti kometa Shoemaker-Levy 9 s planetom susreli u zagrljaju snage 300 milijuna atomskih bombi. Srećom, Jupiteru ovi udari ne znače puno. Kad bi kamen slične veličine udario u Zemlju, naš bi planet pretrpio puno veću štetu.