INTERVJU, MARIJAN JOLIĆ (HT)

Kako smo 72 telefonske centrale zamijenili dvjema

25.11.2015 u 15:48

Bionic
Reading

Za koji dan Hrvatski Telekom završit će opsežan proces modernizacije fiksne telekomunikacijske mreže, u sklopu koje su fiksni priključci svih njegovih korisnika migrirani na IP (internet protokol) tehnologiju

Tijekom procesa migracije na okruženje All-IP najizazovnijim se pokazalo definiranje i razvoj zamjenskih usluga, odnosno, procesa koji će ih brzo i kvalitetno implementirati.

Projekt prebacivanja u mrežno okruženje All-IP trajao je pet godina, a u njega je HT uložio više od 400 milijuna kuna. Obuhvatio je isključivanje iz prometa ukupno 72 lokalne telefonske centrale starijih generacija diljem Hrvatske.

Njih su u pružanju usluga korisnicima zamijenile dvije centrale, smještene u Rijeci i Zagrebu. Svaka od njih može samostalno opsluživati sve korisnike fiksnih linija - dvije su tu prvenstveno zbog sigurnosti.

Nova platforma omogućava znatno učinkovitije pružanje postojećih usluga, kao i uvođenje niza novih, suvremenih usluga namijenjenih privatnim i poslovnim korisnicima.


No kako bi pružanje tih usluga bilo moguće, trebalo je obaviti tehnički dio posla. O tome smo razgovarali s voditeljem Odsjeka za osiguranje efikasnosti isporuke usluga u HT-u Marijanom Jolićem

Što su bili najveći tehnološki i tehnički izazovi tijekom procesa IP transformacije?

Definiranje i razvoj zamjenskih usluga, a slijedom toga generiranje adekvatnih procesa koji su rezultirali brzom i kvalitetnom implementacijom istih.

Nove telekomunikacijske usluge trebale su zadovoljavati najviše norme kvalitete i pouzdanosti koje od nas traži telekomunikacijsko tržište te podržavati sve postojeće korisničke terminalne uređaje, a u isto vrijeme pratiti trendove ukopčanja novih generacija IP korisničkih uređaja.

Za navedeni dio procesa IP transformacije bili su angažirani stručni timovi iz više dijelova našeg poslovanja. Rezultat takve sinergijske razvojne aktivnosti je novi spektar usluga Hrvatskog Telekoma sa svim svojim komparativnom prednostima u sve većem konkurentskom okruženju.

Što je konkretno trebalo napraviti? Kako izgleda postupak razmontiranja tipične stare centrale i prijenos njenih funkcionalnosti na novu?

Migracijom svih korisnika s pojedine AXE centrale na novu IP platformu ostvarivali su se preduvjeti za gašenje centrale. Samo gašenje centrale odvijalo se po strogo definiranom protokolu (migriranje interkonekcije, blokiranje rada određenih pretplatničkih stupnjeva, blokiranje konekcije prema nadređenim centralama, gašenje pretplatničkih stupnjeva).

Uspješnim završetkom protokolarnih radnji ostvarivali su se uvjeti za gašenje same centrale, koja je tim procesom završila svoj radni vijek.

Samo gašenje centrale je tek jedan trenutak u vremenu, ali trenutak koji je iza sebe ostavio tisuće sati rada naših kolegica i kolega koji su bili angažirani na migracijskim aktivnostima.


Što će se dogoditi sa starim centralama (opremom i zgradama)?

Za elemente i dijelove AXE centrala postoji interes određenih tvrtki te se one razmontirane dalje prodaju.

Objekti nekadašnjih centrala, kao dio naše imovine, pronalaze svoje mjesto u procesnim aktivnostima nadležnih sektora, gdje će se koristiti za neke naše druge aktivnosti, prenamijeniti za drugačije sadržaje ili se naći na tržištu nekretnina.

Po čemu se nova mreža razlikuje od dosadašnjih? Koje su najveće prednosti i mogućnosti koje nudi?

Osnovna razlika nove mrežne topologije je velika modularnost i mogućnost konvergencije s drugim pristupnim tehnologijama. Na temelju toga generira se platforma za daljnji razvoj i implementaciju usluga, nadogradnju korisničkih servisa i razvoj usluga budućnosti. To je temeljna odrednica moderne mreže koja s pratećim uslugama definira i zadržava položaj naše tvrtke kao tržišnog lidera u Hrvatskoj. Naša iskustva pokazuju smjer razvoja mrežne arhitekture i drugim članicama grupacije Deutsche Telekom.

Kako će nova mreža i LTE konvergirati? Što to konkretno znači za korisnike, a što za HT?

Naša nova mrežna arhitektura bazirana na All-IP platformi s najnovijim nadogradnjama, bez problema konvergira s LTE funkcionalnostima. Tako stvaramo simbiozu pružanja usluga kroz sve raspoložive medije.

Centraliziranim upravljanjem cijelog sustava osiguravamo veću kvalitetu i pouzdanost pružanja usluga, učinkovitiju upotrebu opreme, veću dostupnost i raspoloživost komunikacijskih kanala te na kraju veći broj inovativnih usluga za korisnika.

Prebacivanje naše mreže u All-IP okruženje predstavlja još jedan korak prema izvrsnom korisničkom iskustvu.