OKUS BUDUĆNOSTI

Coca-Cola predstavila novi okus, kreirala ga je pomoću umjetne inteligencije

18.09.2023 u 09:44

Bionic
Reading

Coca-Cola se vratila s još jednim misterioznim okusom ovog mjeseca; brend je predstavio Y3000 Zero Sugar, novo piće stvoreno zajedničkim naporima i inovacijama umjetne inteligencije (AI) i ljudi. Novo piće pridružuje se segmentu Creations tog brenda te poziva obožavatelje da 'zamisle kakav je okus i osjećaj budućnosti'

'Nadamo se da će Coca‑Cola i dalje biti relevantna i osvježavajuća u 3000. godini kao što je danas. Stoga smo sami sebi postavili izazov da istražimo to kakvog bi okusa Coca-Cola iz budućnosti mogla biti. Uloga svake kapi je iskoristiti najnovije, najnaprednije tehnologije i kulturne trendove za stvaranje novih iskustava.

Nakon što smo se prošle godine oslonili na proširenu stvarnost, prihvaćamo snagu umjetne inteligencije i nastavljamo graditi sposobnosti naše tvrtke u ovom uzbudljivom prostoru. Platforma Coca‑Cola Creations stvorila je nove putove za produbljivanje našeg angažmana s postojećim obožavateljima i onima koji možda prije nisu razmišljali o našem brendu', izjavila je Oana Vlad, viša direktorica globalne strategije u Coca-Coli, piše Interesting Engineering.

Iz Coca-Cole navode da su 'stvorili Y3000 spajanjem ljudske i umjetne inteligencije da bi razumjeli kako ljudi zamišljaju budućnost kroz emocije, težnje, boje i okuse'. Obožavatelje iz cijelog svijeta zamolili su da pošalju povratne informacije o tome kakvog bi okusa bilo piće iz budućnosti, što je pomoglo Coca-Coli u njegovoj izradi. Korištenje umjetne inteligencije omogućilo je tvrtki da razvije profile okusa i dizajnira vanjsko pakiranje proizvoda – logotip i tekst.

Svaka limenka Y3000 također ima QR kod, koji će, kada se skenira i odvede na stranicu Creations, kupcima dati kratak uvid u to kako će izgledati budućnost za 977 godina. Potrošači će moći pristupiti Coca‑Cola Creations Hubu, gdje mogu filtrirati fotografije putem prilagođene Y3000 AI kamere.

Piće dolazi s futurističkim dizajnom ambalaže, uključujući svijetle i 'optimistične tonove', rekli su iz Coca-Cole. Logotip Coca-Cola Creations sastavljen je od pjenušavih mjehurića, a Coca-Cola Spencerian Script napravljen je od tekućih točkastih skupina koje se spajaju kako bi predstavljale ljudske veze našeg planeta u budućnosti.

Od prošlog tjedna tajni okus može se pronaći u svim većim trgovačkim lancima u regijama Sjedinjenih Država, Afrike i Europe. Također, riječ je o limitiranom okusu, a tvrtka nije otkrila koji su im daljnji planovi. Od jeseni bi novi okus trebao ostati dostupan u SAD-u, nakon što je Coca-Cola najavila partnerstvo s luksuznom modnom markom Ambush za izdavanje kolekcije odjeće inspirirane pićem Y3000 kasnije ove godine.

Coca-Cola je angažirala Pratika Thakara kao globalnog voditelja generativne umjetne inteligencije, a on vjeruje da će ona premostiti jaz između ljudske kreativnosti i identiteta brenda, objavio je Forbes.

Kompanija je izdala nekoliko ograničenih izdanja okusa kroz segment Creations - nedavno je tako predstavljen Coca-Cola Ultimate - namijenjenih igračima te u partnerstvu s Riot Games, izdavačem online igre League of Legends za više igrača. Prije Ultimatea došli su Starlight, inspiriran svemirom; Dreamworld, za koji tvrtka kaže da ima okus poput snova, te Byte, koji bi trebao imati okus piksela.

Nije Coca-Cola jedini brend koji eksperimentira generativnom umjetnom inteligencijom. Klijenti oglasnog diva WPP-a, poput Nestléa i Mondeleza, koriste generativne AI alate poput OpenAI-jevog DALL-E-a 2 za izradu reklama, izvijestio je The Verge. Rukovoditelji tih tvrtki kažu da korištenje genAI alata 'smanjuje troškove i povećava produktivnost'.